mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Wystartował Volkswagen Castrol Cup

Wystartował Volkswagen Castrol Cup

W miniony weekend na torze Poznań odbyła się pierwsza eliminacja serii Volkswagen Castrol Cup. W pierwszym wyścigu zwyciężył były mistrz europejskiego pucharu Scirocco R-Cup, Mateusz Lisowski z otoMoto Teamu. Popołudniowy wyścig wygrał Jan Kisiel.

Wystartował Volkswagen Castrol Cup
Piątkowe kwalifikacje nie należały do najłatwiejszych, gdyż poznański obiekt przywitał kierowców mokrą nawierzchnią. Na mokrym asfalcie, w piątek najszybszy okazał się Mateusz Lisowski, który o prawie pół sekundy pokonał drugiego Rasmusa Marthena i trzeciego Robertasa Kupcikasa. Najlepszą z pań okazała się Klaudia Podkalicka. Gość specjalny, Jerzy Dudek wywalczył 16. pole startowe.

W sobotę, tuż po konferencji prasowej czuć było, że atmosfera z minuty na minutę jest coraz gorętsza. W strefie przeznaczonej dla kierowców w powietrzu unosił się zapach zbliżającej się walki. Jedni starali się wyciszyć zaszywając się w koncie z ulubioną muzyką inni przed komputerem przyswajali sekwencję zakrętów. Gdy inżynierowie opalili poszczególne maszyny huk silników powoli uszy.

Start przebiegł bez żadnego problemu i nie byliśmy świadkami zaciętej walki koło w koło w pierwszym zakręcie. Zdobywca Pole Position dojeżdżając do pierwszego zakrętu nie dał się wyprzedzić i cały wyścig sukcesywnie powiększał swoją przewagę. Zwycięstwa nie oddał do samego końca i tym samym były mistrz Scirocco R-Cup wygrał inauguracyjny wyścig sezonu. Lisowski pokazał tym samym, że jest jednym z głównych kandydatów do walki o mistrzowski tytuł. Na drugim miejscu zameldował się Jakub Litwin startujący z czwartego pola, który w początkowej fazie wyścigu wyprzedził Robertasa Kupcikasa i Rasmusa Marthena. Najniższy stopień podium przypadł Kupcikasowi.

"Nie użyłem wszystkich Push-to-Passów, zostawiłem sobie 10 do wykorzystania, bo to jest wyścig i tu wiele może się zdarzyć. Poza tym nie wiedziałem ile Push-to-Passów mają kierowcy za mną, a jakby na tor wyjechał safety car to byłoby po mojej przewadze i czekałaby nas walka od początku. Dlatego wolałem mieć Push-to-Pass w rezerwie, a widziałem też, że wypracowuję sobie przewagę. W kolejnym wyścigu będzie trudniej, bo wystartuje z ósmej pozycji, ale wiem, że na pewno będę walczył, by do dojechać do mety na jak najwyższej pozycji. Przez cały wyścig jechałem swoje, konsekwentnie realizowałem to, co sobie założyłem, więc tym bardziej cieszę się, że to dało tak dobry efekt", powiedział po wygranej Mateusz Lisowski.

W drugim sobotnim wyścigu pierwszych 8 kierowców startowało w odwrotnej kolejności. Popołudniową walkę na torze wygrał młody Jan Kisiel przed ponownie drugim Litwinem i Meksykaninem Sebastianem Ramirezem. Najlepszą z kobiet okazała się Klaudia Podkalicka. Pechowo drugi wyścig ułożył się dla Matusza Lisowskiego, który ucierpiał w kolizji Kupcikasa i Słomiana. Winowajcy zakończyli wyścig już na pierwszym okrążeniu, a Lisowski jechał dalej. Udało mu się wyprzedzić trzech kierowców, ale niestety uszkodzenia w Golfie spowodowały, że były mistrz Scirocco R-Cup musiał zakończyć wyścig i do pierwszego stracił 4 okrążenia.

W drugim wyścigu świetnie spisał się były bramkarz Liverpoolu i Reprezentacji Polski, Jerzy Dudek, który na mecie zameldował się na 13. pozycji. Po pierwszych dwóch wyścigach w klasyfikacji generalnej prowadzi Jakub Litwin z 48 punktami przed Janem Kisielem oraz Sebastianem Ramirezem. Mateusz Lisowski zajmuje 5. pozycje z dorobkiem 30 punktów zdobytych w pierwszym wyścigu. Kolejna eliminacja rozegrana zostanie na torze Slovakiaring na Słowacji w dniach 26-28 kwietnia.

Czym jest Volkswagen Castrol Cup?
Najważniejszą rzeczą, którą trzeba podkreślić jest to, że Volkswagen Castrol Cup to profesjonalna seria wyścigowa stworzona w Polsce przez Volkswagen Racing Polska. Cały projekt to wielkie starania, dążenia oraz realizacja marzeń Janusza Gładysz, prezesa Volkswagen Racing Polska oraz właściciela punktu dilerskiego VW w Tarnowie. Jego syn, Adam startował Scirocco R-Cup.

Celem Volkswagen Castrol Cup jest promocja młodych utalentowanych kierowców. W pierwszym sezonie odbędzie się 7 rund, trzy z nich zostaną rozegrane na torze w Poznaniu. Pozostałe eliminacje puchar zostaną rozegrane na Słowacji, Węgrzech, w Czechach oraz Austrii. Punkty przyznawane są dla czołowej dwudziestki. Nagrodą główną jest nowy Volkswagen Golf oraz 30 tys. euro. Drugi zawodnik otrzymuje 20 tys. euro, a trzeci 10 tys. Pieniądze te jednak zwycięzcy mogą przeznaczyć jedynie na dalszy rozwój swojej kariery.

Kierowcy w Volkswagen Castrol Cup mają ułatwioną zadanie, jedyna rzecz na której muszą się skupiać to jazda i walka na torze. Całą logistyką oraz obsługa samochodów zajmuje się Volkswagen Racing Polska. Każdy z kierowców dostaje identyczny samochód. Zawodnicy wraz ze swoimi inżynierami mogą jedynie zmieniać ciśnienie w oponach oraz modyfikować ustawienia przedniego stabilizatora.

W sezonie 2013 w stawce Volkswagen Castrol Cup startować będzie 24. zawodników i zawodniczek. Jednak na starcie każdego wyścigu stanie 26 aut. Dwa z nich będą prowadzone przez tzw. Vip Drivers. Będą to zaproszeni przez VRP dziennikarze, sportowcy czy też osoby z pierwszych stron gazet. W Poznaniu dwa pucharowe Golfy GTI poprowadzili Jerzy Dudek, wieloletni reprezentant Polski oraz były bramkarze Liverpoolu, Feyenordu oraz Realu Madryt i Jacek Jurecki, dziennikarz portalu Interia.

Samochód pucharowy Volkswagen Castrol Cup
Zawodnicy startujący w VCC rywalizują za kierownicą Volkswagena Golfa GTI. Samochód przygotowany do startów na torze bazuje na Golfie GTI szóstej generacji. Auto w całości zostało przebudowane i dostosowane do wymogów FIA przez Volkswagen Racing Polska. Pod maską wyścigowego Golfa pracuje silnik 2.0 TSI o mocy 260 KM. Auto zostało wyposażone w system Push-to-Pass, który na czas ok. 10 sekund dostarcza dodatkowych 50 KM. Podczas jednego wyścigu kierowca może z "dopalacza" skorzystać 19 razy.

Podobne wiadomości:

Tor Poznań: Możliwa zmiana miejsca

Tor Poznań: Możliwa zmiana miejsca

Aktualności 2015-05-29

Mercedes-AMG GT S: Chirurgiczne cięcie

Mercedes-AMG GT S: Chirurgiczne cięcie

Premiery 2015-04-14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport