mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Z pozoru mniejszy, ale mocniejszy

Z pozoru mniejszy, ale mocniejszy

Sprzedawany obecnie Volkswagen Golf R32, pomimo dużej mocy i tak nie jest szczytem możliwości technicznych koncernu z Wolfsburga. Niebawem zastąpi go auto, które będzie się nazywać R20, ale mniejsza liczba to tylko pozory.

Z pozoru mniejszy, ale mocniejszy

W przeciwieństwie do wersji R32, gdzie zaimplementowano potężny silnik, pod maską R20 pojawi się turbodoładowana jednostka o pojemności dwóch litrów. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi moc silnika została wyciągnięta aż do 270 koni mechanicznych. To powinno pozwolić by auto rozpędzało się do setki w czasie mniejszym niż pięć sekund, a prędkość maksymalna przekraczała 220km/h.

Z zewnątrz auto będzie różnić się od poprzednika chociażby tym, że zostało zbudowane na platformie szóstej odsłony Golfa. Z przodu pojawią się detale nadające agresywności, natomiast z tyłu będziemy mieli okazję podziwiać mruczenie podwójnych, centralnie mocowanych końcówek wydechu. Na początek auto będzie dostępne wyłącznie w trzydrzwiowym nadwoziu. Być może w późniejszym czasie pojawi się wersja pięciodrzwiowa.

Oficjalnie auto zadebiutuje podczas 24-godzinnego wyścigu na niemieckim torze Nurburgring.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Innowacyjna szyba w Volkswagenie

Innowacyjna szyba w Volkswagenie

Technika 2017-01-31

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Aktualności 2017-01-31

Komentuj:

~aaa 2009-02-05

Widzę, że poszli po rozum do głowy. R32 był pomimo mocy strasznie ociężały. Na torze przegrywał np. z 200 konnym civikiem type-r. R20 będzie miał lepszy stosunek mocy do masy niż R32 gdyby był zbudowany na cięższej platformie VI.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.