mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Zaledwie 1,2 l/100 km!

Zaledwie 1,2 l/100 km!

Jak wykazują obecne testy, średnie spalanie w jeździe po mieście tego modelu ma wynosić tylko 1,2 l/100 km. Co więcej, nawet nieco ponad 60 kilometrów będzie można pokonać nie zużywając nawet kropli benzyny. To elektryczny Chevrolet Volt, którego pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży pod koniec przyszłego roku.

Zaledwie 1,2 l/100 km!
Chevrolet Volt, pojazd z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu, ma zużywać 1,2 litra paliwa na 100 km, jak wskazują testy przeprowadzone z wykorzystaniem stworzonej przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska (EPA) próbnej metodologii obliczania zużycia paliwa, którą stosuje się do oznaczania pojazdów elektrycznych ładowanych z gniazdka elektrycznego.

Oczekuje się, że Volt, którego produkcję jako modelu na rok 2011 zaplanowano w USA na koniec roku 2010, będzie przejeżdżać nawet do 64 kilometrów na napędzie elektrycznym po jednym naładowaniu akumulatora i rozszerzy ogólny dystans, jaki może pokonać, do ponad 480 kilometrów dzięki zastosowaniu elastycznej technologii napędu akumulatorowo-generatorowego.

Chevrolet Volt wykorzystuje sieć elektryczną jako podstawowe źródło energii zasilającej pojazd. Pojazd pracuje w dwóch trybach: elektrycznym i rozszerzonego zasięgu. W trybie elektrycznym Volt nie korzysta z benzyny i nie emituje spalin podczas jazdy. W podstawowym trybie jazdy samochód zasilany jest energią elektryczną gromadzoną w akumulatorze litowo-jonowym.

Po wyczerpaniu energii akumulatora Volt automatycznie przełącza się na tryb rozszerzonego zasięgu. W tym trybie pracy napędzany benzyną generator wytwarza energię elektryczną zasilającą pojazd. Energia gromadzona w akumulatorze wspomaga pracę generatora benzynowego w momencie, gdy dodatkowa moc konieczna jest do dużego przyspieszenia lub pokonania silnych nachyleń.

Faktyczne zapotrzebowanie na benzynę będzie zależeć od kilku czynników, nie tylko od tego, jak daleko będziemy chcieli dojechać tym autem. Liczba pasażerów, ilość przewożonego bagażu i wreszcie korzystanie np. z klimatyzacji mogą nieco zmniejszyć dystans, jaki auto będzie w stanie pokonać bez użycia benzyny.

Według wstępnych obliczeń Volt zużywać będzie zaledwie 25 kilowatogodzin na 161 kilometrów (15,5 kilowatogodzin na 100 kilometrów) w cyklu miejskim. Przy średniej cenie za kilowatogodzinę (około 11 centów amerykańskich - 8 eurocentów), typowy kierowca Volta płacić będzie około 2,75 dolara (1,95 euro) za elektryczność wystarczającą na przejechanie 161 kilometrów - innymi słowy, około 1,7 centów amerykańskich (1 eurocent) za kilometr.

Podobne wiadomości:

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Technika 2016-11-08

Elektryczna marka Volkswagena w Chinach

Elektryczna marka Volkswagena w Chinach

Aktualności 2016-10-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport