mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > i1 Super Series: dorównać F1

i1 Super Series: dorównać F1

Stworzyć serię wyścigową to nie problem, oczywiście jeśli mamy odpowiednie zaplecze finansowe. Później musimy postarać się o zaplecze techniczne i możemy cieszyć się ściganiem. Jednak nawet jeśli mamy pieniądze i technologię to musimy zmierzyć się z jednym ważnym problemem: F1.

i1 Super Series: dorównać F1
Formuła 1 to najlepsza i najbardziej popularna seria wyścigowa na świecie. Jedyne co może jej dorównać to seria NASCAR. Każda inna seria wyścigowa jest tylko namiastką tego co dostarcza F1 i tak szybko jak powstała, tak równie szybko może upaść z racji braku popularności. Z nową powstało serią i1 Super Series może być inaczej. Gdyż organizatorzy mają asa w rękawie... i to nawet kilka asów.

i1 Super Series powstał pierwotnie jako Indian Racing League. Nazwa została jednak zmieniona, po to by nie doszło konfliktów interesu z IRL, czyli Indy Racing League. Zmagania w ramach i1 skupiają się w większości na azjatyckim kontynencie. W inauguracyjnym sezonie kierowcy walczyć będą na torach startując Radicalami SR3. To auto oparte na prototypie klasy LMP1 wyposażone jest w silnik motocyklowy Suzuki generujący moc 260 KM. Lekkie auto potrafi osiągać przeciążenia na zakrętach równe 2.5G.

Każda z dziewięciu drużyn będzie reprezentowała jedno miasto w Indiach. Zespoły będą wystawiał dwa samochody. Jeden będzie prowadzony przez dobrze rokującego kierowcę z Indii, a drugi przez profesjonalnego zawodnika. Tu dochodzimy do owych asów z rękawa. Kierowcy pro będą wybierani z puli takich nazwisk jak Jacques Villeneuve, Giancarlo Fisichella, Jean Alesi, Heinz-Haral Frentzen, Mika Salo, Vitantonio Liuzzi, Karun Chandhok i Sakon Yamamoto. W kalendarzu sezonu 2012 jest 10 eliminacji na torach: Buddh International Circuit w New Delhi, Sepang w Malezji, Losail w Katarze, Yas Marina w Abu Dhabi, oraz na torze w Bahrajnie.

Czas pokaże, czy znane nazwiska przyciągną kibiców i widzów przed telewizory. Z F1 seria i1 nie ma się co równać, ale może znaleźć swoją niszę, która pozwoli jej na utrzymanie. Ciekawie wygląda sytuacja z byłymi kierowcami Formuły 1, którzy znaleźli angaż w tej serii. Trochę wygląda to jak sięgnięcie po weteranów wojennych, którzy mają szkolić nowych komandosów. Z tym, że ci weterani w większości na "wojnie sportów motorowych" za wiele nie wywalczyli.  

Kalendarz sezonu 2012 i Super Series wygląda następująco:

21/22 stycznia - Sepang, Malezja
3/4 luty - Sakhir, Bahrajn
10/11 luty - Losail, Katar
25/26 luty - BIC, India
9/10 marca - Yas Marina, Abu Dhabi

Podobne wiadomości:

Jacques Villeneuve upamiętni 30 rocznicę śmierci ojca

Jacques Villeneuve upamiętni 30 rocznicę...

Aktualności 2012-04-13

F1: Alesi dumny z LRGP

F1: Alesi dumny z LRGP

Aktualności 2011-04-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera
Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera
Firma Otto wypuściła po wielu miesiącach swój projekt na drogi. Kilka dni temu autonomiczna ciężarówka wypełniona po brzegi piwem przejechała swoją pierwszą trasę.