- Astra nowej generacji wnosi do klasy kompaktowej wiele elementów, zapewniających komfort i bezpieczeństwo, znanych z pojazdów klasy wyższej, po raz pierwszy zastosowanych w modelu Insygnia – o nowej Astrze mówi Przemysław Byszewski z General Motors Poland. - Zastosowane w niej zostały wyjątkowe technologie, jak zupełnie nowe mechatroniczne podwozie, najbardziej zaawansowany system oświetlenia, przednia kamera rozpoznająca znaki drogowe oraz technologia gwarantująca maksymalną ergonomię siedzeń. Astra podnosi standard w klasie kompakt dzięki ekscytującemu designowi, dynamice jazdy i doskonałym cechom funkcjonalnym.
Opel Astra czwartej generacji jest dostępny obecnie tylko w jednej wersji nadwoziowej (5-drzwiowy hatchback), czterech wariantach wyposażeniowych (Essentia, Enjoy, Sport, Cosmo), z czterema różnymi silnikami benzynowymi (1,4 100 KM, 1,6 115 KM, 1,4 Turbo 140 KM i 1,6 Turbo 180 KM) oraz w czterech wersjach wysokoprężnych (1,3 95 KM, 1,7 110 KM, 1,7 125 KM i 2,0 160 KM). Ceny nowej Astry zaczynają się od 58,5 tys. zł, zaś za najtańszego diesla trzeba zapłacić 67,7 tys. zł.
W pokonanym polu Astra pozostawiła dotychczasowego lidera, czyli Skodę Octavię oraz świeżo upieczonego zwycięzcę najbardziej prestiżowego na europejskim rynku plebiscytu na Samochód Roku, czyli Volkswagena Polo. W tym drugim przypadku, zwycięstwo Polo zostało ogłoszone w ostatnim dniu listopada, tak więc jest duża szansa, że dalszego wzrostu zainteresowania tym modelem możemy się spodziewać w kolejnych miesiącach.
Listopad był dość ubogim miesiącem, jeśli chodzi o nowości, jakie pojawiły się w sprzedaży na polskim rynku. Poza wspomnianą już wcześniej Astrą, w tym miesiącu do salonów sprzedaży trafiła jeszcze nowa wersja Fiata Punto (dla odmiany nazwaną teraz Punto Evo) oraz supersportowy Mercedes SLS AMG, którego ceny rozpoczynają się od, bagatela, 810 tys. zł.
TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w listopadzie 2009
Miejsce | Zmiana | Modele samochodów | Punkty* |
1 | + 3 | Opel Astra | 11186 |
2 | - 1 | Skoda Octavia | 11083 |
3 | + 3 | Volkswagen Polo | 11023 |
4 | - 1 | Volkswagen Golf | 8886 |
5 | bz | Honda Civic | 8157 |
6 | + 2 | Hyundai i30 | 7655 |
7 | bz | Kia cee'd | 7425 |
8 | - 6 | Mitsubishi Lancer | 7407 |
9 | bz | Fiat Grande Punto | 6179 |
10 | + 8 | Dacia Sandero | 5765 |
* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych samochodów w serwisie Auta Nowe
Pierwsza trójka najbardziej popularnych modeli znalazła odzwierciedlenie również w kategorii najbardziej popularnych marek na polskim rynku. Jednak w nieco innej kolejności. Pierwsze miejsce Astry pozwoliło awansować Oplowi, ale tylko na drugą pozycję. Dotychczasowy lider, Volkswagen, trzyma się mocno i wciąż nie widać, która marka mogłaby w najbliższej przyszłości mu zagrozić. Wśród największych zmian w czołowej dziesiątce marek należy zwrócić uwagę na awans Hyundaia o cztery pozycje i ponowną obecność tej koreańskiej marki w pierwszej dziesiątce rankingu.
TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w listopadzie 2009
Miejsce | Zmiana | Modele samochodów | Punkty* |
1 | bz | Volkswagen | 39611 |
2 | + 1 | Opel | 28525 |
3 | - 1 | Skoda | 27085 |
4 | bz | Fiat | 24027 |
5 | bz | Toyota | 23703 |
6 | + 2 | Renault | 21272 |
7 | + 2 | Kia | 19510 |
8 | - 2 | Ford | 19393 |
9 | + 4 | Hyundai | 17545 |
10 | - 3 | Honda | 16712 |
* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych samochodów w serwisie Auta Nowe
Bardzo długo typowe auta dostawcze skutecznie broniły się przed atakiem modeli osobowych z homologacją ciężarową, czyli popularnych aut z kratką. Jednak zwycięstwa w rankingu najbardziej popularnych aut użytkowych – w październiku Kii cee’d, a w listopadzie Skody Octavii pokazują, że zainteresowanie tego typu modelami rośnie cały czas. W czołowej dziesiątce sześć modeli reprezentuje segment tego typu pojazdów. Brak decyzji polskiego rządu o czasowym zablokowaniu możliwości odliczenia podatku VAT od zakupu tego typu aut oraz paliwa do nich może spowodować, że wciąż będą one najbardziej popularnymi samochodami nabywanymi przez firmy.
Na pocieszenie aut bez kratki pozostaje jedynie awans na drugą pozycję Mercedesa Sprintera. Przed miesiącem całe podium zostało zajęte przez auta z kratką.
TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe w listopadzie 2009
Miejsce | Zmiana | Modele samochodów | Punkty* |
1 | + 1 | Skoda Octavia | 2909 |
2 | + 2 | Mercedes Sprinter | 2725 |
3 | - 2 | Kia cee'd | 2485 |
4 | + 2 | Volkswagen Transporter | 2083 |
5 | bz | Hyundai i30 | 1798 |
6 | - 3 | Nissan Qashqai | 1771 |
7 | + 3 | Iveco Daily | 1313 |
8 | + 1 | Volkswagen Crafter | 1254 |
9 | + 20 | Toyota Yaris | 1066 |
10 | - 2 | Toyota Avensis | 1034 |
* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych samochodów w serwisie Auta Nowe
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!