mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > "Nie spoczniemy na laurach"

"Nie spoczniemy na laurach"

O dużej rozpoznawalności danego produktu na rynku świadczy przede wszystkim zainteresowanie nim potencjalnych klientów. To ten czynnik decyduje o sukcesie lub porażce marki.


Mojeauto.pl: Jaką wartość ma dla Państwa nagroda Internetowy Samochód Roku 2005?

Bogusław Głód - Sales and Dealer Development Manager: Bardzo cieszymy się z nagrody, którą otrzymał Ford Focus. Świadczy ona o olbrzymiej popularności Forda Focus wśród polskich Internautów - naszych potencjalnych Klientów, ale także świadczy o tym, że Ford Focus jest postrzegany jako atrakcyjny model zarówno pod względem ceny i oferowanego wyposażenia, jak i stylistyki i bezpieczeństwa. A także, że znajduje się na tzw. "krótkiej liście" zakupowej wielu osób.

Ma: Dlaczego Państwa zdaniem to właśnie ten model zdobył pierwsze miejsce w plebiscycie?

BG:
Ford Focus jest najchętniej kupowanym samochodem segmentu C w Polsce, zaś Internet staje się bardzo ważnym źródłem informacji – również o samochodach. Nie dziwi więc fakt, że wielu klientów zanim odwiedzi wybrane salony samochodowe najpierw sprawdza i porównuje oferty w Internecie.

Ma: W roku 2005 Ford Focus był najchętniej kupowanym samochodem z segmentu C, jakie są szanse na powtórzenie tego wyniku w roku bieżącym?

BG: Oczywiście konkurencja nie śpi i nie pozwala spocząć na laurach. Ale my także przygotowaliśmy nowe pomysły, nowe programy wspierające sprzedaż, które mamy nadzieję pozwolą nam również w tym roku cieszyć się z pierwszego miejsca Forda Focus wśród najchętniej kupowanych samochodów segmentu C.

Ma: Czy Państwa zdaniem Internet będzie coraz bardziej pomagał w decyzjach zakupowych samochodów wśród Polaków?

BG:
Z pewnością Internet będzie stawał się coraz bardziej pomocnym narzędziem przy podejmowaniu decyzji zakupowych, również w przypadku samochodów. Jednak wydaje nam się, że z uwagi na charakter dobra jakim jest samochód oraz wartość transakcji, sam moment zakupu samochodu nadal będzie w zdecydowanej większości odbywał się w salonie samochodowym.

Ma: W jakich nowych modelach Ford upatruje swoją szansę na odniesienie sukcesu w 2006 roku?

BG: Firma Ford Polska przygotowała bardzo obszerną ofertę nowości na 2006 rok – znajdziemy tam odświeżone małe samochody – Ford Fiesta i Fusion, usportowionego Forda Focus ST, dwa rodzinne samochody – Ford S-MAX i Galaxy oraz nowego Forda Transit, odświeżonego Forda Transit Connect (również w wersji z krótkim rozstawem osi) i Forda Fiesta Van w segmencie pojazdów dostawczych.

Ma: Czy poza umową z Fiatem dotyczącą produkcji w Tychach nowej generacji modelu Ka, Ford w ciągu kolejnych lat planuje inne inwestycje w Polsce?

BG:
Zgodnie z polityką informacyjną koncernu Ford Motor Company nie spekulujemy na temat przyszłych inwestycji.

Ma: Jaką rolę odgrywa dla Forda rynek Europy środkowo-wschodniej i Polski?

BG: Polska oraz kraje Europy Środkowo-Wschodniej odgrywają znaczącą rolę w strategii Forda w Europie. Dość wspomnieć, że w ubiegłym roku Ford odniósł ogromne sukcesy na rynkach w Rosji, Turcji i na Węgrzech. Również patrząc na działalność Forda w Polsce możemy zaobserwować daleko idącą swobodę decyzyjną osób zarządzających firmą w Polsce. Świadczy to o zaufaniu jakie Ford of Europe pokłada w ludziach i ich doświadczeniu w działalności na danym terenie.

Ma: Kiedy na polskim rynku możemy spodziewać się nowej wersji Forda Focusa w wersji  CC i nowego Galaxy?

BG: Nowy Ford Galaxy zadebiutuje na polskim rynku w czerwcu br., zaś Ford Focus Coupe-Cabriolet będzie w sprzedaży prawdopodobnie w 2007 roku.

Ma: Ford zajął również wysokie, drugie miejsce w plebiscycie Internetowy Samochód Roku 2005 w kategorii pojazdów użytkowych – mowa tutaj o modelu Transit. Czy jest to dla Państwa zaskoczenie czy może spodziewany wynik?

BG: Ford Transit również cieszy się ogromnym uznaniem naszych Klientów, wszak to najlepiej sprzedający się średni samochód dostawczy w Polsce, więc jego sukces nas nie dziwi – działają tutaj podobne mechanizmy jak w przypadku Forda Focus – Ford Transit dla wielu klientów jest naturalnym wyborem i przed finalną decyzją porównują oferty w Internecie. Dzięki temu oszczędzają czas i w przyjaznej atmosferze mogą sprawdzić wiele interesujących ich parametrów.

Ma: Ford na bieżący rok przewidział debiut nowej generacji modelu Transit. Czy jest to zaplanowana zmiana czy raczej odpowiedź na nowe modele konkurencji?

BG:
Poprzednia generacja Forda Transit debiutowała w 2000 roku więc oczywiście jest to zaplanowana zmiana – taki jest cykl życia produktu.

Ma: Jakie zadania stawiacie Państwo przed nowym Transitem na polskim i światowym rynku?

Głównym zadaniem nowego Forda Transit jest utrzymanie pozycji lidera na polskim i światowym rynku pojazdów dostawczych oraz jeszcze pełniejsze zaspokajania potrzeb naszych Klientów.

Ma: Dziękuję za rozmowę.

Czytaj także:

"W przyszłym roku Fabia będzie nr 1" 2006-03-28

Ford Focus Internetowym Samochodem Roku 2005! 2006-03-10

Zobacz wszystkie miesięczne raporty 2005

Internetowy Samochód Roku 2004

Komentuj:

~kierowca 2008-06-15

Kupilem forda focusa 1.8 flexifuell,od samego początku był problem z silnikiem wtej chwili jest trzeci raz w serwisie. Pierwszy raz był 1-dzień, drugi raz był 3-dni,teraz stoi w serwisie trzeci tydziń i prawdopodobnie postoji jeszcze dwa tygodnie.Jestem zbulwersowany tym obrotem sprawy i rządam nowego samochodu.Poniewarz jest on produkowany w Niemczech to przedstawicielstwo w polsce boi się podjąć zdecydowanyck kroków. Proszę sobie wyobrazić gdyby ta sytuacja przytrafiła się Niemcowi a samochód produkowany byłby w Polsce to już by dawno wrócił do producenta.Czasami tak się zdarza,że trafią się modele uszkodzone,to dla dobra takiej Firmy jaką jest Ford nie powinno być problemu z wymianą samochodu.Klien detaliczny mimożę kupuje kolejny nowy model Forda w tymcałym interesie się nie liczy.Myślę,że będzie to już moja ostatnia przygoda z tą marką samochodu .

~wrocek 2006-06-22

Dlaczego ford dba o klienta flotowego a zupełnie ignoruje klientów detalicznych? Jeśli mozna obnizyc cene dla floty to czy detaliści których jest 50-30 % nie jest znaczącą ilością. Po co rozdawac samochody jeśli można sprzedać w rozsądnej cenie i pozostana w serwisach? Przecież 50% floty jest serwisowana poza siecią, ze względu na niższe koszty! z tego wynika że liczyt sie tylko plan sprzedaży bez względu na koszty forda czy dilerów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic