mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Z Warszawy do Poznania za 35 zł

Z Warszawy do Poznania za 35 zł

Tylko 35 zł i 14 groszy kosztowało paliwo do Opla Zafiry 1.6 CNG zużyte na nieco ponad 330 km dzielących Warszawę i Poznań podczas VII Supertestu Ekonomii

Z Warszawy do Poznania za 35 zł
Tyle trzeba było zapłacić za 14 m3 gazu ziemnego (2,22 zł/m3) i 0,65 l benzyny (4,71 zł/l - uśredniona cena z Warszawy i Poznania). Jeśli nie liczyć autobusu Tedom i dostawczego Iveco, to samochody na gaz ziemny (jeszcze 4) wyraźnie wygrały rywalizację z "resztą świata".

26 czerwca na starcie VII Supertestu Ekonomii stanęła rekordowa liczba 20 uczestników. Tym razem mieli do pokonania liczącą nieco ponad 330 km trasę z Warszawy do Poznania. W 6 wcześniejszych Supertestach, w klasyfikacji generalnej triumfowały: Toyota Yaris 1.4D, Fiat Panda 1.3, Multijet, Peugeot 107 1.4 HDi, Toyota Prius, Skoda Fabia II 1.4 TDi i Volkswagen Passat 2.0 Blue Motion, zużywając od 2,77 do 3,20 l paliwa na 100 km . Teraz sytuacja się skomplikowała, bo obok aut rynkowych, wystawionych jak w poprzednich latach przez producentów i importerów, wystartowały samochody na gaz ziemny , eksploatowane przez osoby prywatne lub egzemplarze testowe. I wygrały.

Najbardziej ekonomiczna wśród samochodów hybrydowych Toyota Prius spaliła na tej samej trasie 10,67 l benzyny (3,21 l/100 km ), za którą trzeba zapłacić 50,25 zł. Zwycięzca klasyfikacji samochodów dieslowskich - Skoda Octavia II 1.6 TDI Greenline zasilana nieco tańszym paliwem, zużyła go nieco więcej niż wspomagany silnikiem elektrycznym Prius. Koszt 11,43 l oleju napędowego (4,48 zł/l) wyniósł 51 zł 20 gr. W rywalizacji samochodów benzynowych najlepszy okazał się Chevrolet Spark LT 1.2 zużywając 17,3 l (5,16 l/100 km) za 81 zł i 48 gr. Tylko kilkanaście złotych więcej wyniósł koszt paliwa dostawczego Iveco Daily 50C 14G , które spaliło 42.71 m3 gazu i śladową ilość benzyny (0,69 l). Za to za przejazd autostradą takiego pojazdu trzeba było zapłacić aż 54 zł.

Także opłaty autostradowe za auta osobowe nie są małe, bo przejazd kosztuje 24 złote a w budowie są kolejne miejsca poboru opłat, więc nie będzie taniej - tylko drożej. Jedyna korzyść, to możliwość szybszej jazdy, choć taka jazda jest z kolei nieekonomiczna. I zapewne dlatego, ponieważ odcinek autostradowy stanowił prawie połowę trasy VII Supertestu Ekonomii, nie udało się poprawić osiągnięć zwycięzców sześciu wcześniejszych jazd.

Najwięcej zatankowały na mecie 2 pojazdy. Do zbiorników autobusu Tedom zmieściło się 113,5 m3 gazu ziemnego za 252 złote. Koszt przewiezienia jednego pasażera z Warszawy do Poznania poniżej 3 złotych. Takie kwoty najprawdopodobniej nie mają najmniejszego znaczenia dla osób wydających ponad 300 tysięcy złotych na Infiniti FX 50, którego 5 litrowy silnik według danych fabrycznych pali średnio 13 l benzyny na każde 100 km. W superteście FX 50 spalił poniżej 10 litrów, zadowolił się więc ilością o blisko 30 procent mniejszą.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Opel Zafira
Opel Zafira
Cena podstawowa już od: 79 950 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.

Podobne wiadomości:

Wielkie stolice zakażą Diesli

Wielkie stolice zakażą Diesli

Aktualności 2016-12-06

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź...

Aktualności 2016-11-18

Komentuj:

~yhy 2010-06-29

ale powiedzcie ile osob sadzilo kur*y ze sie ktos przed nimi wlecze . Predkosc max to 90 km/ h na autostradzie .I jedno pytanie ile wyniosl czas przejazdu owej wycieczki

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport