mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Wzrost sprzedaży w Europie Zachodniej

Wzrost sprzedaży w Europie Zachodniej

Po raz pierwszy od pięciu miesięcy w lutym zanotowano wzrost sprzedaży samochodów nowych w stosunku do ubiegłego roku. Uzyskany wynik 1.033.022 samochodów stanowi 2-procentowy wzrost sprzedaży.

Uzyskane wyniki wcale jednak nie muszą być zapowiedzią dalszej kontynucji wzrostu sprzedaży. A wszystko przez spory kontrast w wynikach sprzedaży w europejskich krajach. Porównując największe rynki wzrost zanotowano przede wszystkim w Hiszpanii, aż o 22,5%, oraz w Wielkiej Brytanii (+3,8%). We Włoszech (-2,2%), Francji (-2,7%) oraz Niemczech (-2,8%) ciągle utrzymuje się spadkowa tendencja.

Patrząc na poszczególne marki zdecydowanie lepsze wyniki osiągają koncerny azjatyckie (koreańskie +22,2%, japońskie +17,4%). Spośród nich najwyższym wzrostem może poszczycić się Mazda (+46,5%) oraz Honda (34,7%). Toyota wraz z Lexusem uzyskała wynik o 20,3% lepszy, Daewoo o 27,7%, Hyundai o 26,8%, a Kia o 28,8%.

Z nieazjatyckich marek najlepiej w lutym wypadł Jaguar, który odnotował wzrost sprzedaży aż o 47,5%, Land Rover zwiekszył sprzedaż o 10,6% a Mini o 18,9%. Jednak już Ford odnotował niższą sprzedaż o 2,8%, a General Motors o 0,5%. Dużo słabiej na tym tle wypadły auta europejskie. Przykładowo MG Rover stracił 7,7%, BMW 2,7%, Mercedes 7,2% a grupa Peugeot Citroen 1,8%.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport