mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Wielka podróż Mercedesa zakończona

Wielka podróż Mercedesa zakończona

Jeden z najdłuższych, wysokoprężnych maratonów świata skończył się 17 listopada w stolicy Chin, Pekinie. Wzięło w nim udział 36 egzemplarzy Mercedesów Klasy E, które wystartowały niecały miesiąc wcześniej w Paryżu. Najlepsza załoga osiągnęła dzienne spalanie na poziomie 5,5 l/100km.

Wielka podróż Mercedesa zakończona

Trasa tej transkontynentalnej wyprawy przebiegała przez kontynent europejski oraz azjatycki. Całkowita długość zaplanowanej trasy wyniosła ponad 14 tysięcy kilometrów. Pomimo tak długiego i wyczerpującego maratonu, do mety dotarły wszystkie samochody. Mercedes udowodnił po raz kolejny, że sprzedaje nie tylko luksusowe, lecz także ekonomiczne produkty. Dowodem na to jest zwycięska drużyna kierowców o nazwie "eBay", której średnie spalanie na całej trasie wyniosło 7,19 l/100km. Najlepszy dzienny rezultat, jaki osiągnął team to spalanie na poziomie 5,5 l/100km. Tak więc jest to całkiem niezły wyczyn, bowiem auta biorące udział w biciu rekordu napędzane były silnikami diesla o pojemności 3,2 litra (224KM). Dodatkowo w każdym samochodzie znajdowały się minimum dwie osoby oraz różnego rodzaju bagaże.

Przez pięć długich odcinków maratonu "E-Class Experience", ponad 360 kierowców z 35 krajów usiadło za kierownicami nowej Klasy E. Przez 25 dni jazdy, pokonując średnio około 560 kilometrów każdego dnia,  przemierzali oni drogi, na których występowały ekstremalne warunki pogodowe: od zaśnieżonych dróg, aż po nieutwardzone ścieżki. Wraz z ekipą kierowców jechał cały zespół mechaników specjalizujących się w serwisowaniu silników diesla.

36 samochodów biorących udział w przedsięwzięciu uzyskało średnie spalanie o wartości 8,32 l/100km. Wszystkie auta zużyły 40.530 litrów oleju napędowego o niskiej zawartości siarki. Tak więc, jest to wartość mniejsza o ponad 20 procent niż zakładano początkowo. Połowa samochodów napędzana była na tylną oś, uzyskała spalanie mniejsze od ogólnej średniej (8,01l/100km). Druga część aut wyposażonych w napęd 4MATIC utrzymywała nieco wyższe spalanie na poziomie 8,53l/100km.

Wszystkie drużyny dotarły szczęśliwie i w całości do mety. Jedyne części zamienne, które zostały użyte podczas maratonu to trzy zderzaki, dwa błotniki, jedna felga aluminiowa, cztery szyby przednie oraz tylny reflektor. Poza tym wymianie uległo dwanaście żarówek, jeden alternator oraz dwadzieścia opon. Serwisanci nie odnotowali żadnych poważniejszych awarii.

Jako ciekawostkę można dodać fakt, że wraz z całą flotą jechały dwa Mercedesy Klasy E, które na co dzień pracują jako taksówki. Dzięki taksometrowi odmierzały one koszta podróży po swoich lokalnych stawkach. I w ten sposób cała podróż niemiecką taksówką pod koniec czwartego etapu kosztowałaby 60 tysięcy złotych, natomiast jazda w taksówce pod francuską banderą kosztowałaby około 130 tysięcy złotych! A więc prawie tyle, co najtańsza wersja nowego Mercedesa Klasy E.

Czytaj także:

Globalny wyścig Mercedesa (2006-07-31)

Mercedes walczy ze stereotypem (2006-08-30)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 184 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport