mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Z MAN HydroDrive? jeździ już 5000 pojazdów

Z MAN HydroDrive? jeździ już 5000 pojazdów

Firma MAN dostarczyła już 5000 pojazdów ciężarowych z dodatkowym hydrostatycznym napędem osi przedniej. Pierwsze pojazdy ciężarowe MAN z System HydroDrive® weszły do sprzedaży już pięć lat temu. System ma przede wszystkim ograniczyć zużycie paliwa i pozwolić bardziej elastycznie wykorzystywać ciężarówkę przeznaczoną do jazdy po szosach.

Z MAN HydroDrive? jeździ już 5000 pojazdów
Spółka MAN dostarczyła pięciotysięczny pojazd z napędem HydroDrive®. MAN Nutzfahrzeuge jest pierwszym, i jak na razie jedynym na świecie, producentem pojazdów ciężarowych wyposażonych w ten ekonomiczny system, który stanowi rozwiązanie pośrednie między typowym napędem stosowanym przy jeździe po drogach a klasycznym napędem na wszystkie koła. System dostępny jest w pojazdach typoszeregu TGX i TGS – w sześciu wersjach układu kół, w systemach dwu- do czteroosiowych. Pojazdy z systemem HydroDrive® sprzedawane są na terenie całej Europy ale najlepiej sprzedają się w w Austrii, Szwajcarii, Niemczech i w Skandynawii.

System MAN HydroDrive® jest idealnym rozwiązaniem dla takich pojazdów, które oprócz zwykłego poruszania się po drogach, w niektórych warunkach, wymagają skorzystania z dodatkowego napędu. Najczęściej wykorzystywane się w pojazdach budowlanych dostarczających materiały, pojazdów transportujących drewno, samochodach straży pożarnej czy pojazdach-cysternach – czyli w ciężarówkach, które muszą pokonywać część trasy w niekorzystnych warunkach atmosferycznych i na nieutwardzonym podłożu i gdzie napęd na tylne koła może się okazać niewystarczający. Napęd na przednią oś ułatwia także manewrowanie całkowicie załadowanym pojazdem ciężarowym. MAN HydroDrive® zapewnia użytkownikom lepszą trakcję oraz bezpieczeństwo i nie wymaga zastosowania skrzyni biegów, mechanizmu różnicowego osi przedniej i przedniego wału pędnego. Ponadto, takie rozwiązanie gwarantuje niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję CO2. 

Pojazd ciężarowy z dodatkowo zainstalowanym systemem HydroDrive® ma tylko niewiele większą masę od analogicznego pojazdu z napędem na oś tylną, ale jest aż o kilkaset kilogramów lżejszy od pojazdu z klasycznym napędem na wszystkie koła dzięki temu dysponuje zdecydowanie większym obciążeniem użytkowym. Zastosowanie systemu HydroDrive® zapewnia możliwość znacznie bardziej elastycznego wykorzystania pojazdów przeznaczonych do poruszania się po drogach. Niektórym operatorom może to zaoszczędzić konieczności zakupu dodatkowego pojazdu z napędem na wszystkie koła. 
 
System MAN HydroDrive jest jedynym rozwiązaniem napędu na wszystkie koła, umożliwiającym napęd na przednią oś także w pojazdach ciężarowych o normalnej wysokości. Dzięki takiemu rozwiązaniu niektóre typy pojazdów mogą być dostępne w wersji z napędem na wszystkie koła. Na przykład dotyczy to pojazdów z zabudową kontenerową z wymagalną wysokością pozwalającą na zachowanie przez człowieka pozycji stojącej, tak jak w pojazdach z odłączalną skrzynią ładunkową straży pożarnej lub służb ratowniczych. Wysokie odłączalne skrzynie ładunkowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ograniczeniu wysokości, mogą być transportowane tylko w przypadku pojazdów użytkowych o normalnej wysokości. Pojazd o normalnej wysokości oznacza też dla użytkownika większy komfort przy wsiadaniu do pojazdu oraz niższe położenie punktu ciężkości pojazdu, co zapewnia mu optymalną stabilność. W pojazdach z systemem HydroDrive® nie ulega także zmianie szerokość skrętu w porównaniu z analogicznymi pojazdami z napędem na oś tylną.

System MAN HydroDrive® napędza przednie koła pojazdu przy pomocy silników hydrostatycznych zasilanych przez pompę hydrauliczną o ciśnieniu do 420 bar. Napęd można też wygodnie uruchomić podczas jazdy i przy obciążeniu pojazdu przekręcając odpowiedni przełącznik. Dzięki temu, bez konieczności wcześniejszego zatrzymania pojazdu, kierowca może bezpiecznie pokonywać wzniesienia. Dodatkowy napęd dostępny jest także podczas jazdy wstecz i w trybie ciągnienia.
Tematy w artykule: MAN MAN TGX MAN TGS MAN HydroDrive?

Podobne wiadomości:

Czy Volkswagen sprzeda swoje marki?

Czy Volkswagen sprzeda swoje marki?

Aktualności 2016-02-11

Volkswagen sprzedał 10 milionów aut w 2014 roku

Volkswagen sprzedał 10 milionów aut w 2014...

Aktualności 2015-01-12

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport