mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Zmiany w zarządzie Skody

Zmiany w zarządzie Skody

Dr inż. Leszek Płonka, dotychczasowy Prezes Zarządu Skoda Auto Polska SA, pełni od 14 stycznia 2008 roku funkcję Prezesa Zarządu polskich struktur importerskich marki Volkswagen i Audi. Jednocześnie do Zarządu Skoda Auto Polska SA wchodzi Łukasz Zadworny, który do tej pory kierował Działem Marketingu firmy.

Zmiany w zarządzie Skody
Kierowana przez Leszka Płonkę Skoda Auto Polska stała się jedną z najdynamiczniej rozwijających się polskich firm branży. Od lat będąc w jej czołówce, zdobyła dwukrotnie pozycję lidera polskiego rynku samochodowego. Importer sprzedaje obecnie ponad 30 tys. egzemplarzy samochodów rocznie, zajmując ponad 11% rynku nowych samochodów osobowych.

"Decyzja o przyjęciu propozycji nowej pracy nie była dla mnie łatwa. Pracowałem w Skoda Auto Polska, współtworząc firmę od samego początku jej istnienia - mówi Prezes Płonka.

Związany jest z nią od prawie czternastu lat. Tworzył firmę, kreując i rozwijając w niej m.in. sieć sprzedaży i serwisu opartą na ponad 100 punktach dealerskich i zakładach serwisowych. Kierując strukturą importerską Skody, odniósł sukces menedżerski, budując jedną z czołowych firm motoryzacyjnych w Polsce. W pierwszej połowie lat 90-tych, Leszek Płonka związany był z branżą motoryzacyjną jako szef działu serwisowego BMW oraz Prokurent i szef marketingu w strukturach importerskich Volkswagena i Audi. Wcześniej pracował naukowo m.in. na Politechnice Poznańskiej, a w 1985 roku obronił tytuł doktora nauk technicznych w Niemczech.

W związku z powyższa zmianą, do władz Skoda Auto Polska, w miejsce Prezesa Płonki, wszedł Łukasz Zadworny. Został on jednym z dwóch Członków Zarządu (drugim pozostaje reprezentant Skoda Auto Mlada Boleslav).

"Naszym celem strategicznym" - mówi Łukasz Zadworny - "jest utrzymanie wysokiej pozycji marki w rynku, to znaczy rozwój przynajmniej w takim samym tempie, w jakim wzrasta rynek samochodowy w Polsce."

Łukasz Zadworny jest absolwentem wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Kieruje Działem Marketingu Skoda Auto Polska od pięciu lat. Wcześniej przez lata związany był z branżą reklamową, m.in. jako Dyrektor Działu Obsługi Klienta Agencji Reklamowej V&P w Poznaniu. W Skoda Auto Polska odpowiadał za strategię marketingową, która wielokrotnie została nagradzana w ogólnopolskich konkursach, m.in. Boomerang, Effie, Superbrands, PremiumBrand. W 2006 roku strategia marketingowa polskiego importera została uznana za najlepszą w całym koncernie Skoda.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.