mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > "Nie spoczniemy na laurach"

"Nie spoczniemy na laurach"

O dużej rozpoznawalności danego produktu na rynku świadczy przede wszystkim zainteresowanie nim potencjalnych klientów. To ten czynnik decyduje o sukcesie lub porażce marki.


Mojeauto.pl: Jaką wartość ma dla Państwa nagroda Internetowy Samochód Roku 2005?

Bogusław Głód - Sales and Dealer Development Manager: Bardzo cieszymy się z nagrody, którą otrzymał Ford Focus. Świadczy ona o olbrzymiej popularności Forda Focus wśród polskich Internautów - naszych potencjalnych Klientów, ale także świadczy o tym, że Ford Focus jest postrzegany jako atrakcyjny model zarówno pod względem ceny i oferowanego wyposażenia, jak i stylistyki i bezpieczeństwa. A także, że znajduje się na tzw. "krótkiej liście" zakupowej wielu osób.

Ma: Dlaczego Państwa zdaniem to właśnie ten model zdobył pierwsze miejsce w plebiscycie?

BG:
Ford Focus jest najchętniej kupowanym samochodem segmentu C w Polsce, zaś Internet staje się bardzo ważnym źródłem informacji – również o samochodach. Nie dziwi więc fakt, że wielu klientów zanim odwiedzi wybrane salony samochodowe najpierw sprawdza i porównuje oferty w Internecie.

Ma: W roku 2005 Ford Focus był najchętniej kupowanym samochodem z segmentu C, jakie są szanse na powtórzenie tego wyniku w roku bieżącym?

BG: Oczywiście konkurencja nie śpi i nie pozwala spocząć na laurach. Ale my także przygotowaliśmy nowe pomysły, nowe programy wspierające sprzedaż, które mamy nadzieję pozwolą nam również w tym roku cieszyć się z pierwszego miejsca Forda Focus wśród najchętniej kupowanych samochodów segmentu C.

Ma: Czy Państwa zdaniem Internet będzie coraz bardziej pomagał w decyzjach zakupowych samochodów wśród Polaków?

BG:
Z pewnością Internet będzie stawał się coraz bardziej pomocnym narzędziem przy podejmowaniu decyzji zakupowych, również w przypadku samochodów. Jednak wydaje nam się, że z uwagi na charakter dobra jakim jest samochód oraz wartość transakcji, sam moment zakupu samochodu nadal będzie w zdecydowanej większości odbywał się w salonie samochodowym.

Ma: W jakich nowych modelach Ford upatruje swoją szansę na odniesienie sukcesu w 2006 roku?

BG: Firma Ford Polska przygotowała bardzo obszerną ofertę nowości na 2006 rok – znajdziemy tam odświeżone małe samochody – Ford Fiesta i Fusion, usportowionego Forda Focus ST, dwa rodzinne samochody – Ford S-MAX i Galaxy oraz nowego Forda Transit, odświeżonego Forda Transit Connect (również w wersji z krótkim rozstawem osi) i Forda Fiesta Van w segmencie pojazdów dostawczych.

Ma: Czy poza umową z Fiatem dotyczącą produkcji w Tychach nowej generacji modelu Ka, Ford w ciągu kolejnych lat planuje inne inwestycje w Polsce?

BG:
Zgodnie z polityką informacyjną koncernu Ford Motor Company nie spekulujemy na temat przyszłych inwestycji.

Ma: Jaką rolę odgrywa dla Forda rynek Europy środkowo-wschodniej i Polski?

BG: Polska oraz kraje Europy Środkowo-Wschodniej odgrywają znaczącą rolę w strategii Forda w Europie. Dość wspomnieć, że w ubiegłym roku Ford odniósł ogromne sukcesy na rynkach w Rosji, Turcji i na Węgrzech. Również patrząc na działalność Forda w Polsce możemy zaobserwować daleko idącą swobodę decyzyjną osób zarządzających firmą w Polsce. Świadczy to o zaufaniu jakie Ford of Europe pokłada w ludziach i ich doświadczeniu w działalności na danym terenie.

Ma: Kiedy na polskim rynku możemy spodziewać się nowej wersji Forda Focusa w wersji  CC i nowego Galaxy?

BG: Nowy Ford Galaxy zadebiutuje na polskim rynku w czerwcu br., zaś Ford Focus Coupe-Cabriolet będzie w sprzedaży prawdopodobnie w 2007 roku.

Ma: Ford zajął również wysokie, drugie miejsce w plebiscycie Internetowy Samochód Roku 2005 w kategorii pojazdów użytkowych – mowa tutaj o modelu Transit. Czy jest to dla Państwa zaskoczenie czy może spodziewany wynik?

BG: Ford Transit również cieszy się ogromnym uznaniem naszych Klientów, wszak to najlepiej sprzedający się średni samochód dostawczy w Polsce, więc jego sukces nas nie dziwi – działają tutaj podobne mechanizmy jak w przypadku Forda Focus – Ford Transit dla wielu klientów jest naturalnym wyborem i przed finalną decyzją porównują oferty w Internecie. Dzięki temu oszczędzają czas i w przyjaznej atmosferze mogą sprawdzić wiele interesujących ich parametrów.

Ma: Ford na bieżący rok przewidział debiut nowej generacji modelu Transit. Czy jest to zaplanowana zmiana czy raczej odpowiedź na nowe modele konkurencji?

BG:
Poprzednia generacja Forda Transit debiutowała w 2000 roku więc oczywiście jest to zaplanowana zmiana – taki jest cykl życia produktu.

Ma: Jakie zadania stawiacie Państwo przed nowym Transitem na polskim i światowym rynku?

Głównym zadaniem nowego Forda Transit jest utrzymanie pozycji lidera na polskim i światowym rynku pojazdów dostawczych oraz jeszcze pełniejsze zaspokajania potrzeb naszych Klientów.

Ma: Dziękuję za rozmowę.

Czytaj także:

"W przyszłym roku Fabia będzie nr 1" 2006-03-28

Ford Focus Internetowym Samochodem Roku 2005! 2006-03-10

Zobacz wszystkie miesięczne raporty 2005

Internetowy Samochód Roku 2004

Komentuj:

~kierowca 2008-06-15

Kupilem forda focusa 1.8 flexifuell,od samego początku był problem z silnikiem wtej chwili jest trzeci raz w serwisie. Pierwszy raz był 1-dzień, drugi raz był 3-dni,teraz stoi w serwisie trzeci tydziń i prawdopodobnie postoji jeszcze dwa tygodnie.Jestem zbulwersowany tym obrotem sprawy i rządam nowego samochodu.Poniewarz jest on produkowany w Niemczech to przedstawicielstwo w polsce boi się podjąć zdecydowanyck kroków. Proszę sobie wyobrazić gdyby ta sytuacja przytrafiła się Niemcowi a samochód produkowany byłby w Polsce to już by dawno wrócił do producenta.Czasami tak się zdarza,że trafią się modele uszkodzone,to dla dobra takiej Firmy jaką jest Ford nie powinno być problemu z wymianą samochodu.Klien detaliczny mimożę kupuje kolejny nowy model Forda w tymcałym interesie się nie liczy.Myślę,że będzie to już moja ostatnia przygoda z tą marką samochodu .

~wrocek 2006-06-22

Dlaczego ford dba o klienta flotowego a zupełnie ignoruje klientów detalicznych? Jeśli mozna obnizyc cene dla floty to czy detaliści których jest 50-30 % nie jest znaczącą ilością. Po co rozdawac samochody jeśli można sprzedać w rozsądnej cenie i pozostana w serwisach? Przecież 50% floty jest serwisowana poza siecią, ze względu na niższe koszty! z tego wynika że liczyt sie tylko plan sprzedaży bez względu na koszty forda czy dilerów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport