mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Zmiany w zarządzie ZM SOIS

Zmiany w zarządzie ZM SOIS

Na mocy decyzji Walnego Zgromadzenia Związku Motoryzacyjnego SOIS dokonano wyboru nowych władz tej organizacji.

Prezesem Zarządu Związku został Paweł Kacprzyk z Volvo Auto Polska. Funkcję Wiceprezesów Zarządu sprawują: David Flanagan – General Motors Poland, prof. Witold Małachowski – Volkswagen AG oraz Dominique Pollien - Renault Trucks Polska. Członkami Zarządu zostali: Winfried Blum - DaimlerChrysler Automotive Polska, Hiroshi Kono – Toyota Motor Poland i Olivier Murguet - Renault Polska.
 
Erich Papke z BMW Polska będzie osobą odpowiedzialną za prowadzenie rozmów z przedstawicielami sekcji firm motocyklowych, którzy zostali oficjalnie zaproszeni do przyjęcia członkostwa w Związku.
 
Obecny zarząd składa się z przedstawicieli (w randze prezesów) obecnych w Polsce koncernów motoryzacyjnych, co znacząco usprawnia proces podejmowania decyzji i podnosi ich rangę. Dążąc do jak najlepszego reprezentowania interesów zrzeszonych firm – 28 oficjalnych importerów i producentów motoryzacyjnych - przekształceniu uległa również struktura organizacyjna. Najistotniejszą zmianą jest wyodrębnienie w ramach ZM SOIS 3 sekcji: sekcji pojazdów osobowych; sekcji pojazdów ciężarowych i autobusów oraz sekcji producentów. Wkrótce powstanie kolejna sekcja, grupująca producentów i importerów motocykli.
 
Podjęto ponadto decyzję o utworzeniu w ramach biura organizacji działów zajmujących się problemami prawnymi, podatkowymi i technicznymi oraz jednostki, której zadaniem będzie analiza rynku motoryzacyjnego.
 
Obecnie, licząc na wsparcie ze strony nowego rządu i parlamentu, Związek Motoryzacyjny SOIS (we współpracy z ekspertami z różnych dziedzin gospodarki) opracowuje pro - rynkowy plan rozwoju polskiej motoryzacji.

O zmianach w Zarządzie Związku Motoryzacyjnego SOIS rozmawialiśmy z Dyrektorem ZM SOIS, Jakubem Farysiem.

mojeauto.pl: Dlaczego w nowo wybranym zarządzie Związku możemy znaleźć, w przeciwieństwie do poprzedniego, nazwiska szefów (prezesów) firm motoryzacyjnych działających na naszym rynku?

Jakub Faryś: Członkowie naszej organizacji doszli do wniosku, że takie rozwiązanie spowoduje, po pierwsze, uproszczenie procesu decyzyjnego. Po drugie, jest to bardzo szeroka reprezentacja poszczególnych grup - pojazdów osobowych, ciężarowych oraz producentów części i wkrótce także motocykli. Ponadto, jeśli zarząd organizacji jest na najwyższym poziomie, wówczas jego ranga jest bardzo wysoka. Prowadzone konsultacje czy dyskusje zarządu prowadzone są już na poziomie decyzyjnym, co w znacznym stopniu ułatwia działalność całej organizacji.

Krótko mówiąc, nasi członkowie wybierając taki zarząd, docenili rolę organizacji oraz to, iż powinna się ona dalej rozwijać. Wyborem nowych władz zamknęliśmy pierwszy etap budowania organizacji, a teraz będziemy umacniać jej pozycję i będziemy starać się, by była postrzegana jako jedna z najsilniejszych na rynku organizacji branżowych.

ma: Czy w związku ze zmianami zarządu ulegną może zmianie cele, jakie stawia przed sobą ZM SOIS?

J.F.: Generalny cel, czyli rozwój szeroko pojętej branży motoryzacyjnej, pozostaje oczywiście bez zmian. Natomiast propozycje zmian struktury i rozwoju Biura, które w niedługim czasie wejdą w życie, mają na celu to, żeby sprofesjonalizować naszą działalność i żebyśmy się stali organizacją, która jest poważnie postrzegana przez polityków. Abyśmy w zakresie problemów gospodarczych dotyczących motoryzacji byli tą organizacją reprezentatywną dla rządu oraz parlamentu.

ma: Czy zmienią się w istotny sposób formy działalności Związku?

J.F.: Nowa struktura Biura ma zapewnić, iż każda z grup będzie silnie reprezentowana i o interesy każdej z nich w ramach Związku będziemy zabiegali. Po drugie, w przypadku nowych aktów prawnych, chcielibyśmy równolegle pracować z pomysłodawcami nad projektami tych aktów, już w momencie ich tworzenia.

ma: Są już nowe władze ZM SOIS, a wkrótce także będziemy mieć nowy rząd. Czy możemy w związku z tym wiązać jakieś większe nadzieje na poprawę sytuacji w branży motoryzacyjnej?

J.F.: Mamy nadzieję, iż nowy rząd dostrzeże w końcu problem tak dramatycznie małej sprzedaży samochodów. Dostrzeże to, że motoryzacja jest kołem zamachowym dla gospodarki, że można na niej zarabiać pieniądze - trzeba tylko to robić rozsądnie. Liczymy na to, że nowy rząd będzie miał wyraźnie probiznesowy sposób myślenia.

ma: Dziękujemy za rozmowę.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport