+20% Mazdy

Aż o dwadzieścia procent wzrosła sprzedaż japońskiej firmy na rynkach Europy. We Włoszech, w Rosji, Hiszpani, Portugalii i Anglii padły nowe rekordy sprzedaży producenta z Hiroszimy.

Na 13 rynkach, marce koncernu Ford, udało się osiągnąć dwucyfrowe przyrosty. W sumie nabywców znalazło ponad 275 tys. aut co stanowi wynik lepszy o przeszło 46 tys. Wszystko to przy całkowitej dynamice rynków starego kontynentu o jedyne +2,3%.

Jest to podtrzymanie dobrej passy producenta, który w koncernie jest pozycjonowany pomiędzy egalitarnym Fordem, a elitarnym Volvo. Już od 25 miesięcy, Mazda utrzymuje pozycję najszybciej rozwijającego się producenta. Takie wyniki, są bezpośrednio kształtowane przez powodzenie jej produktów.

Po wtóre, najlepszym z nich okazała się 6-stka, która stanowiła 34% z całego wolumenu sprzedaży. Kolejna jest 3-ka, a zaraz po niej plasuje się model 2 z 55% przyrostem w stosunku do 2003 roku. Również nieco bardziej elitarne, sportowe modele radziły sobie dobrze. Sprzedano o 14% więcej, napędzanej silnikiem Wankla Mazdy RX-8 i o 10% więcej roadstera MX-5.

A w tym roku na swój debiut czeka następca małego kabrioletu i model 5 Space Wagon. Następnie, możemy spodziewać się odważnych posunięć - wprowadzenia Crossporta i RX-7.


Artykuł o przyszłości Mazdy

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport