mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > "W przyszłym roku Fabia będzie nr 1"

"W przyszłym roku Fabia będzie nr 1"

Skoda Auto to obecnie jedna z najprężniej rozwijających się marek w Polsce. O nagrodzie Internetowy Samochód Roku 2005 dla modelu Fabia i przyszłości czeskiej marki na polskim i europejskim rynku rozmawiamy z przedstawicielem Skoda Auto Polska S.A., Hubertem Żyżkowskim.

Mojeauto.pl: Wysoką pozycję Skody na polskim rynku potwierdza równie wysokie drugie miejsce modelu Fabia w plebiscycie Internetowy Samochód Roku 2005. Chyba nie jest to zaskoczenie dla Państwa?

Hubert Żyżkowski - Communication Manager Skoda Auto Polska S.A.: „Dobre miejsca w plebiscytach są zawsze pewnym zaskoczeniem. Miło nam niezmiernie, że Internauci docenili Skodę, że docenili model Fabia. Można tylko żałować, że nie zdobyliśmy miejsca pierwszego – ale wszystko jeszcze przed nami. W ubiegłym roku byliśmy numerem 1 na rynku nowych samochodów, teraz czas abyśmy zostali numerem 1 w plebiscycie Mojeauto.pl.”

Ma: W pierwszej edycji plebiscytu Internetowy Samochód Roku 2004 model Skoda Fabia zajął trzecie miejsce, teraz jest to miejsce drugie. Czy zatem można stwierdzić, że w roku 2006 model Fabii zdobędzie główny tytuł?

HŻ: Jest dopiero marzec 2006 roku, więc trudno teraz „prorokować” jakie będą decyzje Internautów pod koniec roku. Mam nadzieję, że będzie dokładnie tak jak Pan mówi. Fabia jest sprawdzonym samochodem, docenionym przez klientów. Tylko w roku 2005 sprzedaliśmy ponad 15 tys. egzemplarzy tego modelu. Wiele osób pyta nas: jak to robicie, że Fabia nieustannie cieszy się takim powodzeniem? A nasz przepis na sukces tego modelu jest bardzo prosty: trzy wersje nadwozia – hatchback, sedan i kombi, dziewięć wersji silnikowych, w tym trzy wysokoprężne oraz możliwość opcjonalnego wybrania wyposażenia w ogromnej ilości wersji. Do tego świetna opinia wśród użytkowników i gęsta sieć serwisów. Tym Fabia góruje nad konkurencją.

Ma: Jakie czynniki decydują o dużym zainteresowaniu klientów produktami Skody w Polsce?

HŻ: W myśl naszego hasła „Przemyślane rozwiązania” koncentrujemy się na dostarczeniu klientowi tego, co najważniejsze: funkcjonalności, solidności i bezpieczeństwa. W ramach tej strategii oferujemy klientom zróżnicowaną gamę modeli – znaleźć tu można i ekonomiczną i solidną Fabię, Octavię Tour dla osób poszukujących funkcjonalnego, niezawodnego dużego i ekonomicznego samochodu, jak i sytuujące się w klasie wyższej: Octavię i Superba. Każdy klient może dobrać coś dla siebie.

Skoda oferuje produkty, które są oparte na przemyślanej, nowoczesnej technologii silników FSI i TDI spełniających oczekiwania najbardziej wymagających konsumentów i co bardzo ważne również wymagania europejskich norm spalania i emisji CO2.

Przewagą Skody nad konkurencją jest możliwość opcjonalnego doposażenia samochodu pod swoje indywidualne potrzeby. Każdy z modeli posiada dziesiątki możliwości dodatkowego wyposażenia. Kombinatoryka jest tu bardzo szeroka. Jednocześnie Skoda oferuje najkrótszy czas dostarczenia takiego „skrojonego na miarę” modelu. Zaletą naszej marki jest również to, że Skoda ma atrakcyjną cenę w stosunku do jakości i wyposażenia które oferuje. Stosujemy zasadę, którą Anglicy zgrabnie nazwali „Value for Money”. Te wszystkie czynniki, a także zaufanie klientów do naszej marki, wypracowane przez prawie 12 lat obecności Skoda Auto Polska S.A. na polskim rynku, generują faktycznie duże zainteresowanie naszymi samochodami.

Ma: Skoda Fabia poza Polską i Czechami znakomicie sprzedaje się w Bułgarii, na Słowacji i innych krajach półwyspu Bałkańskiego. Można już mówić o liderze rynku Europy środkowo-wschodniej?

HŻ: Skoda jako marka jest jednym z liderów sprzedaży w naszej części Europy, a z pewnością w krajach, które Pan wymienił. Skoda Fabia jest tu na pewno jednym z popularniejszych modeli. Ale proszę pamiętać, że równie dobrą sprzedażą może poszczycić się inny nasz model – Skoda Octavia. Miarą jego popularności niech będzie fakt, że montownie Skody na Ukrainie i w Bośni Hercegowinie montują właśnie Octavię. A już niedługo ruszy kolejna montownia, tym razem w Rosji.

W Polsce Skoda została w roku 2005 marką nr 1. Jest to dla nas tym większym powodem do dumy, że Polska jest jedynym krajem, w którym Skoda została nr 1, a nie posiada własnej fabryki czy montowni.

Ma: Łączny dochód Skoda Auto w 2005 roku wzrósł według danych IFRS (Międzynarodowe Standardy Raportowania Finansowego ) o 14,5 procent w porównaniu z rokiem 2004. Czy ten wysoki trend wzrostowy uda się utrzymać także w obecnym roku?

HŻ: Analizy finansowe i rynkowe wskazują na to, że tak będzie. Holger Kintscher, Członek Zarządu Skoda Auto odpowiedzialny za sprawy ekonomiczne, skomentował ten fakt nastepująco: „Osiągając rekordowy poziom zysków, całkowicie likwidując zadłużenie firmy, wydatnie zwiększając w ostatnim roku rozliczeniowym rentowność poszczególnych produktów, Skoda stworzyła solidne fundamenty pod rozwój i sukces firmy w przyszłości.”

W ostatnim roku Skoda Auto dostarczyła klientom prawie pół miliona samochodów – łącznie 492 111 modeli Skody Fabia, Skody Octavia, Skody Superb – co oznacza, pomimo ogólnej tendencji zniżkowej na rynku, wzrost na poziomie 9%. Najlepiej sprzedającym się modelem była Skoda Fabia z liczbą 236 698 sprzedanych samochodów (247 600 w 2004 r.). Niewiele mniej nabywców znalazła Skoda Octavia – 233 322 aut sprzedanych na całym świecie, co oznacza wzrost o 28,4% (181 683 sztuk w 2004 r.). Skoda Superb trafiła do 22 091 klientów (22 392 w 2004 r.).

W Europie Zachodniej, wyniki sprzedaży Skody wzrosły o 14,8%, do łącznej liczby 276 216 sprzedanych samochodów. Do najbardziej liczących się rynków można zaliczyć Niemcy, Wielką Brytanię i Hiszpanię, gdzie Skoda zwiększyła swój udział w rynku i zanotowała nowe rekordy sprzedaży.

Te dane pozwalają nam spoglądać w przyszłość optymistycznie.

Ma: Już niebawem do sprzedaży w Polsce wejdzie nowy model Roomster, który zasili klasę aut kompaktowych. Czy mając na uwadze przekrój polskiego klienta (jego gusta i wymagania) Roomster odniesie równie duży sukces jak modele Fabia i Octavia?

HŻ: Roomster jest modelem przełomowym w historii naszej marki. Wyróżnia go zarówno niespotykana dotąd stylistyka, jak i unikatowe rozwiązania funkcjonalne. Jest to samochód klasy kompakt, ale patrząc na niego, zaglądając do jego wnętrza, można być zaskoczonym przestrzenią i wieloma elementami funkcjonalnymi występującymi w samochodach klasy mini van. Jest więc idealny dla polskiego klienta, który przewiezie nim cała rodzinę i dużą ilość bagaży. Po złożeniu i wyjęciu tylnych siedzeń, może być to również samochód do przewożenia towarów.

Roomster pojawi się w Polsce we wrześniu. Do końca roku zamierzamy sprzedać kilkaset pojazdów tego modelu. Z doświadczenia wiem, że klienci muszą się najpierw przyzwyczaić, mówiąc kolokwialnie „opatrzyć” z nowym modelem. Na większą sprzedaż Roomstera liczymy więc w latach następnych.

Dziękuję za rozmowę.

Czytaj także:

Ruszyła produkcja Roomstera 2006-03-28

Rosnąca popularność Skody 2006-03-22

Internetowy Samochód Roku 2005! 2006-03-10

Zobacz koniecznie: Wszystko o Skoda
Tematy w artykule: Skoda Hubert Żyżkowski

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport