mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Wizytówka polskich możliwości

Wizytówka polskich możliwości

"Jesteście wizytówką nie tylko całej grupy Fiata, ale również wizytówką polskich możliwości" - powiedział podczas spotkania z kadrą kierowniczą Fiat Auto Poland prezydent Aleksander Kwaśniewski.

Za wybitne zasługi w rozwoju polskiego przemysłu motoryzacyjnego prezydent wręczył kilku pracownikom Fiat Auto Poland odznaczenia państwowe. Podczas spotkania w tyskim zakładzie Fiat Auto Poland Aleksander Kwaśniewski zapoznał się ze skalą inwestycji włoskiego producenta w Polsce i osiąganymi przez niego wynikami finansowymi.

Grupa Fiat jest jednym z największych inwestorów zagranicznych w Polsce (na koniec 2004 roku zainwestowała w naszym kraju ponad 1,9 miliarda dolarów) i czołowym eksporterem (wartość eksportu w  2004 r. wyniosła ponad 8,9 miliardów PLN). Produkowane w Polsce samochody Fiata są eksportowane do 55 krajów na całym świecie, w tym od tego roku do Japonii. Od trzech lat hitem eksportowym grupy jest Panda. Żeby sprostać zapotrzebowaniu rynku samochód ten jest produkowany nawet we wszystkie soboty. Dodajmy, że Fiat Panda od trzech lat jest uznawany w Wielkiej Brytanii za najbardziej nowoczesny samochód miejski.

Fiat Auto Poland posiada szereg certyfikatów jakości i nagród gospodarczych, w tym przyznawanych przez Prezydenta RP. "Chcemy być najlepsi w każdej dziedzinie" - podkreślali z dumą przedstawiciele Fiat Auto Poland. Grupa Fiata w Polsce jest nie tylko dużym inwestorem, ale również pracodawcą. We wszystkich 17 zakładach grupy w Polsce pracuje około 9 tys. pracowników. Tylko w Tychach zatrudnionych jest 3,4 tys. osób, a drugie tyle pracuje w zakładach kooperujących z Fiatem. Średnio każdy z pracowników produkuje 89 samochodów rocznie. Pod tym względem Polacy są lepsi od Japończyków, którzy w swoich zakładach motoryzacyjnych produkują rocznie od 72 do 75 samochodów.

Prezydent Aleksander Kwaśniewski przypomniał, że Polacy mają sporo sentymentu do dawnej Fabryki Samochodów Małolitrażowych. "Uważam, że mój pierwszy mały fiat był lepszy od tych limuzyn, którymi dziś jeżdżę" - żartował. Od początku istnienia tyskiej fabryki, wyjechało z niej ok. 6,5 mln samochodów, z czego ponad 3,5 mln aut kiedy zakład działał pod szyldem Fiat Auto Poland. Niedawno z taśm montażowych zjechała półmilionowa Panda.

W tym samym dniu w obecności Prezydenta, Vice Prezes Grupy Fiat SpA, Pan John Elkann wręczył 186 dzieciom pracowników spółek Fiata w Polsce nagrody za szczególne wyniki w nauce osiągnięte w roku szkolnym 2003-2004.

Wszystko o samochodach marki Fiat

Przeczytaj także:

Wspólne projekty Fiata i Forda w Tychach! (2005-11-09)

Bielski Fiat-GM zwiększa moce (2005-11-15)

Fiat - produkcja pełną parą (2005-10-11)

 


 


Podobne wiadomości:

Bielski Fiat-GM zwiększa moce

Bielski Fiat-GM zwiększa moce

Aktualności 2005-11-15

Wspólne projekty Fiata i Forda w Tychach!

Wspólne projekty Fiata i Forda w Tychach!

Aktualności 2005-11-09

Komentuj:

~pracownik FAP 2006-11-11

Ale Propaganda!!! Jestem pracownikiem Fiata i wiem co się dzieje w środku zakładu !!Wdrażane nowatorskie systemy zarządzania , ciągłe doslonalenie itd. a kierownictwo dalej stoi w miejscu jakby dalej pracowali w FSM !! Brak technicznych rozwiązań (taka technologia jacy inżynierzy) wszystko robione po łebkach , dorażnie aby tylko szła produkcja.Brak rozwoju zawodowego (awansuje się tzw ''jażąbków'' z ''Misia'' , wazeliniarzy , miernych ale wiernych).Pracowników do pracy motywuje się zastraszaniem i dyscypliną .Często jest tak , żeby wykonac swoją pracę to pracuje si.ę wbrew technologii , używa się nieprzewidzianych w technologi narzędzi (najczęściej jakiś młotek itp.) Pracuje tu kilkanaście lat i myśle , żeby wiac stąd jak najdalej.Za rok kończe studia i będe magistrem inżynierem , i podejrzewam że dalej będe pracowac na linii za 1200 zł na ręke.Tam nie ma żadnego kierownika z wyzszym wykształeniem , sami byli partyjni , nie mają autorytetu wśród załogi i t

~pracownik FAP c.d 2006-11-11

c.d. kierownicy nie mają autorytetu wśród załogi i to prowadzi ich to frustracji , nie nadążają za rozwojem firmy. Nie mam na myśli , żeby ich zwalniac ale niech nie blokują innym drogi rozwoju.

~pracownik FAP 2006-11-11

Ale Propaganda!!! Jestem pracownikiem Fiata i wiem co się dzieje w środku zakładu !!Wdrażane nowatorskie systemy zarządzania , ciągłe doslonalenie itd. a kierownictwo dalej stoi w miejscu jakby dalej pracowali w FSM !! Brak technicznych rozwiązań (taka technologia jacy inżynierzy) wszystko robione po łebkach , dorażnie aby tylko szła produkcja.Brak rozwoju zawodowego (awansuje się tzw ''jażąbków'' z ''Misia'' , wazeliniarzy , miernych ale wiernych).Pracowników do pracy motywuje się zastraszaniem i dyscypliną .Często jest tak , żeby wykonac swoją pracę to pracuje si.ę wbrew technologii , używa się nieprzewidzianych w technologi narzędzi (najczęściej jakiś młotek itp.) Pracuje tu kilkanaście lat i myśle , żeby wiac stąd jak najdalej.Za rok kończe studia i będe magistrem inżynierem , i podejrzewam że dalej będe pracowac na linii za 1200 zł na ręke.Tam nie ma żadnego kierownika z wyzszym wykształeniem , sami byli partyjni , nie mają autorytetu wśród załogi i t

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wielkie stolice zakażą Diesli
Wielkie stolice zakażą Diesli
Paryż, Madryt, Ateny i Meksyk będą pierwszymi metropoliami, które zabronią wjazdu samochodom z silnikami Diesla. To efekt szczytu C40, gdzie przedstawiciele największych miast z całego świata dyskutowali na temat zmian klimatycznych i zanieczyszczenia powietrza.