mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Wysokoprężny zwycięzca

Wysokoprężny zwycięzca

Sportowe Audi R10 przejdzie do historii wyścigów samochodowych jako pierwszy zwycięzca 24 godzinnego wyścigu Le Mans, który był zasilany silnikiem wysokoprężnym. Impreza miała miejsce na legendarnym torze, 17-18 czerwca.

Wysokoprężny zwycięzca

Druga ekipa jeżdżąca fenomenalnym Audi zajęła trzecią lokatę. Za kierownicą Audi oznakowanym numerem 7 zasiadł Brytyjczyk Allan McNish wraz z Dindo Capello oraz siedmiokrotnym zwycięzcą Le Mans, Tomem Kristensenem. Mc Nish w swoich pierwszych próbach uzyskał nawet poważną przewagę nad innymi drużynami, lecz później samochód sprawił trochę kłopotów technicznych, wobec czego kierowcy musieli bardzo się namęczyć, aby obronić trzecią lokatę.

Jednym z pewniaków w tym wyścigu był także Aston Martin. Przez większą część wyścigu wyglądało na to, że uda się mu pokonać swego odwiecznego rywala zza oceanu, Corvette. Niestety na trzy godziny przed ukończeniem wyścigu zmodyfikowany DB9 miał poważne problemy ze sprzęgłem, oddając tym samym zwycięstwo w klasie drużynie Corvette Racing jadącej modelem C6-R prowadzonym przez Jana Magnussena, Oliviera Beretta oraz Olivera Gavina.

Tegoroczny wyścig był debiutem wysokoprężnego Audi R10, zresztą jak widać, bardzo udanym. Ten sukces rozdrażnił jednak konstruktorów marki Peugeot, którzy zapowiedzieli, że już w przyszłym roku pod ich banderą do wyścigu zostanie wystawiony samochód z silnikiem diesla.

Czytaj także:

Produkcja R8 jeszcze w 2006 (2006-05-08)

Wyścigowy diesel Audi (2005-12-14)

Tematy w artykule: Le Mans

Podobne wiadomości:

Nissan przyznaje się do błędu

Nissan przyznaje się do błędu

Aktualności 2015-07-21

Zobacz przejazd toru Le Mans w 360 stopniach

Zobacz przejazd toru Le Mans w 360 stopniach

Aktualności 2015-06-16

Komentuj:

~thierrystrasbourg 2006-11-19

w 2007 peugeot wygra moj sit //les24hdumans.free.fr

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic