mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Wysoka wartość rezydualna nowej hybrydy Lexusa

Wysoka wartość rezydualna nowej hybrydy Lexusa

Zakup pojazdu hybrydowego, mimo braku jakichkolwiek ulg na rynku polskim, zaczyna się powoli coraz bardziej opłacać. Okazuje się, że hybrydy mają niższe koszty eksploatacji, a także mogą się pochwalić wysoką wartością rezydualną. Doskonałym przykładem jest nowy Lexus IS 300h.

Wysoka wartość rezydualna nowej hybrydy Lexusa
Napęd hybrydowy Lexus Hybrid Drive stał się obecnie mocną alternatywą dla konwencjonalnych silników spalinowych nie tylko pod względem wydajności i przyjazności dla środowiska naturalnego, ale również ekonomiczności, na którą składają się niskie zużycie paliwa i niewielka utrata wartości rynkowej.
Wstępne szacunki Eurotaxu na rynku polskim prognozują, że najnowszy Lexus IS300h będzie miał najlepszą w swojej klasie wartość rezydualną po okresie 3 lat i 120.000 km przebiegu. Dane te potwierdzają wzrost akceptacji konsumentów dla napędów hybrydowych.

Doskonałe prognozy dotyczące wartości rezydualnej Lexusa IS300h zostały opublikowane także przez CAP - dominującej na rynku brytyjskim firmy zajmującej się analizami ekonomicznymi i porównawczymi w branży motoryzacyjnej (po upływie 36 miesięcy i po przebiegu 60.000 mil), co plasuje ten model na pozycji lidera w swojej klasie.

Inny z ostatnio debiutujących modeli Lexusa z napędem hybrydowym, GS 450h, uzyskał tytuł "Mistrza Wartości Rynkowej 2013" (Wertmeister 2013) w rankingu prowadzonym wspólnie przez magazyn Auto Bild i firmę Eurotax, okazując się bezkonkurencyjnym w swojej klasie pod względem utrzymania wartości rynkowej.

Hybrydy mają jednak szereg innych pozytywnych cech. Spore oszczędności można uzyskać na samych wydatkach na części zamienne. Funkcje rozrusznika i alternatora realizowane są przez odpowiednie podzespoły napędu hybrydowego, co eliminuje potrzebę serwisowania i wymiany tych elementów przez cały okres eksploatacji samochodu. Stosowany tradycyjnie w innych samochodach pasek napędowy rozrządu został zastąpiony bezobsługowym łańcuchem.

Napęd hybrydowy ma również pozytywny wpływ na zużycie hamulców i ogumienia. Dzięki temu, że pierwsza połowa każdego hamowania realizowana jest za pomocą funkcji wytracania prędkości z odzyskiem energii, ogranicza to zużycie zarówno klocków, jak i tarcz hamulcowych. Przez 90.000 km przebiegu IS 300h nie wymaga wymiany tarcz hamulcowych i zużyje zaledwie jeden komplet klocków hamulcowych.

Również żywotność opon IS 300h będzie znacznie wydłużona. Typowe dla modeli z napędem hybrydowym 20-procentowe podwyższenie ciśnienia w ogumieniu przyczynia się do ograniczenia zużycia ich części barkowych, natomiast bardziej płynne generowanie siły napędowej i równomierny rozkład obciążeń pojazdu przekładają się na mniejsze zużycie bieżnika opon przednich kół. Z kolei akumulator trakcyjny nie wymaga wymiany przez cały okres użytkowania samochodu.

Do tego należy doliczyć najniższą w swojej klasie emisję CO2 – zaledwie 99 g/km – wynikającą z bardzo niskiego zużycia paliwa 4,3 l/100 km, oraz znaczne korzyści podatkowe w wielu europejskich krajach. Niestety jeszcze nie w Polsce.

W Wielkiej Brytanii, na przykład, zarówno właściciele flot samochodowych, jak i kierowcy samochodów firmowych korzystają z wyraźnie korzystniejszej taryfy podatkowej, niż ma to miejsce w przypadku napędzanych silnikiem diesla konkurentów w tym segmencie. W trakcie 3-letniej umowy leasingowej właściciel floty samochodowej zaoszczędzi 657 funtów, natomiast kierowcy samochodów firmowych zapłacą o 1900 funtów mniej podatku dochodowego. We Francji nabywca modelu IS 300h uzyskuje premię Eco Bonus w wysokości 4000 euro oraz oszczędności podatkowe około 1200 euro.

W Hiszpanii, z racji pełnozakresowego napędu hybrydowego, nowemu sedanowi Lexusa przysługuje 75% ulgi w podatku drogowym przez 5 lat – dającej w sumie 600 euro oszczędności – z której skorzystać mogą również nabywcy używanych IS 300h. Hiszpańscy kierowcy samochodów z napędem hybrydowym korzystają również z niższych opłat parkingowych i preferencyjnych stawek za drogi płatne.

Bardzo powoli natomiast podejmowane są decyzje przez władze polskich miast, dające przywileje właścicielom samochodów hybrydowych. Bezpłatne parkingi dla samochodów z napędem hybrydowym emitujących poniżej 100g/km  CO2 w miejscach objętych opłatą oferuje jedynie Tarnów, Szczecin i Katowice.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Lexus IS
Lexus IS
Cena podstawowa już od: 162 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport