mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Yeti okiem projektanta

Yeti okiem projektanta

Pierwszą rzeczą, na jaką klient zwraca uwagę przy wyborze samochodu jest jego wygląd. O designie nowego modelu Yeti opowiada Karl Neuhold, szef designu zewnętrznego w Skodzie.

Yeti okiem projektanta
Kiedy rozpoczęły się prace nad modelem Yeti?
Projekt rozpoczął się wiosną 2004 r. - powstały wtedy pierwsze szkice, modele i idee koncepcyjne. Ten nowy pomysł w postaci prototypu przedstawiliśmy szerokiej publiczności na targach w Genewie i we Frankfurcie w 2005 r.





Jakie były założenia i cele projektowe na początku tworzenia samochodu?
Na początku był pomysł, aby Skoda Auto stworzyła samochód prosty, praktyczny i pełen młodzieńczej świeżości, wykorzystujący płytę podłogową modelu Fabia.

Które zadanie było najtrudniejsze dla zespołu projektantów?
Zmieniono początkową koncepcję stworzenia auta na płycie podłogowej Fabii. Aby umożliwić wprowadzenie do oferty napędu na cztery koła w samochodzie z produkcji seryjnej, wybraliśmy większą płytę z modelu Octavia. Przeniesienie lekkiego projektu z wersji wystawienniczych do samochodu z produkcji seryjnej było ogromnym wyzwaniem dla naszego zespołu projektowego.

Ilu projektantów pracowało przy tworzeniu Yeti?
Skoda Yeti przeszła przez ręce dwóch zespołów projektowych Skoda Auto. W okresie od pierwszego projektu do etapu modelu wystawienniczego powstawała pod okiem grupy prowadzonej przez Thomasa Ingenlath'a, a implementację wersji samochodu do produkcji seryjnej przejął Jens Manske.

Jakie detale designu są charakterystyczne dla nowego auta Skody?
Dominującym elementem przedniej części nadwozia jest atrapa chłodnicy otoczona czterema reflektorami, dzięki której samochód Yeti jest identyfikowany jako członek rodziny Škody. Wysoko umieszczone reflektory - zwłaszcza przeciwmgłowe - są dobrze chronione przed zanieczyszczeniami czy uszkodzeniem. Reflektory główne zawierają dekoracyjną wstawkę z nazwą modelu - to kontynuacja pomysłu zastosowanego w najnowszych wersjach Octavii i Superba.

Które elementy świadczą o przynależności Yeti do klasy SUV?
Profil auta wyraźnie umieszcza Yeti w klasie SUV. Pięciodrzwiowe, dość wysokie nadwozie typu hatchback z pionowo opadającym tyłem jest typowe dla samochodów tego segmentu, podobnie jak większy prześwit ułatwiający jazdę w trudniejszym terenie. Dynamikę bryły auta podkreśla dodatkowo prosta linia dachu i niekonwencjonalne, prostokątne nadkola. Duże lusterka boczne z umieszczonymi w ich obudowie kierunkowskazami, oprócz zapewnienia większego bezpieczeństwa stanowią element stylu podkreślający terenową naturę samochodu typu SUV.

Jaki zamysł towarzyszył projektowi bagażowej części auta?
Główną zasadą podczas projektowania tylnej części Skody Yeti była jej funkcjonalność. Dominują tu krawędzie, które precyzyjnie wyznaczają granice poszczególnych elementów. Na efekt ogólny decydująco wpływa jednoczęściowa pionowa pokrywa bagażnika, gwarantująca łatwy dostęp do przestrzeni bagażowej. Pokrywa otwiera się u podstawy zderzaka i tworzy nisko położoną krawędź bagażnika, a sięgając poziomu dachu, zapewnia wystarczającą ilość miejsca w pionie.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Skoda Yeti Wszystko o Skoda
Tematy w artykule: Skoda Skoda Yeti design

Podobne wiadomości:

Skoda Karoq nagrodzona za design

Skoda Karoq nagrodzona za design

Aktualności 2017-10-16

JE Design "zrobiło" Seata Leona Cuprę

auto motor i sport 0000-00-00

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?