mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Zielona Octavia

Zielona Octavia

W ofercie Skody pojawiła się ekologiczna i oszczędna Škoda Octavia GreenLine, w dwóch wersjach nadwoziowych, wyposażona w nowy silnik 1.6 TDI.

Zielona Octavia
Oferta popularnego modelu Octavia została rozszerzona o ekologiczną wersję GreenLine o obniżonej emisji CO2. Octavia GreenLine występuje w wersji nadwozia typu Limuzyna oraz Combi i jest dostępna wyłącznie z nowym w ofercie Škody silnikiem 1.6 TDI DPF spełniającym wymogi normy EURO 5.

Octavia GreenLine została wyposażona w nowoczesny, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra, cechujący się poziomem emisji CO2 o wartości 114 g/km. Dzięki wtryskowi paliwa typu Common rail czterocylindrowa jednostka napędowa zapewnia płynną oraz dynamiczną jazdę. Maksymalna moc na poziomie 105 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm to wartości znane z dostępnego do tej pory silnika 1.9 TDI. Nowa jednostka napędowa gwarantuje jednak o wiele lepsze osiągi, w standardzie występuje także przyjazny dla środowiska filtr cząstek stałych (DPF).

Oprócz nowoczesnego silnika w wersji GreenLine wprowadzono modyfikacje techniczne, które pozwoliły osiągać tak niskie zużycia paliwa i znaczne ograniczenie emisji CO2. Są to m.in. obniżenie współczynnika oporu powietrza, niższe o 15 mm podwozie, wykorzystanie specjalnych opon o niskim oporze toczenia i obniżenie masy pojazdu. To niezwykle ekonomiczne auto spala w cyklu mieszanym tylko 4,4 l paliwa na każde 100 km, wydzielając do atmosfery 114 g CO2/km.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Cena podstawowa już od: 63 960 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda: dwa miliony aut z fabryki w Kvasinach

Skoda: dwa miliony aut z fabryki w Kvasinach

Aktualności 2017-01-23

Skoda dostarczyła 1,12 mln samochodów w 2016 roku

Skoda dostarczyła 1,12 mln samochodów w 2016...

Aktualności 2017-01-18

Komentuj:

~zabrzanin 2009-06-17

DPF to porażka i ssanie kieszeni posiadaczy aut. Przynajmniej w Polsce, bo nikt za to nie promuje, a dodatek do silnika kosztowny i kłopotliwy jest. Przyszłość to turbodoładowane silniki benzynowe (np. Octavia 1,4 TSI)

aaa 2009-06-17

114, a hybrydy bez problemów mieszczą się poniżej 105 (przy podobnej dynamice) może jednak lepiej w ekologii nastawić się na hybrydy, a w dieslach jednak iść w większe moce?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
BMW Serii 4 - cała gama po liftingu
BMW Serii 4 - cała gama po liftingu
Bawarski producent odświeża Serię 4. Zmiany nie są duże, ale wyraźnie odświeżają wygląd popularnego modelu. Do poprawki załapały się od razu wszystkie wersje: Coupe, Grand Coupe, Cabrio oraz M4.