mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Warsztaty nabijają w butelkę

Warsztaty nabijają w butelkę

Ponad 60 proc. skontrolowanych przez Inspekcję Handlową warsztatów samochodowych narusza interesy konsumentów - poinformował dziś Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nieprawidłowości dotyczą między innymi braku informacji o cenach usług oraz problemów z rozpatrywaniem reklamacji.

Warsztaty nabijają w butelkę

Kontrolą przeprowadzoną przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK, objęto przedsiębiorców świadczących usługi w zakresie diagnostyki i naprawy samochodów, usług blacharsko-lakierniczych oraz wulkanizacji. Nieprawidłowości ujawniono u 61 proc. skontrolowanych przedsiębiorców. To o 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2005 roku.

W toku kontroli najwięcej zastrzeżeń budził brak cenników za wykonywane usługi. Prawie 40 proc. warsztatów nie zamieszcza jasnych informacji o koszcie napraw, ponadto niewłaściwie podawane są ceny części i towarów dostępnych w placówkach. Tylko w 19 z 67 skontrolowanych zakładów klienci mieli możliwość obserwacji naprawianego auta. Zdaniem konsumentów jest to istotny element kontroli placówki pozwalający na uniknięcie np. podmiany części.

Aż 80 proc. warsztatów stosowało praktyki, które mogą naruszać interesy konsumentów. Przedsiębiorcy nie prowadzili rejestrów zgłoszonych reklamacji, a także nie określali na piśmie terminu realizacji usługi. Ponadto bardzo często zawierali jedynie umowy ustne. Praktyki usługodawców w znacznym stopniu mogą uniemożliwiać konsumentom dochodzenie swoich roszczeń z tytułu wadliwie wykonanej usługi oraz niedotrzymania terminu.

W następstwie kontroli Inspekcja Handlowa skierowała do przedsiębiorców ponad 50 wystąpień z żądaniem usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości. Ponadto inspektorzy nałożyli 37 mandatów, a także skierowali 3 wnioski do sądów rejonowych.

Komentuj:

~SZYCHA 2007-01-27

OPEL POZNAŃ UL KALISKA NA MAGAZYNIE ANI JEDNEJ ORGINALNEJ CZEŚCI

~gienek 2007-01-27

nie wiem ktore gorsze czy warsztaty niezalezne czy tez nalezace do ASO, tu i tu nabijaja ludzi w butelke

~klient warsztatu 2007-01-27

a to Polska właśnie! kiedyś mechanik przesuwał mi termin naprawy auta przez tydzień-bo części nie dotarły,bo "sie szpilka przy skrecaniu silnika złamała"(sama??) a auto bylo mi potrzebne..a pozniej całe uwalone w smarze..no i oczywscie brak cennika.. przekichane

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
Po raz kolejny przesuwa się data wdrożenia systemu CEPiK 2.0. Nowy rejestr pojazdów i kierowców miał być uruchomiony 1 stycznia 2017, ale pojawi się nie prędzej jak w połowie 2018 roku.