mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Walka o chiński rynek

Walka o chiński rynek

Koncerny motoryzacyjne zdają sobie świetnie sprawę, iż w najbliższym czasie to gwałtownie rozwijający się chiński rynek może przynieść im duże zyski.

Wszystkie większe firmy, także z Europy i Ameryki, już od kilku lat istnieją na tym rynku. Jednak by móc czerpać z tego duże korzyści muszą ciągle rywalizować między sobą, zwiększając swoje inwestycje.

Wczoraj informowaliśmy o zamiarze rozpoczęcia produkcji Mercedesów C i E klasy przez DaimlerChrysler, na którą zgodę wyraził chiński premier Wen Jiabao podczas wizyty w Niemczech. Okazuje się, iż podczas tej samej podróży premier Chin uzgodnił też warunki nowej inwestycji Volkswagena.

Niemiecki koncern zamierza wybudować nową fabrykę w Chinach, dzięki czemu do 2008 roku na tym rynku roczna produkcja ma wynieść 1,6 miliona pojazdów przy szacowanych 800 tysiącach w bieżącym roku. W 2003 VW odnotował wzrost sprzedaży o 36% (698 tys. sprzedanych aut). Nowa fabryka ma ruszyć w 2006 roku i początkowo ma wytwarzać rocznie 150.000 samochodów.

Chiny są od 2002 roku największym po Niemczech rynkiem dla Volkswagena, obecnie udział na tym rynku wynosi prawie 30%. W ciągu najbliższych pięciu lat niemiecka firma zamierza zainwestować w Chinach astronomiczną sumę ponad 6 miliardów USD. Oprócz nowej fabryki produkującej auta powstać ma też m.in. fabryka silników.

 

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Pierwszy, elektryczny autobus do poboru krwi
Pierwszy, elektryczny autobus do poboru krwi
Solaris przygotowuje pierwsze takie zamówienie na świecie. Dwa elektryczne autobusy posłużą jako mobilne punkty poboru krwi i już niebawem trafią do polskiego odbiorcy.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic