mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Wzrost sprzedaży Renault o 6,5%

Wzrost sprzedaży Renault o 6,5%

W pierwszej połowie roku 2004 Grupa Renault sprzedała na świecie 1.306.454 pojazdów. Jej sprzedaż wzrosła o 6,5% w stosunku do pierwszego półrocza 2003 roku, czyli o 80.000 aut. Jej udział w rynku wzrósł do 4,3%.

W pierwszym półroczu roku 2004 wspólny rynek samochodów osobowych i dostawczych wzrósł w Europie Zachodniej o 3,7% w stosunku do pierwszego półrocza 2003 r. Rynek samochodów osobowych zwiększył się o 3,2%, a samochodów dostawczych o 7,7%. Taka koniunktura na rynku samochodowym pojawiła się po spadku trwającym od 2002 r. Z wyjątkiem Niemiec (-1,3%), główne rynki notują wzrost: Francja (+1,2%), Włochy (+2,7%), Wielka Brytania (+3,1%), Hiszpania (+14,4%).

W tym kontekście Renault potwierdza swoją pozycję w Europie Zachodniej na rynku samochodów osobowych, samochodów dostawczych i wspólnym rynku samochodów osobowych i dostawczych. Na rynku tym Renault wprowadziło z sukcesem selektywną politykę handlową, dającą pierwszeństwo poprawie rentowności, wynikającej ze wzrostu udziału w rynku.

Renault osiągnęło udział w rynku (wspólny rynek samochodów osobowych i dostawczych) na poziomie 10,9%. Wynik ten jest rezultatem niewielkiego wzrostu sprzedaży w porównaniu do pierwszego półrocza 2003 r., czyli sprzedaży 976.986 samochodów, co daje wzrost o 2,4%. Na rynku samochodów osobowych, Renault osiągnęło udział w rynku w wysokości 10,4% (-0,3 punktu), a sprzedaż wzrosła o 1% i osiągnęła poziom 826.698 aut.

Renault potwierdziło swoje pierwsze miejsce na rynku samochodów osobowych we Francji (28%), przy 298.655 zarejestrowanych samochodach. Renault umacnia swą pierwszoplanową rolę na rynku samochodów osobowych w Hiszpanii (12,7%) i w Portugalii (15,6%) gdzie sprzedaż zwiększyła się odpowiednio o 17,1% i o 11%. Marka zajęła pierwsze miejsce w Belgii – Luksemburgu (12,3%) oraz w Holandii (9,8% rynku). Nadal jest pierwszym importerem w Niemczech (5,2% udziału w rynku), i utrzymuje się na trzeciej pozycji w Wielkiej Brytanii (7,4%). Przy spadku sprzedaży o 10,7%, Renault jest piątą marką we Włoszech (6,9%).

W Europie Środkowej, Renault umocniło swe drugie miejsce po Skodzie, posiadając udział w rynku wynoszący 10,5%. Sprzedaż wzrosła w pierwszym półroczu o 2,9%, w tym w Polsce i na Węgrzech, czyli na dwóch najważniejszych rynkach Europy Środkowej. Renault potwierdziło swoje pierwsze miejsce w Chorwacji i w Słowenii.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Bezpieczna podróż ze zwierzętami
Bezpieczna podróż ze zwierzętami
Zwierzęta są bardzo często traktowane jako pełnoprawni członkowie rodziny. Niezależnie od tego, czy podróżujemy z psem, kotem, chomikiem czy świnką morską - ważne jest bezpieczeństwo, ponieważ często nasi pupile podróżują w warunkach zagrażających ich życiu i zdrowiu. Na co więc warto zwrócić szczególną uwagę podczas planowania takich eskapad?