mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Znamy silniki nowej Fabii

Znamy silniki nowej Fabii

Zadebiutuje na październikowej wystawie w Paryżu i chwilę później pojawi się na europejskich drogach. I choć wciąż nie wiemy, jak będzie wyglądać, wiemy za to, jakie jednostki napędowe będą napędzać trzecią generację Skody Fabii.

Znamy silniki nowej Fabii
Najnowsza generacja Skody Fabii w momencie debiutu rynkowego będzie dostępna w czterech wersjach benzynowych oraz trzech wysokoprężnych. Nieco później do oferty dołączy również najbardziej oszczędny, a tym samym ekologiczny wariant GreenLine. Wszystkie silniki spełniają najnowszą normę emisji spalin Euro 6 i są standardowo wyposażone w system Start-Stop i układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. W zależności od wersji napęd będzie przekazywany za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów lub dwusprzęgłowej przekładni DSG.

Nowe silniki benzynowe bazują na technologii MQB. Trzycylindrowe jednostki 1.0 MPI mają wtrysk wielopunktowy, a czterocylindrowe o pojemności 1,2 litra są turbodoładowane i wyposażone we wtrysk bezpośredni. Ich zakres mocy sięga od 60 do 110 KM.

Oferta silników diesla dla nowej Fabii będzie składać się z trzech wersji turbodoładowanej, trzycylindrowej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail i aluminiowym blokiem. Ich moc będzie identyczna jak w drugiej generacji modelu i będzie wynosić od 75 do 105 KM. Zgodnie za to z zasadą downsizingu zmalała ich pojemność - z 1,6 do 1,4 litra.

Pod koniec 2015 roku do oferty zostanie wprowadzona najoszczędniejsza Skoda Fabia GreenLine z silnikiem 1.4 TDI o mocy 75 KM. System Start-Stop, rekuperacja energii kinetycznej i opony o obniżonym oporze toczenia w połączeniu z lepszą aerodynamiką pojazdu pozwolą na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie zaledwie 3,1 l/100 km, co będzie odpowiadać emisji 82 g CO2/km. Oszczędniejsze w gamie Skody będzie tylko Citigo G-TEC, zasilane gazem ziemnym CNG.     
      
Z informacji technicznych na temat nowej Skody Fabii wiadomo jeszcze, że nowa generacja będzie nawet o 65 kg lżejsza niż dotychczasowa (w zależności od poziomu wyposażenia). Bazowy model z trzycylindrową jednostką 1.0 MPI bez kierowcy i płynów eksploatacyjnych waży zaledwie 980 kg. W porównaniu z poprzedniczką nowa Fabia będzie zużywać średnio o 17% mniej paliwa.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Fabia
Skoda Fabia
Cena podstawowa już od: 40 380 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

~F14T 2014-08-09

No to poszli na całość z tymi silnikami są dziesięć lat za FIAT-emnNp. FIAT 0,9 L = 105 KM lub diesel 1,248 L od 70 do 105 KM

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Kilka dni temu uruchomiono pierwszy wirtualny garaż dla posiadaczy motocykli i samochodów. Serwis iMoto skupia w jednym miejscu wszystkie informacje i usługi związanie z utrzymaniem i serwisowaniem pojazdu, a także zapewnia przydatne porady i rozrywkę fanom motoryzacji w bardzo przystępny sposób.