mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > World Class Manufacturing - srebro dla Fiat Auto Poland w Tychach

World Class Manufacturing - srebro dla Fiat Auto Poland w Tychach

W dniach 6 i 7 lipca b.r. tyski zakład Fiat Auto Poland został poddany kolejnemu audytowi pod kątem stosowania najlepszych i najskuteczniejszych metod zarządzania procesem produkcyjnym wg WCM. Grupa zagranicznych audytorów oceniała pod tym kątem stosowane w zakładzie procedury i uzyskana wysoka ocena pozwoliła na przyznanie zakładowi certyfikatu SILVER LEVEL.

World Class Manufacturing - srebro dla Fiat Auto Poland w Tychach
To znaczące uznanie zakład otrzymał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wszystkich pracowników w rygorystyczny proces wdrażania zasad i metod WCM, co pozwoliło na osiągnięcie poprawy w logistyce, w jakości i na znaczące obniżenie kosztów. Ta ocena w bezpośredni sposób przekłada się na ocenę przez rynek jakości samochodów produkowanych w Tychach. W niedawno opublikowanym rankingu niezawodności wg niemieckiego ADAC, Fiat Panda zajął pierwsze miejsce w kategorii samochodów klasy miejskiej (segment A i B).

Zakład FAP w Tychach to drugi europejski zakład z Grupy Fiata, który otrzymał tak wysoką ocenę- SILVER LEVEL (pierwszym był zakład w Melfi). Ten wynik potwierdza intensywną pracę na przestrzeni ostatnich lat ze strony Grupy Fiata, w celu usprawnienia i uelastycznienia struktury produkcyjnej, która jest swoistym „konikiem" w rywalizacji z najgroźniejszymi konkurentami.

Grupa Fiata korzysta z WCM, międzynarodowej metodologii organizacji cyklu produkcyjnego i zarządzania swoimi fabrykami, które działają zgodnie z najwyższymi standardami na poziomie światowym. Proces usprawnienie WCM przewiduje trzy poziomy - BRONZE LEVEL; SILVER LEVEL i GOLD LEVEL.

W 2007 roku tyski zakład Fiat Auto Poland otrzymał BRONZE LEVEL, dołączając w ten sposób do prestiżowego grona przedsiębiorstw „WORLD CLASS MANUFACTURING". Wcześniej, w 2004 roku, zakład otrzymał Polską Nagrodę Jakości, a w 2005 roku był finalistą Europejskiej Nagrody jakości - EFQM, jako pierwsze polskie przedsiębiorstwo w historii tego konkursu.

Podobne wiadomości:

VW Golf - produkcja znów zostanie wstrzymana

VW Golf - produkcja znów zostanie wstrzymana

Aktualności 2016-08-22

Volkswagen zmniejsza produkcję Passata

Volkswagen zmniejsza produkcję Passata

Aktualności 2016-08-17

Komentuj:

~piotr_henke 2016-11-12

Z tego co się orientuje to fiat nieco przystopował z WCM-em ostatnio. Samochody marki Alfa Romeo są dośc drogie (należą do Fiata). Nie dziwię się że mają słabą sprzedaż. Metodologia WCM nie jest zła wyłączając papierologię i marketig skierowany do audytorów pojawiających się co kilka miesięcy.

~radush 2011-11-29

Jestem się w stanie koleżanko ? Józwa nie zgodzić. Fiat nadal oferuje bardzo konkurencyjne ceny, które są jednymi z najniższych, zachowując przy tym wysoką jakość wykonania. Popatrzmy chociaż na Pandę która jest świetnym samochodem, najlepszym w swojej klasie, a nadal jej cena jest bardzo niska. Nie wiem jakie samochody miałaś na myśli mówiąc o drogich autach Fiata, ponieważ jak wiadomo Fiat ma świetne samochody za niewielkie pieniądze.

~mmllmm 2011-11-20

Trochę o World Class Manufacturing można poczytać tutaj : <a href="http://www.lean-management.pl/world-class-manufacturing.html">WCM</a> . .Wygląda że Fiat jest inicjatorem i propagatorem WCM co można zobaczyć tutaj: World Class Manufacturing Ciekawe jakie będą efekty tych działań?

~Józwa 2009-09-17

Każdy, kto zetknął sie z programem World Class Manufacturing wie, że w znacznej częsci są to po prostu pierdoły. Filozofia WCM opiera się w dużej części na metodologii usprawniania procesów produkcyjnych wypracowanych przed wielu laty w Japonii, a następnie w USA. Programy te mają na celu zredukowanie kosztów produkcji przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej jakści produktów. Jak pokazuje historia (nie tak odległa), samochodowe koncerny japońskie, a zwłaszcza amerykańskie, miały i mają nie lada problemy ekonomiczne i żaden system nie jest w stanie powstrzymać kryzysu. Przykłady: Nissan został wchłonięty przez Renault, a w tymże momencie legendarna niezawodność Nissanów przeszła do historii; Ford wchłonął Mazdę - analogicznie, choć spadek trwałości i jakości produkowanych obecnie Mazd nie jest aż tak drastyczny. Niemcy też wdrożyli WCM, ale ich auta, jak wcześniej zresztą, pozostały i drogie, i zawodne. A Fiat? Pozostaje pogratulować, jednak z małą uwagą: Fiaty znane kiedyś z kiepskiej jakości wykonania dogoniły standardem inne koncerny, także japońskie. Ale popatrzmy tera na ceny Fiatów - juz nie sa tak tanie, a czasem nawet droższe niz inne bardziej prestiżowe marki. Jest jakość - nie ma dobrej ceny!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport