mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Zielona Octavia

Zielona Octavia

W ofercie Skody pojawiła się ekologiczna i oszczędna Škoda Octavia GreenLine, w dwóch wersjach nadwoziowych, wyposażona w nowy silnik 1.6 TDI.

Zielona Octavia
Oferta popularnego modelu Octavia została rozszerzona o ekologiczną wersję GreenLine o obniżonej emisji CO2. Octavia GreenLine występuje w wersji nadwozia typu Limuzyna oraz Combi i jest dostępna wyłącznie z nowym w ofercie Škody silnikiem 1.6 TDI DPF spełniającym wymogi normy EURO 5.

Octavia GreenLine została wyposażona w nowoczesny, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra, cechujący się poziomem emisji CO2 o wartości 114 g/km. Dzięki wtryskowi paliwa typu Common rail czterocylindrowa jednostka napędowa zapewnia płynną oraz dynamiczną jazdę. Maksymalna moc na poziomie 105 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm to wartości znane z dostępnego do tej pory silnika 1.9 TDI. Nowa jednostka napędowa gwarantuje jednak o wiele lepsze osiągi, w standardzie występuje także przyjazny dla środowiska filtr cząstek stałych (DPF).

Oprócz nowoczesnego silnika w wersji GreenLine wprowadzono modyfikacje techniczne, które pozwoliły osiągać tak niskie zużycia paliwa i znaczne ograniczenie emisji CO2. Są to m.in. obniżenie współczynnika oporu powietrza, niższe o 15 mm podwozie, wykorzystanie specjalnych opon o niskim oporze toczenia i obniżenie masy pojazdu. To niezwykle ekonomiczne auto spala w cyklu mieszanym tylko 4,4 l paliwa na każde 100 km, wydzielając do atmosfery 114 g CO2/km.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Cena podstawowa już od: 63 960 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

~zabrzanin 2009-06-17

DPF to porażka i ssanie kieszeni posiadaczy aut. Przynajmniej w Polsce, bo nikt za to nie promuje, a dodatek do silnika kosztowny i kłopotliwy jest. Przyszłość to turbodoładowane silniki benzynowe (np. Octavia 1,4 TSI)

aaa 2009-06-17

114, a hybrydy bez problemów mieszczą się poniżej 105 (przy podobnej dynamice) może jednak lepiej w ekologii nastawić się na hybrydy, a w dieslach jednak iść w większe moce?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport