mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > World Class Manufacturing - srebro dla Fiat Auto Poland w Tychach

World Class Manufacturing - srebro dla Fiat Auto Poland w Tychach

W dniach 6 i 7 lipca b.r. tyski zakład Fiat Auto Poland został poddany kolejnemu audytowi pod kątem stosowania najlepszych i najskuteczniejszych metod zarządzania procesem produkcyjnym wg WCM. Grupa zagranicznych audytorów oceniała pod tym kątem stosowane w zakładzie procedury i uzyskana wysoka ocena pozwoliła na przyznanie zakładowi certyfikatu SILVER LEVEL.

World Class Manufacturing - srebro dla Fiat Auto Poland w Tychach
To znaczące uznanie zakład otrzymał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wszystkich pracowników w rygorystyczny proces wdrażania zasad i metod WCM, co pozwoliło na osiągnięcie poprawy w logistyce, w jakości i na znaczące obniżenie kosztów. Ta ocena w bezpośredni sposób przekłada się na ocenę przez rynek jakości samochodów produkowanych w Tychach. W niedawno opublikowanym rankingu niezawodności wg niemieckiego ADAC, Fiat Panda zajął pierwsze miejsce w kategorii samochodów klasy miejskiej (segment A i B).

Zakład FAP w Tychach to drugi europejski zakład z Grupy Fiata, który otrzymał tak wysoką ocenę- SILVER LEVEL (pierwszym był zakład w Melfi). Ten wynik potwierdza intensywną pracę na przestrzeni ostatnich lat ze strony Grupy Fiata, w celu usprawnienia i uelastycznienia struktury produkcyjnej, która jest swoistym „konikiem" w rywalizacji z najgroźniejszymi konkurentami.

Grupa Fiata korzysta z WCM, międzynarodowej metodologii organizacji cyklu produkcyjnego i zarządzania swoimi fabrykami, które działają zgodnie z najwyższymi standardami na poziomie światowym. Proces usprawnienie WCM przewiduje trzy poziomy - BRONZE LEVEL; SILVER LEVEL i GOLD LEVEL.

W 2007 roku tyski zakład Fiat Auto Poland otrzymał BRONZE LEVEL, dołączając w ten sposób do prestiżowego grona przedsiębiorstw „WORLD CLASS MANUFACTURING". Wcześniej, w 2004 roku, zakład otrzymał Polską Nagrodę Jakości, a w 2005 roku był finalistą Europejskiej Nagrody jakości - EFQM, jako pierwsze polskie przedsiębiorstwo w historii tego konkursu.

Podobne wiadomości:

A1 Tuszyn - Częstochowa - niebawem ruszy przetarg

A1 Tuszyn - Częstochowa - niebawem ruszy...

Polskie drogi 2017-06-19

A1 Częstochowa - Pyrzowice już w połowie realizacji

A1 Częstochowa - Pyrzowice już w połowie...

Polskie drogi 2017-07-26

Wykonawca jednego z czterech budowanych obecnie odcinków autostrady A1 Częstochowa - Pyrzowice zadeklarował zrealizowanie 50 proc. prac. Kierowcy pojadą tamtędy najwcześniej w 2019 roku.

Komentuj:

~piotr_henke 2016-11-12

Z tego co się orientuje to fiat nieco przystopował z WCM-em ostatnio. Samochody marki Alfa Romeo są dośc drogie (należą do Fiata). Nie dziwię się że mają słabą sprzedaż. Metodologia WCM nie jest zła wyłączając papierologię i marketig skierowany do audytorów pojawiających się co kilka miesięcy.

~radush 2011-11-29

Jestem się w stanie koleżanko ? Józwa nie zgodzić. Fiat nadal oferuje bardzo konkurencyjne ceny, które są jednymi z najniższych, zachowując przy tym wysoką jakość wykonania. Popatrzmy chociaż na Pandę która jest świetnym samochodem, najlepszym w swojej klasie, a nadal jej cena jest bardzo niska. Nie wiem jakie samochody miałaś na myśli mówiąc o drogich autach Fiata, ponieważ jak wiadomo Fiat ma świetne samochody za niewielkie pieniądze.

~mmllmm 2011-11-20

Trochę o World Class Manufacturing można poczytać tutaj : <a href="http://www.lean-management.pl/world-class-manufacturing.html">WCM</a> . .Wygląda że Fiat jest inicjatorem i propagatorem WCM co można zobaczyć tutaj: World Class Manufacturing Ciekawe jakie będą efekty tych działań?

~Józwa 2009-09-17

Każdy, kto zetknął sie z programem World Class Manufacturing wie, że w znacznej częsci są to po prostu pierdoły. Filozofia WCM opiera się w dużej części na metodologii usprawniania procesów produkcyjnych wypracowanych przed wielu laty w Japonii, a następnie w USA. Programy te mają na celu zredukowanie kosztów produkcji przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej jakści produktów. Jak pokazuje historia (nie tak odległa), samochodowe koncerny japońskie, a zwłaszcza amerykańskie, miały i mają nie lada problemy ekonomiczne i żaden system nie jest w stanie powstrzymać kryzysu. Przykłady: Nissan został wchłonięty przez Renault, a w tymże momencie legendarna niezawodność Nissanów przeszła do historii; Ford wchłonął Mazdę - analogicznie, choć spadek trwałości i jakości produkowanych obecnie Mazd nie jest aż tak drastyczny. Niemcy też wdrożyli WCM, ale ich auta, jak wcześniej zresztą, pozostały i drogie, i zawodne. A Fiat? Pozostaje pogratulować, jednak z małą uwagą: Fiaty znane kiedyś z kiepskiej jakości wykonania dogoniły standardem inne koncerny, także japońskie. Ale popatrzmy tera na ceny Fiatów - juz nie sa tak tanie, a czasem nawet droższe niz inne bardziej prestiżowe marki. Jest jakość - nie ma dobrej ceny!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.