mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Wspólny projekt dwa różne auta?

Wspólny projekt dwa różne auta?

Współpraca Alfy Romeo i Mazdy to już fakt. Obaj producenci dostarczą na rynek wspólny projekt dwumiejscowego roadstera. Jednak zarówno włoski, jak i japoński roadster będzie posiadał cechy, których nie będzie miał ten drugi.

Wspólny projekt dwa różne auta?
Alfa Romeo i Mazda razem opracują platformę, na której powstanie nowa generacja MX-5 oraz model Spider. Wszystko po to, by koszty opracowania takiej konstrukcji maksymalnie ograniczyć. Jednak nie będą to bliźniacze modele tak, jak jest to w przypadku Subaru BRZ oraz Toyoty GT 86.

"Silniki oraz ceny aut będą się diametralnie różnić. Alfa nie otrzyma jednostek SkyActiv i będzie droższym autem", powiedział Takashi Yamanouchi, prezes Mazdy serwisowi Auto Express. Tym samym na rynek trafią dwa różne auta oparte o jedną płytę podłogową.

Wydawać by się mogło, że na tej współpracy zyska najwięcej Alfa Romeo, która dostanie płytę podłogową, nad którą będą pracować również Japońscy inżynierowie, którzy stoją za sukcesem Mazdy MX-5. To dzięki ich pracy auto jest chwalone, za właściwości jezdne jakie zapewnia. Mazda nie straci na tej współpracy na pewno, gdyż zyska poważnego partnera, z którym może tworzyć ciekawe projekty w przyszłości. "Chcemy najpierw osiągnąć sukces z MX-5 i Spiderem. Możemy wiele nauczyć się od siebie nawzajem i zobaczyć jakie pojawią się możliwości", dodał Yamanouchi.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda MX-5
Mazda MX-5
Cena podstawowa już od: 89 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr.

Podobne wiadomości:

Alfa Romeo Stelvio w wersji coupe

Alfa Romeo Stelvio w wersji coupe

Aktualności 2016-12-28

Mazda 3 po liftingu - ceny w Polsce

Mazda 3 po liftingu - ceny w Polsce

Aktualności 2016-12-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Tesla wygrywa ranking Consumer Reports
Tesla wygrywa ranking Consumer Reports
Amerykańska organizacja Consumer Reports ogłosiła właśnie wyniki corocznego raportu satysfakcji klientów w branży motoryzacyjnej. Okazało się, że mieszkańcy USA bardziej doceniają markę Tesla niż Porsche.