mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Wiele zmian w WRC

Wiele zmian w WRC

Prezentacja nowego Focusa WRC, pauza i powrót w 2007 roku fabrycznego zespołu Citroena, nowy system rozgrywek rajdowego czempionatu - to kilka gorących wiadomości z rajdowego cyrku World Rally Championship.

Wiele zmian w WRC

Debiut nowego Forda Focusa WRC 06:
Już pierwsze bojowe testy na szutrowej nawierzchni przeszła nowa broń fabrycznego zespołu Forda – Focus WRC 06. Zbudowany w oparciu o nową generację modelu, rajdowy Focus zadebiutuje jeszcze w tym roku, na kończącym sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata, rajdzie Australii (11-13. listopada).

Mimo, że auto może przechodzić „choroby wieku dziecięcego”, zarówno szef zespołu Malcolm Wilson, jak i główny inżynier techniczny Forda – Christian Lorieux wierzą w udany debiut na Antypodach. Nowy Focus spełnia wszystkie wymagania jakie zostały określone w nowym regulaminie WRC na sezon 2006 odnośnie aktywnych dyferencjałów i chłodzenia silnika.

Pauza dla Citroena – powrót w 2007 roku:
O odejściu z rozgrywek WRC fabrycznego team’u Citroena jest już głośno od listopada ubiegłego roku. Niedawno pojawiły się nowe informacje w tej sprawie. Szef zespołu Citroena Guy Frequelin potwierdził, że Francuzi wycofają się z rajdowych rozgrywek w przyszłym roku jednak powrócą już w 2007 z nową rajdówką – Citroenem C4 WRC, który kilkukrotnie pokazywany był już na targach samochodowych.

Aktualny Mistrz Świata, Sebastien Loeb w takiej sytuacji zakomunikował, że pozostanie w zespole Citroena. Nie oznacza to jednak, że pochodzący z Alzacji kierowca nie będzie miał okazji bronić tytułu najlepszego kierowcy świata w rajdach samochodowych w następnym sezonie. Prawdopodobnie Loeb za zgodą i przy wsparciu Citroena wystartuje za kierownicą prywatnej Xsary WRC wypożyczonej od belgijskiego tunera – firmy Kronos. W grę wchodzi także francuski „prywaciarz” Oreca.

Dziewiąty tryumf Mistrza Świata 2005-10-24

Nadal jednak nie znany jest ostateczny plan drugiego zespołu należącego do koncernu PSA – Peugeot, który jak donosiły zapowiedzi miał także wycofać się z serialu WRC. Według rajdowych ekspertów Peugeot świadomie informował o swoim odejściu aby w ten sposób wywrzeć nacisk na władzach FIA odnośnie poszerzenia kalendarza RSMŚ o dodatkowe eliminacje w Japonii i Meksyku, które według francuskiego zespołu przyczyniły się do wzrostu kosztów. Z drugiej zaś strony pojawiły się informacje o rzekomych rozmowach aktualnych kierowców Peugeota: Marcusa Gronholma i Markko Martina z nowymi pracodawcami m.in: Fordem.

Przesunięcie kalendarza WRC:
Wczoraj Międzynarodowa Federacja Samochodowa – FIA podała do wiadomości, że od 2008 roku zmieni się cykl rozgrywania rund WRC. Według nowego schematu mistrzostwa będą odbywały się w miesiącach od sierpnia do maja. Głównym powodem przesunięcia rozgrywek jest próba zwiększenia medialności rajdów.

Dzięki wielu eliminacjom rozgrywanym w okresie zimowym, a mniejszej konkurencyjności (ze względu na przerwę między sezonami) innych motoryzacyjnych dyscyplin, np. Formuły 1, RSMŚ mogą zyskać na popularności wygłodniałych brakiem imprez fanów sportów motorowych.

Przeczytaj także:
F1 z nowym regulaminem 2005-10-26

Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford WRC

Podobne wiadomości:

F1 z nowym regulaminem

F1 z nowym regulaminem

Aktualności 2005-10-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport