+20% Mazdy

Aż o dwadzieścia procent wzrosła sprzedaż japońskiej firmy na rynkach Europy. We Włoszech, w Rosji, Hiszpani, Portugalii i Anglii padły nowe rekordy sprzedaży producenta z Hiroszimy.

Na 13 rynkach, marce koncernu Ford, udało się osiągnąć dwucyfrowe przyrosty. W sumie nabywców znalazło ponad 275 tys. aut co stanowi wynik lepszy o przeszło 46 tys. Wszystko to przy całkowitej dynamice rynków starego kontynentu o jedyne +2,3%.

Jest to podtrzymanie dobrej passy producenta, który w koncernie jest pozycjonowany pomiędzy egalitarnym Fordem, a elitarnym Volvo. Już od 25 miesięcy, Mazda utrzymuje pozycję najszybciej rozwijającego się producenta. Takie wyniki, są bezpośrednio kształtowane przez powodzenie jej produktów.

Po wtóre, najlepszym z nich okazała się 6-stka, która stanowiła 34% z całego wolumenu sprzedaży. Kolejna jest 3-ka, a zaraz po niej plasuje się model 2 z 55% przyrostem w stosunku do 2003 roku. Również nieco bardziej elitarne, sportowe modele radziły sobie dobrze. Sprzedano o 14% więcej, napędzanej silnikiem Wankla Mazdy RX-8 i o 10% więcej roadstera MX-5.

A w tym roku na swój debiut czeka następca małego kabrioletu i model 5 Space Wagon. Następnie, możemy spodziewać się odważnych posunięć - wprowadzenia Crossporta i RX-7.


Artykuł o przyszłości Mazdy

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda wspiera rajdowe talenty
Skoda wspiera rajdowe talenty
Sportowy oddział Skody rozpoczyna program, który będzie wspierać młode, rajdowe talenty. Pierwszym kierowcą wspieranym przez czeską markę jest 20-letni Fin Juuso Nordgren.