mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > 'Zakład w Gliwicach ma duży potencjał i jest bardzo elastyczny' - Fritz Henderson, Prezes GM Europe.

'Zakład w Gliwicach ma duży potencjał i jest bardzo elastyczny' - Fritz Henderson, Prezes GM Europe.

Walka o nową fabrykę Opla Meriva nabiera coraz większego rozpędu. O inwestycję Opla z polskimi Gliwicami walczą Hiszpanie z Figuerelas. Polskim atutem są z pewnością tańsze koszty produkcji, wysoka jakość oraz położenie geograficzne.

'Zakład w Gliwicach ma duży potencjał i jest bardzo elastyczny' - Fritz Henderson, Prezes GM Europe.

MA: Ceremonia uruchomienia produkcji Zafiry najnowszej generacji to szczególne chwile dla całego koncernu GM. Jak oceniany jest rozwój i potencjał tej fabryki w Polsce?

FH: Nowa Zafira to już czwarty model, który jest produkowany w zakładzie. W krótkim okresie (w związku z projektem Zafira; red.) rozbudowaliśmy zakład, przyjęliśmy 1000 nowych pracowników w systemie 3-zmianowym, zwiększyliśmy zdolność produkcyjną fabryki do 180 tys. samochodów rocznie. Na jednej linii montażowej możemy produkować 6 wersji nadwoziowych wszystkich modeli. Zakład ma bardzo duży potencjał i jest bardzo elastyczny.

MA: Czy i w jaki sposób fabryki należące do korporacji GM transferują wzajemnie wiedzę oraz możliwości techniczne?

FH: Kiedy wystartowaliśmy z fabryką w Polsce była ona oczywiście wspierana przez zaplecze europejskich fabryk GM. Nasi pracownicy aby przygotować się do produkcji Zafiry odbyli 150 tys. godzin szkoleń w zakładach Opla w Niemczech, Anglii i Belgii. Członkowie zespołu (polskiej fabryki; red.) coraz więcej pracują dla innych oddziałów GM. Na przykład w Rosji mamy bardzo sprawną grupę osób, która tam pomaga w fabryce. Także pod tym kątem Gliwice stają się eksporterem wiedzy i doświadczenia.

MA: Jako pierwsza w Gliwicach była Astra Classic, potem uruchomiona została produkcja Agili, produkowany jest też w ilości kilku tysięcy rocznie Suzuki Wagon R. Teraz ruszył projekt Zafira II. Jakie są dalsze perspektywy Gliwickich zakładów i jakie jeszcze inne modele mogą być tu produkowane?

FH: Niestety, przewidywanie przyszłości nie jest moją domeną. Muszę jednak powiedzieć, że jeżeli będą planowane kolejne inwestycyjne rewolucje to ta fabryka będzie brana pod uwagę. Cały czas pracujemy nad nowymi projektami a ta fabryka ma bardzo dużą żywotność... rozwijają się ludzie, zespoły, infrastruktura. Gliwice są bardzo ważną częścią sieci produkcyjnej GM. Podkreślam - to bardzo dobra fabryka.

MA: Dziękuję za rozmowę

Przeczytaj także:

Kirchhoff - inwestycje, inwestycje (2005-10-18)

Nowa generacja Zafiry z Gliwic  (2005-09-16)

Projekt Zafira - wywiad z Romualdem Rytwińskim Dyrektorem Generalnym GM Poland i Opel Polska (2005-09-21)

 


Podobne wiadomości:

Kirchhoff - inwestycje, inwestycje

Kirchhoff - inwestycje, inwestycje

Aktualności 2005-10-18

Projekt Zafira - wywiad z Romualdem Rytwińskim Dyrektorem Generalnym GM Poland i Opel Polska.

Projekt Zafira - wywiad z Romualdem...

Aktualności 2005-09-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Dartz Prombron Black Aligator – tuning po łotewsku
Dartz Prombron Black Aligator – tuning po łotewsku
Podobno dobrego gustu nie można kupić nawet za największe pieniądze. Jednak całkiem spora suma pieniędzy pozwoli nam kupić coś totalnie bezgustownego. Oto najnowszy samochód od Dartz, który jest potwierdzeniem.