mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > "Naprzeciw potrzebom"

"Naprzeciw potrzebom"

Plebiscyt Internetowy Samochód Roku 2005 mojeauto.pl wyłonił również zwycięzców w kategorii samochodów dostawczych. Czołowe miejsca przypadły modelom Mercedesa: Sprinterowi i Vito.

O wrażenia z otrzymanego tytułu Internetowego Samochodu Użytkowego Roku 2005, o planach na przyszłość segmentu aut dostawczych marki Mercedes-Benz w Polsce i Europie, zapytaliśmy Karolinę Tyniec-Margańską, Specjalistę Public Relations w DaimlerChrysler Automotive Polska Sp. z.o.o.

Mojeauto.pl: Pierwsze miejsce dla modelu Sprinter, trzecie dla modelu Vito w plebiscycie Internetowy Samochód Użytkowy Roku 2005 w kategorii pojazdów użytkowych. Jak ważna jest dla Państwa ta nagroda?

Karolina Tyniec-Margańska – DaimlerChrysler Automotive Polska Sp. z.o.o.:
Nagroda w plebiscycie Internetowy Samochód Użytkowy Roku 2005 jest dla nas ważna, gdyż odzwierciedla prawdziwe zainteresowanie naszymi samochodami. Sposób w jaki stwarzacie kryteria rankingu – liczba konfiguracji pojazdu na stronie internetowej – wiarygodnie odzwierciedla sytuację na rynku. Coraz więcej naszych klientów sięga do narzędzia, jakim jest Internet, żeby znaleźć samochód, odpowiadający ich potrzebom.

Ma: Segment samochodów dostawczych rozwija się (także w Polsce) coraz prężniej, co chwilę pojawiają się nowi rywale, a i wymagania klientów rosną. Jak Mercedes radzi sobie z tymi wyzwaniami?

KTM:
Mercedes zawsze wyznaczał standardy w segmencie samochodów dostawczych. Od pierwszego modelu L319, wyprodukowanego 50 lat temu, marka Mercedes-Benz niezmiennie biła rekordy sprzedaży w swoim segmencie. Dowodem zainteresowania samochodem jest też wygrana w Państwa plebiscycie.

W połowie tego roku przedstawimy Państwu kolejny, długo oczekiwany, model Sprintera. Adaptive ESP we wszystkich wersjach, mocne hamulce i reflektory biksenonowe – przy okazji nowego Sprintera chcemy pokazać, że samochodem dostawczym można jeździć nie tylko bezpiecznie ale i komfortowo.

Ma: A propos nowej generacji Sprintera. Jakie plany wiąże Mercedes z tym modelem?

KTM:
Starszy brat Nowego Sprintera cieszył się wielką popularnością, o czym świadczy 1,3 mln sprzedanych egzemplarzy. Staraliśmy się, żeby Nowy Sprinter był jeszcze bardziej wszechstronny - cztery długości nadwozia (od 5243 do 7343 mm), trzy wysokości dachu i wiele rodzajów nadwozia, wzmocnionego na wiele różnych sposobów. W porównaniu z poprzednią wersją, w nowej, oprócz poduszek powietrznych i kurtyn bocznych kierowcy i pasażera, znalazły się także poduszki boczne typu thorax, chroniące klatkę piersiową. Sprinter może też pochwalić się układem ADAPTIVE ESP, czyli najnowszą generacją systemu stabilizacji toru jazdy (ESP). Mamy nadzieję, że nowy model znajdzie równie wielu zadowolonych nabywców, co poprzedni.

Ma: Jaką rolę odgrywa dla marki Mercedes-Benz rynek Europy środkowo-wschodniej i Polski?

KTM:
Europa Środkowo-Wschodnia jest dużym i mimo ostatnich kryzysów obiecującym rynkiem o sporym potencjale. W ciągu ostatnich kilkunastu lat dokonał tu się proces, który w krajach Europy Zachodniej trwał dziesięciolecia. Marki koncernu DaimlerChrysler obecne są w Polsce od 10 lat. Liczby mówią same za siebie – sprzedaż samochodów w segmencie "premium" z roku na rok wzrasta. Nawet w zeszłym, tak trudnym dla branży motoryzacyjnej, roku DaimlerChrysler Automotive Polska zachował swoje udziały w rynku. W Polsce z roku na rok średni dochód rodziny wzrasta o 5 %, powstają klasa średnia aspirującą do segmentu "premium". Ludzie chcą jeździć samochodami bezpiecznymi i komfortowymi, przy czym design i ekologia grają coraz większa rolę. Naprzeciw tym potrzebom wychodzi właśnie nasza marka - w drugim stuleciu swojego istnienia niezwykle wprost młoda i dynamiczna!

Ma: Dziękuję za rozmowę.

Poza nowymi modelami Mercedesa jakie zawitają do Polski pojawi się także nowa marka – Dodge. O to jakie są pierwsze plany związane z obecnością tej marki na rynku polskim zapytaliśmy również Dorotę Obłękowską (Menadżer ds. marketingu i komunikacji z mediami dla marek Chrysler i Jeep w DaimlerChrysler Automotive Polska). 

Ma: Jakich modeli można się spodziewać wraz z wejściem marki Dodge na Polski?

DO:
Chrysler Group wprowadza markę Dodge w Polsce w czerwcu 2006. Jako pierwszy model zostanie wprowadzony Dodge Caliber - planujemy wstępnie premierę na 21 czerwca, zaś kolejny model to Dodge Nitro, który wejdzie do sprzedaży w 2007r.

Ma: Jak będzie się odbywać promocja marki Dodge? Czy samochody te będą sprzedawane pod szyldem Mercedesa czy może we własnych, nowych salonach?

DO:
Samochody marki Dodge będą sprzedawane przez dealerów marek Chrysler i Jeep.

Ma: Dziękuję za rozmowę.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport