mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Walka o chiński rynek

Walka o chiński rynek

Koncerny motoryzacyjne zdają sobie świetnie sprawę, iż w najbliższym czasie to gwałtownie rozwijający się chiński rynek może przynieść im duże zyski.

Wszystkie większe firmy, także z Europy i Ameryki, już od kilku lat istnieją na tym rynku. Jednak by móc czerpać z tego duże korzyści muszą ciągle rywalizować między sobą, zwiększając swoje inwestycje.

Wczoraj informowaliśmy o zamiarze rozpoczęcia produkcji Mercedesów C i E klasy przez DaimlerChrysler, na którą zgodę wyraził chiński premier Wen Jiabao podczas wizyty w Niemczech. Okazuje się, iż podczas tej samej podróży premier Chin uzgodnił też warunki nowej inwestycji Volkswagena.

Niemiecki koncern zamierza wybudować nową fabrykę w Chinach, dzięki czemu do 2008 roku na tym rynku roczna produkcja ma wynieść 1,6 miliona pojazdów przy szacowanych 800 tysiącach w bieżącym roku. W 2003 VW odnotował wzrost sprzedaży o 36% (698 tys. sprzedanych aut). Nowa fabryka ma ruszyć w 2006 roku i początkowo ma wytwarzać rocznie 150.000 samochodów.

Chiny są od 2002 roku największym po Niemczech rynkiem dla Volkswagena, obecnie udział na tym rynku wynosi prawie 30%. W ciągu najbliższych pięciu lat niemiecka firma zamierza zainwestować w Chinach astronomiczną sumę ponad 6 miliardów USD. Oprócz nowej fabryki produkującej auta powstać ma też m.in. fabryka silników.

 

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?