mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Zaleją nas małe autka

Zaleją nas małe autka

Coraz większy ruch na drogach, a także coraz bardziej zaostrzone normy emisji CO2 spowodują, że w najbliższej przyszłości czeka nas boom w sektorze mikrosamochodów. W ciągu najbliższych 3 lat, na europejskim rynku pojawi się nawet 60 takich nowych modeli.

Zaleją nas małe autka
Z nowego raportu Frost & Sullivan wynika, że do 2013 roku na rynek zostanie wprowadzonych ponad 60 nowych modeli podstawowych, łącznie z kwadrycyklami. Co więcej, 7 największych producentów (ang. Original Equipment Manufacturer – OEM) w ciągu najbliższych trzech lat planuje wprowadzenie ponad 19 modeli w ramach nowej klasy pojazdów segmentu sub-A. Przewiduje się, że właśnie w przypadku tego segmentu, rynek będzie się rozwijać szybciej ze względu na ich charakterystykę i  podobieństwo do pojazdów segmentu A.

- Rozwój megamiast, któremu towarzyszą zmieniające się trendy związane z mobilnością oraz rosnące zainteresowanie pojazdami miejskimi o niskim poziomie emisji i zużyciu paliwa, zachęciły producentów do wprowadzenia mikrosamochodów na rynek w Europie – stwierdzają analitycy sektora motoryzacyjnego Frost & Sullivan. – - Popularyzacja ekologii, dotacje rządowe, zwolnienia z opłat za parkowanie i umożliwienie homologacji pojazdów bez konieczności posiadania prawa jazdy mogą pozytywnie wpłynąć na sprzedaż mikrosamochodów.

Przewiduje się, że w Europie koncentracja na pojazdach napędzanych paliwami alternatywnymi, zatłoczenie w centrach miast i rosnące koszty posiadania samochodu spowodują ponad siedmiokrotny wzrost sprzedaży mikrosamochodów. Światowi OEM uczynili zdecydowany krok w stronę rozwoju  tego rynku – podczas niedawnych pokazów  Paris Motor Show 2010 i Geneva Motor Show 2011 zaprezentowano ponad 30 modeli takich pojazdów.

Ponad 75% zapowiadanych modeli mikrosamochodów mają stanowić pojazdy elektryczne (EV), przy czym głównymi wyzwaniami są zasięg takich pojazdów oraz ograniczona prędkość. Od chwili wprowadzenia, kwadrycykle L6 i L7 (kategoria L) wywoływały ponadto obawy związane z bezpieczeństwem, a eksperci uważają, że w krótkim okresie może się to przełożyć na segment mikrosamochodów.

W perspektywie długoterminowej, rosnące wymogi legislacyjne, które zalecają dodawanie nowych elementów, mogą spowolnić sprzedaż. To z kolei może przełożyć się na wzrost kosztów produkcji.  

Producenci samochodów, jak Aixam Mega i Ligier Microcar, są jednymi z pierwszych wprowadzających elektryczne kwadrycykle na rynek europejski. Posiadają oni jasną wizję strategii rozwoju w tej kategorii, która polega na komercjalizacji elektrycznych kwadrycykli i redukcji śladu węglowego. Jednakże w Europie producenci samochodów tacy jak Renault, PSA Peugeot Citroen, Tata Motors oraz wielu innych zapowiedziało również swoje wejście do segmentu mikrosamochodów za pośrednictwem pojazdów sub-A.
Tematy w artykule: przyszlosc rynek europejski

Podobne wiadomości:

Sprzedaż nowych aut w Europie - kryzysu nie widać

Sprzedaż nowych aut w Europie - kryzysu nie...

Aktualności 2015-07-20

Nissan najlepszą marką z Azji

Nissan najlepszą marką z Azji

Aktualności 2015-07-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Polska drogówka się zbroi - flota BMW 330i xDrive trafi pod koniec listopada na ulice. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołania pozostałych oferentów, którzy proponowali takie modele jak Volkswagen Passat czy Skoda Superb.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech