mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Zmodernizowane Atego i Axor

Zmodernizowane Atego i Axor

We wrześniu podczas Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych Hanower 2004, odbędzie się premiera nowych serii samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Atego oraz Mercedes-Benz Axor.

Zmodernizowane Atego i Axor

Jednym z wyróżniających elementów nowych modeli Mercedes-Benz Atego i Mercedes-Benz Axor jest zupełnie nowe wnętrze: fotele, tapicerka, systemy ogrzewania i wentylacji oraz wygodne leżanki w kabinach przeznaczonych do jazdy na długich dystansach są gwarancją idealnie wyposażonego miejsca pracy oraz wysokiego komfortu jazdy. W zależności od przeznaczenia nowych pojazdów, użytkownik ma do wyboru jeden z trzech różnych wariantów organizacji wnętrza: "kabinę dystrybucyjną" umożliwiającą np. łatwe przejście na prawą stronę pojazdu, "kabinę dalekobieżną" oferującą jeszcze więcej miejsca na przechowywanie różnych przedmiotów i przejście do znajdującej się z tyłu części sypialnej, a także kabinę "komfort".

Szeroki wachlarz dostępnych typów kabin jest odzwierciedleniem zróżnicowanych zastosowań, a tworzą go: kabina standardowa (S), kabina standardowa z tylną ścianą przesuniętą do tyłu o 180 mm, kabina długa (L) oraz kabina długa z wysokim dachem. Wyższy poziom bezpieczeństwa w transporcie drogowym zapewniają: nowe reflektory, nowe lusterka znacznie ograniczające martwy punkt po stronie pasażera, nowatorskie oświetlenie manewrowe oraz inne rozwiązania techniczne.

Nowa seria ciężarówek Mercedes-Benz Atego jest przeznaczona szczególnie do dystrybucji towarów, w lekkim sektorze budowlanym i w branży komunalnej, a także do niektórych zadań w transporcie długodystansowym. Asortyment modeli obejmuje dwuosiowe pojazdy ciężarowe i ciągniki siodłowe o dopuszczalnej masie całkowitej od 6,5 t do 15 t. Są one napędzane 4- i 6-cylindrowymi silnikami rzędowymi typoszeregu 900 o pojemności skokowej 4,25 l, 4,8 l oraz 6,4 l. Ich moc wynosi od 122 KM do 279 KM. Przeniesienie napędu odbywa się za pomocą mechanicznej skrzyni biegów Mercedes-Benz z 6 lub 9 przełożeniami. Po raz pierwszy w lekkich ciężarówkach dystrybucyjnych dostępna jest w opcji funkcja sterowania skrzynią biegów Telligent, niezmiernie łatwa w obsłudze, wyjątkowo ekonomiczna i dużo bardziej bezpieczna, zwłaszcza w wymagającym ruchu ulicznym. Modelem Atego, w klasie pojazdów o DMC 11,99 t, który został specjalnie zaprojektowany jako ciężarówka do dystrybucji towarów jest wersja 1222.

Dzięki poszerzeniu oferty, nowa gama pojazdów Mercedes-Benz Axor w porównaniu z poprzednią serią modeli, w której skład wchodziły wyłącznie ciągniki siodłowe zapewnia dużo większy zakres zastosowań. Nowe samochody ciężarowe i ciągniki siodłowe doskonale nadają się do transportu krajowego, ciężkiego transportu dystrybucyjnego oraz zastosowań budowlanych. Oprócz dwuosiowych ciągników siodłowych, rodzina Axor obejmuje teraz ciężkie dwuosiowe podwozia ciężarówek (w układzie napędowym 4x2 oraz 4x4) o DMC 18 t oraz trzyosiowe (6x2 oraz 6x4) o DMC 25 t/(26 t dla wersji 6x4). Samochody te są wyposażone w 6-cylindrowe silniki rzędowe z serii OM 900 o pojemności skokowej 6,4 l oraz 7,2 l, jak również w 12-litrową jednostkę z serii OM 457 LA. Oznacza to, że nowy Mercedes-Benz Axor oferuje 7 klasy mocy: od 230 KM do 428 KM. W zależności od wybranej wersji silnika, przeniesienie napędu odbywa się poprzez mechaniczną skrzynię biegów Mercedes-Benz o 6, 9 lub 16 przełożeniach. Za dodatkową opłatą nowy Axor może być wyposażony w system sterowania skrzynią biegów Telligent, pracujący w połączeniu z 16-biegową skrzynią biegów.

Po światowej premierze podczas Salonu pojazdów użytkowych, nowe modele Mercedes-Benz Atego i Mercedes-Benz Axor będą wprowadzane na rynek stopniowo, począwszy od późnej jesieni 2004 r. Początkowo samochody będą dostępne w wersjach spełniających wymagania normy emisji spalin Euro 3. Od połowy 2005 r. dalekobieżne wersje ciężarówek Axor będą opcjonalnie dostępne z technologią BlueTec 4 oraz, alternatywnie, BlueTec 5, które spełniają – odpowiednio - normę Euro 4 obowiązującą od jesieni 2006 r. oraz normę Euro 5, która zacznie obowiązywać od jesieni 2009 r. Pierwsze nowe modele Atego wyposażone w technologię BlueTec pojawią się w sprzedaży jako wersje Euro 4 jesienią 2005 r.

Zalety użytkowe całkowicie odświeżonych typoszeregów samochodów ciężarowych Atego i Axor, mają wzmocnić pozycję firmy DaimlerChrysler w tym segmencie rynku umożliwiając kontynuację przyjętej przy wprowadzaniu na rynek nowego Actrosa strategii value for money, według której oferowane produkty są warte swej ceny.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport