mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Yeti okiem projektanta

Yeti okiem projektanta

Pierwszą rzeczą, na jaką klient zwraca uwagę przy wyborze samochodu jest jego wygląd. O designie nowego modelu Yeti opowiada Karl Neuhold, szef designu zewnętrznego w Skodzie.

Yeti okiem projektanta
Kiedy rozpoczęły się prace nad modelem Yeti?
Projekt rozpoczął się wiosną 2004 r. - powstały wtedy pierwsze szkice, modele i idee koncepcyjne. Ten nowy pomysł w postaci prototypu przedstawiliśmy szerokiej publiczności na targach w Genewie i we Frankfurcie w 2005 r.





Jakie były założenia i cele projektowe na początku tworzenia samochodu?
Na początku był pomysł, aby Skoda Auto stworzyła samochód prosty, praktyczny i pełen młodzieńczej świeżości, wykorzystujący płytę podłogową modelu Fabia.

Które zadanie było najtrudniejsze dla zespołu projektantów?
Zmieniono początkową koncepcję stworzenia auta na płycie podłogowej Fabii. Aby umożliwić wprowadzenie do oferty napędu na cztery koła w samochodzie z produkcji seryjnej, wybraliśmy większą płytę z modelu Octavia. Przeniesienie lekkiego projektu z wersji wystawienniczych do samochodu z produkcji seryjnej było ogromnym wyzwaniem dla naszego zespołu projektowego.

Ilu projektantów pracowało przy tworzeniu Yeti?
Skoda Yeti przeszła przez ręce dwóch zespołów projektowych Skoda Auto. W okresie od pierwszego projektu do etapu modelu wystawienniczego powstawała pod okiem grupy prowadzonej przez Thomasa Ingenlath'a, a implementację wersji samochodu do produkcji seryjnej przejął Jens Manske.

Jakie detale designu są charakterystyczne dla nowego auta Skody?
Dominującym elementem przedniej części nadwozia jest atrapa chłodnicy otoczona czterema reflektorami, dzięki której samochód Yeti jest identyfikowany jako członek rodziny Škody. Wysoko umieszczone reflektory - zwłaszcza przeciwmgłowe - są dobrze chronione przed zanieczyszczeniami czy uszkodzeniem. Reflektory główne zawierają dekoracyjną wstawkę z nazwą modelu - to kontynuacja pomysłu zastosowanego w najnowszych wersjach Octavii i Superba.

Które elementy świadczą o przynależności Yeti do klasy SUV?
Profil auta wyraźnie umieszcza Yeti w klasie SUV. Pięciodrzwiowe, dość wysokie nadwozie typu hatchback z pionowo opadającym tyłem jest typowe dla samochodów tego segmentu, podobnie jak większy prześwit ułatwiający jazdę w trudniejszym terenie. Dynamikę bryły auta podkreśla dodatkowo prosta linia dachu i niekonwencjonalne, prostokątne nadkola. Duże lusterka boczne z umieszczonymi w ich obudowie kierunkowskazami, oprócz zapewnienia większego bezpieczeństwa stanowią element stylu podkreślający terenową naturę samochodu typu SUV.

Jaki zamysł towarzyszył projektowi bagażowej części auta?
Główną zasadą podczas projektowania tylnej części Skody Yeti była jej funkcjonalność. Dominują tu krawędzie, które precyzyjnie wyznaczają granice poszczególnych elementów. Na efekt ogólny decydująco wpływa jednoczęściowa pionowa pokrywa bagażnika, gwarantująca łatwy dostęp do przestrzeni bagażowej. Pokrywa otwiera się u podstawy zderzaka i tworzy nisko położoną krawędź bagażnika, a sięgając poziomu dachu, zapewnia wystarczającą ilość miejsca w pionie.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Yeti
Skoda Yeti
Cena podstawowa już od: 72 180 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Skoda Yeti Wszystko o Skoda
Tematy w artykule: Skoda Skoda Yeti design

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Kilka dni temu uruchomiono pierwszy wirtualny garaż dla posiadaczy motocykli i samochodów. Serwis iMoto skupia w jednym miejscu wszystkie informacje i usługi związanie z utrzymaniem i serwisowaniem pojazdu, a także zapewnia przydatne porady i rozrywkę fanom motoryzacji w bardzo przystępny sposób.