Bezpieczeństwo aktywne i bierne modelu zostało zebrane w ramach systemu SAFETEC. Dobre wyniki Zafiry podczas testów zderzeniowych to w głównej mierze efekt nowo zaprojektowanego nadwozia. Energia powstająca w zderzeniu czołowym jest pochłaniana przez strefy kontrolowanego zgniotu, ulokowane bezpośrednio przed wytrzymałą kabiną. W kolizjach bocznych siły uderzenia rozprowadzone są po stabilnej strukturze bocznej na całą strukturę pojazdu.
Ponadto system SAFETEC obejmuje liczne systemy, takie jak interaktywny układ jezdny IDSPlus z układem ESPPlus, systemem kontroli trakcji TCPlus, układ kontroli hamowania w zakrętach CBC, system ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania BA i czterema tarczami hamulcowymi. Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego zapewniają między innymi przednie i boczne poduszki powietrzne na wysokości tułowia/miednicy z przodu, chroniące także rejon ud kierowcy i pasażera, czy boczne kurtyny powietrzne z przodu i na skrajnych fotelach drugiego rzędu.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!