mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Zapowiedź Grand Prix Malezji

Zapowiedź Grand Prix Malezji

Po pierwszym wyścigu sezonu, rozegranym w Bahrajnie, zespoły Formuły 1 nie mają ani chwili wytchnienia. Druga z osiemnastu rund tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1 - Petronas Grand Prix Malezji - odbędzie się już w najbliższą niedzielę, 19 marca.

Zapowiedź Grand Prix Malezji

Zespół BMW Sauber F1 Team z niecierpliwością oczekuje domowego wyścigu swojego głównego sponsora, firmy Petronas, przygotowując się do wymagającego wyścigu w tropikalnych warunkach.

W środę i czwartek przed Petronas Grand Prix Malezji kierowcy Nick Heidfeld i Jacques Villeneuve oraz dyrektor BMW Motorsport Mario Theissen i Peter Sauber wzięli udział w szeregu imprez promocyjnych. W środę 15 marca zorganizowano wywiady dla przedstawicieli mediów na 41. piętrze jednej ze słynnych wież Petronas Towers w Kuala Lumpur.

Nick Heidfeld:

„Grand Prix Malezji jest niezwykła ze względu na wysokie temperatury i ekstremalny poziom wilgotności. Osobiście raczej nie mam z tym problemów. W zeszłym sezonie po starcie z 10. pozycji finiszowałem na podium – dla mnie był to jeden z najbardziej ekscytujących wyścigów w karierze. Stoczyłem wiele pojedynków i naprawdę dobrze się bawiłem. W Malezji mieliśmy już do czynienia z prawdziwymi oberwaniami chmury, ale mi to nie przeszkadza bo lubię jeździć w deszczu. Jak dotąd nieźle sobie radziłem w Malezji, niezależnie od warunków. Znam ten kraj całkiem dobrze. By się odpowiednio zaaklimatyzować, często udawałem się tam na krótkie wakacje przed wyścigiem, poza tym zawsze mieliśmy sporo roboty dla Petronas – malezyjskiej firmy naftowo-gazowej, która sponsorowała nas także kiedy jeździłem w Sauberze. Patrząc na dwie wieże Petronas Twin Towers w Kuala Lumpur zdajesz sobie sprawę, jak ważna jest ta firma dla kraju”.

Jacques Villeneuve:

„Wyścig w Malezji będzie bardzo pracowity dla zespołu BMW Sauber F1 Team bo to domowy wyścig naszego głównego sponsora, Petronas. Tor jest dość ciekawy i bardzo wymagający fizycznie ze względu na długie i szybkie łuki, w których przeciążenia boczne są bardzo wysokie. Do tego dochodzi wysoka temperatura otoczenia i ekstremalna wilgotność, co razem wymaga świetnego przygotowania fizycznego. Przed wyścigiem jestem bardzo pewny siebie”.

Robert Kubica:

„Sepang to kolejny tor, którego jeszcze nie znam, ale po pozytywnych doświadczeniach z Bahrajnu mam nadzieję, że tego obiektu nauczę się równie szybko. Oczywiście moim celem jest jak najlepsze wspieranie zespołu, a dla mnie najważniejsze będzie przejechanie jak największej liczby okrążeń i wykonanie założonych wcześniej zadań. Weekend w Bahrajnie pokazał, że bardzo ważne jest zebranie odpowiednich danych już podczas piątkowych treningów. Nigdy nie jeździłem w tak ekstremalnych warunkach jakie panują w Malezji, więc w tym zakresie również zdobędę bardzo cenne doświadczenia. Nie mogę się doczekać wizyty w Kuala Lumpur i odwiedzenia wież Petronas Twin Towers, o których wiele słyszałem. Dla mnie będzie to kolejny bardzo interesujący weekend”.

 

Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport:

„Po pierwszym wyścigu nowego sezonu z niecierpliwością oczekujemy odwiedzin w ojczyźnie naszego głównego sponsora, Petronas. Nie ma miasta bliżej związanego z tą firmą niż Kuala Lumpur, nad którym górują wieże Petronas Twin Towers. Grupa BMW, realizując strategię rozwoju dla Azji, wzmocniła zaangażowanie w rynek malezyjski, rozbudowując sieć sprzedaży oraz inwestując w centrum dystrybucji części i centrum informatyczne. W Sepang silniki muszą radzić sobie z niezwykłym obciążeniem termicznym, a temperatura paliwa także osiąga wartości krytyczne. Każdy zespół szykuje na ten wyścig dodatkowe lub powiększone wloty powietrza do chłodnic, stosowane są także specjalne otwory i szczeliny w pokrywach chłodnic. Specjaliści od silników i aerodynamiki zawsze muszą szukać kompromisów”.

Willy Rampf, dyrektor techniczny d/s nadwozia:

„Sepang to interesujący tor z mieszanką wolnych zakrętów wymagających optymalnej przyczepności oraz szybkich sekcji, na których pożądana jest maksymalna stabilność. Zakręty 9 i 11 są szczególnie trudne, z hamowaniem już w łuku, przy bocznym przeciążeniu. To oznacza, że trzeba szczególnie uważnie przygotować ustawienia samochodu zwłaszcza od strony elektroniki. Ze względu na niższą moc silników V8 bardzo ważne jest odpowiednie ustawienie aerodynamiki. Dwie długie proste umożliwiają wyprzedzanie, więc trzeba odnaleźć właściwy kompromis pomiędzy dociskiem aerodynamicznym i optymalną prędkością maksymalną. Kombinacja dość przyczepnego asfaltu i wysokiej temperatury oznacza, że opony są bardzo obciążone”.

Czytaj także:

F1: Alonso wygrywa w Bahrajnie 2006-03-13

Kubica pierwszy! 2006-03-10


Podobne wiadomości:

F1: Alonso wygrywa w Bahrajnie

F1: Alonso wygrywa w Bahrajnie

Aktualności 2006-03-13

Kubica pierwszy!

Kubica pierwszy!

Aktualności 2006-03-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport