mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Wielka rewolucja w Formule 1 nic nie da?

Wielka rewolucja w Formule 1 nic nie da?

Miliony euro i tygodnie testów pójdą na marne? Pierwsze oceny kierowców testujących bolidy zbudowane według zmienionych zasad dotyczących aerodynamiki są negatywne - pisze Przegląd Sportowy.

Wielka rewolucja w Formule 1 nic nie da?
Nowe elementy na razie wcale nie poprawiają zachowania samochodów i największa od kilkunastu lat rewolucja w Formule 1 może okazać się klapą. Żaden z zespołów, które testowały na Circuit de Catalunya przez ostatnie trzy dni nie pokazał jeszcze całkowicie nowego modelu samochodu. Honda sprawdziła zachowanie przedniego skrzydła, Williams do starego auta zamontował nowy tylny spoiler, a Ferrari skupiło się na badaniach nadwozia z dodatkowymi wlotami powietrza, które prawdopodobnie mają wspomagać chłodzenie systemu odzyskiwania energii kinetycznej KERS.

Najbardziej zaawansowany pojazd przedstawił team BMW Sauber. Do pozbawionego dodatkowych owiewek oraz lotek nadwozia przymocowano całkowicie przebudowane przednie i tylne skrzydło. Według teorii miały one zredukować wrażliwość bolidów na zakłócenia strumienia powietrza i ułatwić praktycznie niemożliwe w ostatnich latach wyprzedzanie. Rzeczywistość okazała się inna.

- "W porównaniu z modelem używanym w ostatnim sezonie, bolid zachowuje się trochę inaczej, bo straciliśmy sporo docisku do podłoża. Ponieważ jednak wracają opony bez rowków, zwiększa się przyczepność. Czekają nas jeszcze kolejne modyfikacje, ale nie sądzę, że w charakterystyce samochodu z 2009 i 2008 roku będą wielkie różnice" - przewiduje Kubica.

Dodatkowo polski kierowca bagatelizuje znaczenie systemu KERS, który po wciśnięciu guzika ma zapewniać kierowcy dodatkową moc przez kilka sekund. - Jeśli rywal, którego próbuję wyprzedzić, w tym samym momencie skorzysta z KERS-u, nie będzie miał problemów z obronieniem się przed moim atakiem - słusznie zauważa Polak.
Tematy w artykule: F1

Podobne wiadomości:

Plotki o wejściu Volkswagena do F1 powracają

Plotki o wejściu Volkswagena do F1 powracają

Aktualności 2014-12-05

Syn legendarnego kierowcy rajdowego dołącza do F1

Syn legendarnego kierowcy rajdowegołącza...

Aktualności 2014-12-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
Nie jest już modnym crossoverem, ale przestronnym i komfortowym autem kompaktowym. Odświeżony Citroen C4 Cactus zachwyca na wiele sposobów.