mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Zbadali Roberta Kubicę

Zbadali Roberta Kubicę

Silny charakter, potrzeba wyzwań i adrenaliny, koncentracja na celu – taki wizerunek medialny ma Robert Kubica, polski kierowca w BMW Sauber F1, jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, przeprowadzonej na zlecenie BMW Polska.

Zbadali Roberta Kubicę
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wizerunek medialny Roberta Kubicy, polskiego kierowcy w wyścigach Grand Prix Formuły 1 w BMW Sauber F1 Team. Jak wynika z analizy, w czerwcu ukazały się 1824 publikacje: 939 w prasie i 885 w Internecie. Najwięcej informacji o Kubicy ukazało się w prasie regionalnej (485), dziennikach ogólnokrajowych (268), pismach lifestylowych (66), poświęconych tematyce biznesowej (49) i o branży motoryzacyjnej (39).

Publikacje w czerwcu zdominował wyścig Formuły 1 w Montrealu, w którym Kubica zajął 1. miejsce. W mediach pojawiły się pełne zachwytu komentarze podkreślające znaczenie triumfu Polaka na torze, na którym rok wcześniej przeżył makabryczny wypadek. Również światowe media dostrzegły wielką wagę sukcesu Roberta Kubicy. Zagraniczni komentatorzy są zgodni: polski kierowca BMW Sauber F1 Team ma szansę na mistrzostwo świata. Również w czerwcu Robert Kubica był gościem specjalnym warszawskiej imprezy Pit Lane Park BMW Sauber F1 Team. Kibice Formuły 1 mieli okazję zobaczyć na żywo pokaz jazdy bolidem F1 i zadać swojemu idolowi pytania.

Kilkanaście publikacji w polskich mediach przedstawia szerzej sylwetkę Roberta Kubicy. Tygodnik Przekrój porównuje styl życia kierowcy do mnicha. Ekspert sportów motorowych, Włodzimierz Zientarski uznał na łamach Przekroju, że słowem najlepiej charakteryzującym Kubicę jest „skoncentrowany”. W artykule zaznaczono, że Robert Kubica jest religijny, nie lubi rozgłosu i z uporem chroni swoją prywatność.

W wywiadzie z Arturem Kubicą, ojcem Roberta, w Dzienniku czytamy: „Polacy potrzebują kolejnego bohatera, a Formuła 1 jest dobrym miejscem do kreowania bohaterów. Czasami ta popularność przeszkadza, zwłaszcza Robertowi, który nie lubi szumu wokół siebie. Ale potrafi znaleźć się w tym światku i to jako twardziel, a nie playboy”.

Media zwracają uwagę na silny, wręcz „twardy jak skała” charakter kierowcy, potrzebę wciąż nowych wyzwań i podwyższonego poziomu adrenaliny oraz konsekwencję w realizacji celów. Kubica ma wizerunek skromnego chłopaka, który nie przepada za publicznymi wystąpieniami i woli, aby przemawiały za niego wyniki na torze, a nie słowa.
Tematy w artykule: Robert Kubica

Podobne wiadomości:

Zmiany w regulaminie WRC na 2017 rok

Zmiany w regulaminie WRC na 2017 rok

Aktualności 2015-07-13

3,2,1... startuje Rajd Polski!

3,2,1... startuje Rajd Polski!

Aktualności 2015-07-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport