mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > „Długodystansowy debiut na Hungaroring” — wywiad z Mariuszem Miękosiem

„Długodystansowy debiut na Hungaroring” — wywiad z Mariuszem Miękosiem

W tym sezonie Mariusz Miękoś wystartuje w cyklu Długodystansowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z zawodnikiem zespołu Forch Racing, który już w niedzielę razem ze Stefanem Bilińskim wystartuje w I rundzie Mistrzostw Polski Endurance.

„Długodystansowy debiut na Hungaroring” — wywiad z Mariuszem Miękosiem
Mariuszu, czy wspominasz jeszcze styczniowy występ na Autodrome Dubai?
Mariusz Miękoś: — Nie ukrywam, że z czterech moich startów w tej imprezie, dopiero ten ostatni był naprawdę dużym obciążeniem. Po powrocie już na spokojnie analizowałem sobie ten wyścig. Porsche 997 GT3 Cup, którym jechaliśmy, było najszybszym Porsche jakim startowałem w Dubaju. Jednocześnie było również najbardziej wymagającym, a to z kolei przełożyło się na nasze większe zmęczenie. Co prawda w tym roku nasze czasy okrążeń nie były dużo lepsze, ale osiągnięcie ich kosztowało nas więcej wysiłku. Tor był po prostu mniej przyczepny niż rok temu. Podsumowując, był to bardzo trudny wyścig, ale osiągnięte 8. miejsce w klasyfikacji generalnej w pełni nas satysfakcjonuje.

Jak zmienił się w ciągu roku wyścig w Dubaju?
Organizatorzy tej serii mają już wyznaczoną ścieżkę i chyba dobry model biznesowy. To się przekłada na większą popularność wyścigu, który z roku na rok staje się coraz bardziej prestiżowy. Tegoroczna edycja miała wyjątkowo mocną obsadę. Kilku zawodników z FIA WTCC z Augusto Farmusem na czele, legendarny Mistrz DTM Brend Schneider, mnóstwo kierowców z Porsche Carrera i Supercup. Do tego wiele fabrycznych i półfabrycznych zespołów wyznaczało poziom tej imprezy.

A kierowcy z Polski stają się coraz popularniejsi?
Tak, bez wątpienia. Wpływ na to ma coraz wyższa ranga tej imprezy i tym samym większe zainteresowanie mediów. 24H of Dubai pojawił się w mediach na szeroką skalę. TVN, TVN Turbo, NSport, do tego strony na Facebooku, live timing na stronie wyścigu, newsy na portalach — wszystko to przełożyło się chociażby na wysoką frekwencję polskich kibiców w trakcie wyścigu w ZEA. Na Autodrome Dubai stworzyła się taka polska wioska na czele z Tomkiem Iwanem, znakomitym piłkarzem i wielkim fanem sportów samochodowych. Blisko 50-60 osób wspierało nas podczas zmagań, panowała super atmosfera, co było dla nas bardzo pomocne w trakcie tak trudnego wyścigu. Warto dodać, że nadchodzący sezon wyścigowy dla fanów tej dyscypliny w Polsce będzie bardzo bogaty w relacje telewizyjne i większość stacji sportowych będzie miała jakąś serię wyścigową do zaoferowania na antenie.

Przejdźmy zatem do Twoich tegorocznych planów. Gdzie Ciebie ujrzymy w tym sezonie?
Tak jak przewidywałem moje plany skrystalizowały się dopiero przed pierwszymi zawodami z cyklu Mistrzostw Polski. Ma na to wpływ trwający jeszcze ekonomiczny kryzys w Polsce, co nie da się ukryć, że odbije swoje piętno na tegorocznej obsadzie Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na szczęście udało mi się przygotować budżet na starty w Mistrzostwach Polski Endurance. Wystartuję w jednej załodze ze Stefanem Bilińskim w barwach Förch Racing. W trakcie sezonu może dołączy do nas ktoś z pozostałych zawodników tego teamu. W tym roku Mistrzostwa Polski będą na nas priorytetem i chcemy powalczyć o jak najwyższe miejsce w generalce. Zaczynamy już w ten weekend od rundy na Hungaroring. Miałem już okazję kilka razy startować na torze pod Budapesztem. Jest to świetny, techniczny tor z małą ilością prostych. Jest kilka zakrętów na odwagę i konfiguracja tego obiektu preferuje zawodników z dobrą techniką jazdy. Konie mechaniczne nie będą się tak bardzo liczyły. Już nie mogę się doczekać pierwszego tegorocznego startu w MP. W sobotę powalczymy w czasówce, natomiast w niedzielę o godzinie 16 rozpocznie się pierwszy – dwugodzinny wyścig o punkty.

Czy orientujesz się jak będzie w tym roku wyglądał rozkład sił w polskim Endurance?
Trudno na razie coś więcej powiedzieć. Obok naszego Porsche w specyfikacji 2010, w barwach Förch Racing wystartuje w Endurance „młoda stażem” załoga Paweł Kowalski/Rafał Mikrut. W sprincie będzie nasz team reprezentował Bartek Opioła w Porsche 996 GT3. Wspomniani zawodnicy debiutowali w WSMP w zeszłym roku, zaliczyli też dobry start w Dubaju. Z coraz większym bagażem doświadczeń stać ich na dobry wynik. Jestem ciekawy kto jeszcze pojawi się na Hungaroring z polskich zawodników. Na pewno bardzo groźne będzie Porsche RSR ubiegłorocznego Mistrza Polski Endurance – Miro Konopki. Warto wspomnieć, że wyścig Endurance o Mistrzostwo Polski zadebiutuje na Hungaroring. Nie mogę już się doczekać mojego pierwszego powrotu na tor po styczniowym udanym wyścigu w Dubaju.
Tematy w artykule: wywiad wyścig Mariusz Miękoś

Podobne wiadomości:

Pierwszy po wojnie Polak pojedzie w 24h Le Mans

Pierwszy po wojnie Polak pojedzie w 24h Le...

Aktualności 2015-03-24

Jerzy Dudek szybszy od Nissana 370Z Nismo

Jerzy Dudek szybszy od Nissana 370Z Nismo

Aktualności 2014-09-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku
Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku
Dziś w Warszawie premier Beata Szydło i wicepremierem i Minister Rozwoju Mateusz Morawiecki w towarzystwie Markusa Schäfera, członka zarządu Mercedes-Benz Cars oficjalnie ogłosili podpisanie umowy na budowę fabryki silników Mercedesa w Jaworze.