mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Wywrotne Renault Kangoo

Wywrotne Renault Kangoo

Renault Kangoo i Mercedesa Klasy A łączą nie tylko funkcje charakterystyczne dla samochodów z, umownie nazwijmy, segmentu familijnego. Już niebawem francuski kombivan może dorobić się równie niepochlebnej opinii jak niemiecki model blisko 11 lat temu kiedy światek motoryzacyjny obiegły materiały filmowe z leżącą na dachu A Klasą w roli głównej, podczas przeprowadzania "testu łosia".

Wywrotne Renault Kangoo
Jak pokazały ostatnie wewnętrzne testy automobilklubu ADAC Renault Kangoo ma identyczne problemy z utrzymaniem stabilności podczas gwałtownego manewru omijania przeszkody jak pierwsza generacja małego Mercedesa. Francuski kombivan ma niebezpieczne tendencje do przewrócenia się nawet przy opcjonalnie oferowanym w sprzedaży systemie ESP, którego jednym z głównych zadań jest niedopuszczenie do tak nadmiernych odchyłów nadwozia.


Według raportu niemieckiego automobilklubu, ESP zostało w Kangoo źle skalibrowane i niedostosowane do konstrukcji tego samochodu.

Tak zwany "test łosia" ma za zadanie sprawdzić jak zachowuje się samochód w sytuacji kiedy kierowca zmuszony jest do podjęcia błyskawicznego manewru ominięcia przeszkody, np. w momencie kiedy na ulicę wbiegnie dziecko. Ten standardowy test zaliczają niemal wszystkie samochody osobowe bez większego problemu. W przypadku "Kangura" okazało się jednak, że jego rezerwy stabilności w takich sytuacjach są bardzo małe. Napędzany 16-zaworowym silnikiem 1.6 egzemplarz biorący udział w próbie ADAC stracił przyczepność już w początkowej fazie testu, system ESP nie był w stanie do końca zadziałać poprawnie przy dokonywaniu kontry i tylko dzięki szybkiej reakcji kierowcy testowego udało się zapobiec wywrotce. Wynik testu zdaniem ośrodka badawczego mógłby być jeszcze bardziej zatrważający gdyby auto nie posiadało ESP lub gdyby na dachu znajdował się dodatkowy bagaż - Renault dopuszcza tutaj załadunek o masie 100 kilogramów.

Wyniki testu Renault Kangoo zostały już skonfrontowane z opinią producenta. Ten, po zapoznaniu się z raportem zobligował się do naniesienia korekt w programie ESP. Ponadto wszystkie nowo wyprodukowane egzemplarze posiadać będą już zaktualizowaną wersję systemu, zaś dla klientów, którzy już wcześniej nabyli Kangoo zorganizowana zostanie akcja serwisowa w ramach gwarancji.

Niezaliczony "test łosia" przez Renault Kangoo i Mercedesa Klasy A to nie jedyne przypadki takich niepowodzeń we współczesnej motoryzacji. W ubiegłym roku identycznego sprawdzianu nie przeszedł odświeżony model Land Rover Defender. Brytyjska terenówka przy prędkości 60 km/h straciła stabilność wywracając się na bok.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Kangoo
Renault Kangoo
Cena podstawowa już od: 65 866 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Tematy w artykule: ADAC Kangoo Kangoo Kangoo Express

Podobne wiadomości:

Ranking ADAC - oto najlepsze samochody wg Niemców

Ranking ADAC - oto najlepsze samochody wg...

Aktualności 2015-11-18

Test fotelików ADAC 2015

Test fotelików ADAC 2015

Aktualności 2015-06-01

Komentuj:

~Ja 2009-05-28

Szkoda,że za pierwszym razem już się nie nauczyłeś...

~Olek 2009-05-28

DO ALIVE: miller ma racje, za głupiś by jeździć samochodem, skoro nie wyciągnąłeś z tej lekcji żadnych wniosków i za Twój wypadek obwiniasz konstruktorów zawieszenia. Niestety na egzaminach Pr.J. sprawdzają umiejętność parkowania, a nie myślenia. Mam nadzieje, że podobnie głupawi z czasem wyeliminują się z ruchu sami i bezboleśnie dla innych.

~miller 2008-09-29

DO ALIVE: wielomilionowe odaszkodowanie?! hahaha za TWOJĄ głupote??!! Tacy jak Ty kierowcy powinni płacić wilomilionowe odszkodowania ofiarom swojej głupoty. Piszesz, że szczęśliwie dla Ciebie na drodze nie było drzew? A ja napisze że szczęśliwie nie było pieszych albo przystanku z dziećmi!!! Dopiero byś narobił. Naucz się przewidywać za kierownicą to moze więcej nie przyda Ci się ABS, ESP, poduszki i inne.

~aaataaam 2008-09-26

to nie samochód ma kierować tobą, tylko ty samochodem - liczenie na to, że jakiś komputer wyprowadzi cię z opresji jest kalectwem i głupotą. W życiu powinno się liczyć przede wszystkim na siebie, a co dopiero w kierowaniu autem.

~Alive 2008-09-25

Kolejne badziewie ze znakiem Renault na masce. Kilka lat temu miałem parokrotne dachowanie poprzednim modelem Kangoo, wersja po liftingu. Było to na trasie katowickiej i tylko dzięki temu że nie było drzew przy drodzie żyję...Już poprzednia wersja w testach dała się przewrócić bez problemu. Widać, że Renault nie wyciągnęło z tego żadnych wniosków. W USA mógłbym walczyć o wielomilionowe odszkodowanie a w Polsce mogę się tylko cieszyć, że zyje...Ciekawe ile osób straciło życie przez te wspaniałe zawieszenia samochodów Renault...Moja rada, jak najdalej od tych aut!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport