mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Zmiany w GM Europe

Zmiany w GM Europe

General Motors ogłasza zmiany na stanowiskach menedżerskich wyższego szczebla i planuje reorganizację działalności w Europie.

General Motors zamierza zreorganizować swoją działalność w Europie, aby uprościć struktury firmy, przyspieszyć procesy decyzyjne i usprawnić funkcjonalną wydajność w ramach całego koncernu. Zrestrukturyzowana firma ma działać wydajniej, co pozwoli jej markom wzmocnić swoją pozycję rynkową i w większym stopniu skoncentrować się na potrzebach klientów.

Firma zdecydowała się niezwłocznie wprowadzić zmiany w zakresie obowiązków pełnionych przez obecnych menedżerów wyższego szczebla, aby ułatwić zarządzanie procesem zwiększania wydajności operacyjnej całej organizacji. Fritz Henderson został mianowany Przewodniczącym Rady Nadzorczej GME; Carl-Peter Forster został awansowany na stanowisko Dyrektora Generalnego GME, podlegającego F. Hendersonowi, a Hans Demant, oprócz pełnienia dotychczasowych obowiązków Wiceprezesa ds. Inżynierii GME, zastąpi C. Forstera na stanowisku Dyrektora Generalnego Adam Opel AG. C. Forstera mianowano również Prezesem Rady Nadzorczej Opla i zastąpi on Hansa Bartha, który pozostanie w składzie rady.

Zgodnie z nową filozofią działania, departamenty funkcjonalne - Finanse, Inżynieria, Zakupy, Produkcja, Sprzedaż/Marketing i Obsługa Posprzedażna, Planowanie Produktów, Jakość, Dział Personalny, Departament Prawny i Komunikacja - stają się ogólnoeuropejskimi organizacjami, których menedżerowie otrzymają zadanie znacznej poprawy wydajności danego departamentu w całej Europie.

Rola stylistyki znacznie wzrośnie dzięki utworzeniu wspólnego ogólnoeuropejskiego departamentu Projektowego, w skład którego wejdą dotychczasowe komórki projektowe Opla i Saaba. Tym pan-europejskim departamentem pokieruje Bryan Nesbitt, który podlegał będzie bezpośrednio Prezesowi GME.

"Ogłoszone dzisiaj zmiany nie mają zapewnić nam powodzenia za wszelką cenę ani też nie pomniejszają rangi poszczególnych marek. Mają one raczej umożliwić nam wprowadzanie produktów odpowiadających wartościom każdej z marek bez konieczności rozpoczynania pracy nad każdym najmniejszym detalem za każdym razem od zera" - skomentował Bob Lutz, Wiceprezes GM Corp. ds. Rozwoju Produktów, który do tej pory pełnił tymczasowo funkcję Prezesa GM Europe.
 
"Potrzebujemy zwiększenia obecności w niszowych rynkach nowych produktów, takich jak pojazdy crossover, łączące cechy samochodów sportowych i terenowych, czy rekreacyjno-terenowe SUV, zauważył Lutz, niezależnie od tego, czy są to Niemcy, Szwecja, Wielka Brytania czy jakikolwiek inny kraj".

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport