mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Waldemar Pawlak i samochody przyszłości

Waldemar Pawlak i samochody przyszłości

Nie tylko obniżenie akcyzy na paliwo, co proponował już ostatnio Waldemar Pawlak, jest sposobem na walkę z wysokimi cenami paliw. Minister Gospodarki popiera także dążenia do stworzenia nowoczesnych pojazdów, które spalałyby tyle, co "kot napłakał".

Waldemar Pawlak i samochody przyszłości

- Pojazdy młodych wynalazców z Politechniki Warszawskiej biją rekordy wydajności. Kropelka może pokonać trasę Warszawa – Gdańsk – Warszawa na 1 litrze benzyny - powiedział wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak podczas spotkania z twórcami supernowoczesnych pojazdów ze Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów (SKAP). Prezentacja odbyła się 10 sierpnia 2011 r. w siedzibie Ministerstwa Gospodarki.

Zrzeszeni w SKAP studenci stworzyli dwa nowoczesne pojazdy. Pierwszy z nich – Kropelka, dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technicznym i dokładnym obliczeniom parametrów aerodynamicznych, może przejechać aż 659 km zużywając tylko 1 litr paliwa. Drugi, PAKS, to propozycja pojazdu przystosowanego do jazdy miejskiej. Zużywa 0,3 l na 100 kilometrów jazdy.

Kropelka i PAKS, na Shell Eco-Marathon, zdobyły odpowiednio 2 miejsce w klasyfikacji pojazdów z kategorii prototypów zasilanych etanolem oraz 2 miejsce w kategorii bezpieczeństwa pojazdów spełniających warunki pozwalające na poruszanie się w ruchu ulicznym.



- Gratuluję zespołowi osiągnięć i dobrych wyników na międzynarodowych konkursach.  Mam nadzieję, że nie ustaniecie w odkrywczej pracy i zaprojektujecie pojazd, który zrewolucjonizuje rynek czterośladów – powiedział wicepremier Pawlak. Minister gospodarki nawiązał też do własnych doświadczeń akademickich. – Sam udzielałem się w podobnym klubie na Wydziale Samochodów i Maszyn Rolniczych PW i wiem, jak bardzo taka zabawa poszerza horyzonty. – podkreślił

Tomasz Kołudzki, sekretarz Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów przypomniał, że działa ono przy Wydziale Energetyki i Lotnictwa na Politechnice Warszawskiej – Powstało późną wiosną 2005 r., a do jego utworzenia zainspirował nas wykład dr hab. Inż. Janusza Piechny "Aerodynamika Pojazdów". Teraz spotykamy się pod jego kierownictwem, zgłębiamy wiedzę w tym kierunku i stosujemy ją w praktyce – wyjaśnił.

 


Podobne wiadomości:

Citroen i Peugeot będą podawać rzeczywiste spalanie

Citroen i Peugeot będą podawać rzeczywiste...

Aktualności 2016-03-09

W Volkswagenie afera, a oszukują wszyscy

W Volkswagenie afera, a oszukują wszyscy

Aktualności 2015-10-02

Komentuj:

marko1 2011-08-22

Koralowicz, piszesz że w "następnych latach samochody z alternatywnym napędem będą coraz popularniejsze", na pewno masz kutemu swoje powody żeby tak sądzić. A co do związków zawodowych to jakie miałeś na myśli te z czasów socjalizmu czy te pokomunistyczne.

Koralowicz 2011-08-22

Jeśli chodzi o przemysł stoczniowy to z pretensjami radzę się zwrócić do kochanych związków zawodowych :) Natomiast wydaje mi się, że w następnych latach samochody z alternatywnym napędem będą coraz popularniejsze.

marko1 2011-08-17

No nie Pawlak i motoryzacja, obiecanki-cacanki, a głupiemu radość. Obiecują nam prawie codziennie góry złote a własny przemysł motoryzacyjny roz...li jak i stoczniowy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport