mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Wiele zmian w WRC

Wiele zmian w WRC

Prezentacja nowego Focusa WRC, pauza i powrót w 2007 roku fabrycznego zespołu Citroena, nowy system rozgrywek rajdowego czempionatu - to kilka gorących wiadomości z rajdowego cyrku World Rally Championship.

Wiele zmian w WRC

Debiut nowego Forda Focusa WRC 06:
Już pierwsze bojowe testy na szutrowej nawierzchni przeszła nowa broń fabrycznego zespołu Forda – Focus WRC 06. Zbudowany w oparciu o nową generację modelu, rajdowy Focus zadebiutuje jeszcze w tym roku, na kończącym sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata, rajdzie Australii (11-13. listopada).

Mimo, że auto może przechodzić „choroby wieku dziecięcego”, zarówno szef zespołu Malcolm Wilson, jak i główny inżynier techniczny Forda – Christian Lorieux wierzą w udany debiut na Antypodach. Nowy Focus spełnia wszystkie wymagania jakie zostały określone w nowym regulaminie WRC na sezon 2006 odnośnie aktywnych dyferencjałów i chłodzenia silnika.

Pauza dla Citroena – powrót w 2007 roku:
O odejściu z rozgrywek WRC fabrycznego team’u Citroena jest już głośno od listopada ubiegłego roku. Niedawno pojawiły się nowe informacje w tej sprawie. Szef zespołu Citroena Guy Frequelin potwierdził, że Francuzi wycofają się z rajdowych rozgrywek w przyszłym roku jednak powrócą już w 2007 z nową rajdówką – Citroenem C4 WRC, który kilkukrotnie pokazywany był już na targach samochodowych.

Aktualny Mistrz Świata, Sebastien Loeb w takiej sytuacji zakomunikował, że pozostanie w zespole Citroena. Nie oznacza to jednak, że pochodzący z Alzacji kierowca nie będzie miał okazji bronić tytułu najlepszego kierowcy świata w rajdach samochodowych w następnym sezonie. Prawdopodobnie Loeb za zgodą i przy wsparciu Citroena wystartuje za kierownicą prywatnej Xsary WRC wypożyczonej od belgijskiego tunera – firmy Kronos. W grę wchodzi także francuski „prywaciarz” Oreca.

Dziewiąty tryumf Mistrza Świata 2005-10-24

Nadal jednak nie znany jest ostateczny plan drugiego zespołu należącego do koncernu PSA – Peugeot, który jak donosiły zapowiedzi miał także wycofać się z serialu WRC. Według rajdowych ekspertów Peugeot świadomie informował o swoim odejściu aby w ten sposób wywrzeć nacisk na władzach FIA odnośnie poszerzenia kalendarza RSMŚ o dodatkowe eliminacje w Japonii i Meksyku, które według francuskiego zespołu przyczyniły się do wzrostu kosztów. Z drugiej zaś strony pojawiły się informacje o rzekomych rozmowach aktualnych kierowców Peugeota: Marcusa Gronholma i Markko Martina z nowymi pracodawcami m.in: Fordem.

Przesunięcie kalendarza WRC:
Wczoraj Międzynarodowa Federacja Samochodowa – FIA podała do wiadomości, że od 2008 roku zmieni się cykl rozgrywania rund WRC. Według nowego schematu mistrzostwa będą odbywały się w miesiącach od sierpnia do maja. Głównym powodem przesunięcia rozgrywek jest próba zwiększenia medialności rajdów.

Dzięki wielu eliminacjom rozgrywanym w okresie zimowym, a mniejszej konkurencyjności (ze względu na przerwę między sezonami) innych motoryzacyjnych dyscyplin, np. Formuły 1, RSMŚ mogą zyskać na popularności wygłodniałych brakiem imprez fanów sportów motorowych.

Przeczytaj także:
F1 z nowym regulaminem 2005-10-26

Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford WRC

Podobne wiadomości:

F1 z nowym regulaminem

F1 z nowym regulaminem

Aktualności 2005-10-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Pierwszy, elektryczny autobus do poboru krwi
Pierwszy, elektryczny autobus do poboru krwi
Solaris przygotowuje pierwsze takie zamówienie na świecie. Dwa elektryczne autobusy posłużą jako mobilne punkty poboru krwi i już niebawem trafią do polskiego odbiorcy.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech