mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Wzrost sprzedaży Renault o 6,5%

Wzrost sprzedaży Renault o 6,5%

W pierwszej połowie roku 2004 Grupa Renault sprzedała na świecie 1.306.454 pojazdów. Jej sprzedaż wzrosła o 6,5% w stosunku do pierwszego półrocza 2003 roku, czyli o 80.000 aut. Jej udział w rynku wzrósł do 4,3%.

W pierwszym półroczu roku 2004 wspólny rynek samochodów osobowych i dostawczych wzrósł w Europie Zachodniej o 3,7% w stosunku do pierwszego półrocza 2003 r. Rynek samochodów osobowych zwiększył się o 3,2%, a samochodów dostawczych o 7,7%. Taka koniunktura na rynku samochodowym pojawiła się po spadku trwającym od 2002 r. Z wyjątkiem Niemiec (-1,3%), główne rynki notują wzrost: Francja (+1,2%), Włochy (+2,7%), Wielka Brytania (+3,1%), Hiszpania (+14,4%).

W tym kontekście Renault potwierdza swoją pozycję w Europie Zachodniej na rynku samochodów osobowych, samochodów dostawczych i wspólnym rynku samochodów osobowych i dostawczych. Na rynku tym Renault wprowadziło z sukcesem selektywną politykę handlową, dającą pierwszeństwo poprawie rentowności, wynikającej ze wzrostu udziału w rynku.

Renault osiągnęło udział w rynku (wspólny rynek samochodów osobowych i dostawczych) na poziomie 10,9%. Wynik ten jest rezultatem niewielkiego wzrostu sprzedaży w porównaniu do pierwszego półrocza 2003 r., czyli sprzedaży 976.986 samochodów, co daje wzrost o 2,4%. Na rynku samochodów osobowych, Renault osiągnęło udział w rynku w wysokości 10,4% (-0,3 punktu), a sprzedaż wzrosła o 1% i osiągnęła poziom 826.698 aut.

Renault potwierdziło swoje pierwsze miejsce na rynku samochodów osobowych we Francji (28%), przy 298.655 zarejestrowanych samochodach. Renault umacnia swą pierwszoplanową rolę na rynku samochodów osobowych w Hiszpanii (12,7%) i w Portugalii (15,6%) gdzie sprzedaż zwiększyła się odpowiednio o 17,1% i o 11%. Marka zajęła pierwsze miejsce w Belgii – Luksemburgu (12,3%) oraz w Holandii (9,8% rynku). Nadal jest pierwszym importerem w Niemczech (5,2% udziału w rynku), i utrzymuje się na trzeciej pozycji w Wielkiej Brytanii (7,4%). Przy spadku sprzedaży o 10,7%, Renault jest piątą marką we Włoszech (6,9%).

W Europie Środkowej, Renault umocniło swe drugie miejsce po Skodzie, posiadając udział w rynku wynoszący 10,5%. Sprzedaż wzrosła w pierwszym półroczu o 2,9%, w tym w Polsce i na Węgrzech, czyli na dwóch najważniejszych rynkach Europy Środkowej. Renault potwierdziło swoje pierwsze miejsce w Chorwacji i w Słowenii.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport