mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Zaleją nas małe autka

Zaleją nas małe autka

Coraz większy ruch na drogach, a także coraz bardziej zaostrzone normy emisji CO2 spowodują, że w najbliższej przyszłości czeka nas boom w sektorze mikrosamochodów. W ciągu najbliższych 3 lat, na europejskim rynku pojawi się nawet 60 takich nowych modeli.

Zaleją nas małe autka
Z nowego raportu Frost & Sullivan wynika, że do 2013 roku na rynek zostanie wprowadzonych ponad 60 nowych modeli podstawowych, łącznie z kwadrycyklami. Co więcej, 7 największych producentów (ang. Original Equipment Manufacturer – OEM) w ciągu najbliższych trzech lat planuje wprowadzenie ponad 19 modeli w ramach nowej klasy pojazdów segmentu sub-A. Przewiduje się, że właśnie w przypadku tego segmentu, rynek będzie się rozwijać szybciej ze względu na ich charakterystykę i  podobieństwo do pojazdów segmentu A.

- Rozwój megamiast, któremu towarzyszą zmieniające się trendy związane z mobilnością oraz rosnące zainteresowanie pojazdami miejskimi o niskim poziomie emisji i zużyciu paliwa, zachęciły producentów do wprowadzenia mikrosamochodów na rynek w Europie – stwierdzają analitycy sektora motoryzacyjnego Frost & Sullivan. – - Popularyzacja ekologii, dotacje rządowe, zwolnienia z opłat za parkowanie i umożliwienie homologacji pojazdów bez konieczności posiadania prawa jazdy mogą pozytywnie wpłynąć na sprzedaż mikrosamochodów.

Przewiduje się, że w Europie koncentracja na pojazdach napędzanych paliwami alternatywnymi, zatłoczenie w centrach miast i rosnące koszty posiadania samochodu spowodują ponad siedmiokrotny wzrost sprzedaży mikrosamochodów. Światowi OEM uczynili zdecydowany krok w stronę rozwoju  tego rynku – podczas niedawnych pokazów  Paris Motor Show 2010 i Geneva Motor Show 2011 zaprezentowano ponad 30 modeli takich pojazdów.

Ponad 75% zapowiadanych modeli mikrosamochodów mają stanowić pojazdy elektryczne (EV), przy czym głównymi wyzwaniami są zasięg takich pojazdów oraz ograniczona prędkość. Od chwili wprowadzenia, kwadrycykle L6 i L7 (kategoria L) wywoływały ponadto obawy związane z bezpieczeństwem, a eksperci uważają, że w krótkim okresie może się to przełożyć na segment mikrosamochodów.

W perspektywie długoterminowej, rosnące wymogi legislacyjne, które zalecają dodawanie nowych elementów, mogą spowolnić sprzedaż. To z kolei może przełożyć się na wzrost kosztów produkcji.  

Producenci samochodów, jak Aixam Mega i Ligier Microcar, są jednymi z pierwszych wprowadzających elektryczne kwadrycykle na rynek europejski. Posiadają oni jasną wizję strategii rozwoju w tej kategorii, która polega na komercjalizacji elektrycznych kwadrycykli i redukcji śladu węglowego. Jednakże w Europie producenci samochodów tacy jak Renault, PSA Peugeot Citroen, Tata Motors oraz wielu innych zapowiedziało również swoje wejście do segmentu mikrosamochodów za pośrednictwem pojazdów sub-A.
Tematy w artykule: przyszlosc rynek europejski

Podobne wiadomości:

Sprzedaż nowych aut w Europie - kryzysu nie widać

Sprzedaż nowych aut w Europie - kryzysu nie...

Aktualności 2015-07-20

Nissan najlepszą marką z Azji

Nissan najlepszą marką z Azji

Aktualności 2015-07-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport