mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 'Piłeś - nie prowadź!'

'Piłeś - nie prowadź!'

7 lipca br. rusza ogólnopolska kampania społeczna przeciwko prowadzeniu samochodu po spożyciu alkoholu "Piłeś - nie prowadź!". Kampania, organizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, jest kontynuacją cyklu działań społecznych "Włącz myślenie".

'Piłeś - nie prowadź!'

Kampania „Piłeś – nie prowadź!”
Aby ograniczyć problem pijanych kierowców w Polsce, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wraz z partnerami, przygotowała ogólnopolską kampanię „Piłeś – nie prowadź!”. Celem kampanii jest wykształcenie nawyku nie prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu i wyboru alternatywnego środka transportu.

Nie ma żadnej metody, która pozwalałaby określić ilość alkoholu, jaką można wypić, aby nie przekroczyć dozwolonej zawartości alkoholu we krwi (0,2 promila) oraz nadal prowadzić bezpiecznie. Jedyne bezpieczne rozwiązanie to nie pić, jeżeli planuje się prowadzić; nie proponować alkoholu osobie, która zamierza prowadzić i nie dawać się namówić do jazdy samochodem z kierowcą, który pił alkohol.

Koncept kreatywny kampanii opiera się na tym, że w zaskakujący dla odbiorcy sposób dowiaduje się on o tym, iż bohater wybrał jeden z właściwych alternatywnych sposobów powrotu do domu. „Każdemu może się zdarzyć wypicie alkoholu, choćby kilku piw poza domem, u znajomych, w pubie czy restauracji. Każdy zadaje sobie wtedy pytanie – jak wrócić do domu? Nasza kampania daje odpowiedź. Wskazujemy kierowcom rozwiązanie, które może uratować nie tylko życie i zdrowie ich samych, ale także innych uczestników ruchu drogowego.” – powiedział Jacek Maciejewski, Dyrektor Kreatywny Euro RSCG – „Jeżeli planujemy pić alkohol, to nie prowadźmy samochodu; zamawiajmy taksówkę, korzystajmy z transportu miejskiego albo prośmy o odwiezienie osobę, która nie piła”.

„Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego to jeden z najważniejszych celów  polityki społecznej naszego kraju. Dotyczy to w sposób szczególny pijanych kierowców. Bez wahania poparliśmy pomysł Agencji Euro RSCG, która zgłosiła się do nas z realizacją kampanii „Piłeś – nie prowadź!”. Dzięki pomocy wielu partnerów udało się uruchomić kolejną z kampanii społecznych z cyklu „Włącz myślenie”, poświęconych bezpieczeństwu ruchu drogowego. Mamy nadzieję, że przyniesie ona dobre rezultaty, podobnie jak pierwsza z cyklu kampania „Ostatni Wyskok.” – powiedział Andrzej Grzegorczyk, Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Cykl „Włącz myślenie”
Kampania „Piłeś – nie prowadź!” przeciwko prowadzeniu samochodu po spożyciu alkoholu jest już drugą z cyklu „Włącz myślenie” (po kampanii „Ostatni wyskok”, poświęconej zapinaniu pasów bezpieczeństwa). Mając na uwadze, że największą skuteczność przedsięwzięć w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego można uzyskać łącząc akcje o charakterze edukacyjnym z działaniami Policji, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego opracowała kalendarz ogólnopolskich akcji informacyjno-prewencyjnych ukierunkowanych na najważniejsze zagadnienia, takie jak: prędkość, alkohol, pasy, foteliki dla dzieci, niechronieni użytkownicy dróg (piesi, rowerzyści, dzieci) oraz widoczność na drodze. Wszystkie planowane kampanie przebiegać będą pod wspólnym logotypem „Włącz myślenie”.

Czytaj także:

Bezpieczny przejazd 2006-06-30

Ssangyong i 'Światły Kierowca' 2006-06-28

Program poprawy bezpieczeństwa na drogach 2006-02-10

Komentuj:

~mmm 2006-07-07

piłes nie jedź, niepiłes więc wypij...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport