mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > smart city-coupe i smart cabrio

smart city-coupe i smart cabrio

Druga generacja - więcej komfortu, bezpieczeństwa, indywidualizmu i mocy

smart city-coupe i smart cabrio

W roku 2003 firma smart gmbh wprowadziła na rynek drugą, udoskonaloną generację modeli smarta: city-coupé i cabrio. Innowacje zwiększają komfort, bezpieczeństwo i dynamikę obydwu modeli. Wzbogacone wyposażenie standardowe i dodatkowe sprawia, że smart city-coupé i smart cabrio są wiodącymi i unikalnymi samochodami w swoim segmencie pod względem techniki, napędu, bezpieczeństwa oraz komfortu. Samochody drugiej generacji można zamawiać już teraz w salonach sprzedaży smarta.

Druga generacja smarta city-coupé i cabrio wyposażona została standardowo w elektroniczny system stabilizacji pojazdu - ESP. System ESP, który zastępuje dotychczas stosowany system TRUST-PLUS, charakteryzuje się rozszerzoną funkcjonalnością i większą efektywnością w stosunku do poprzednika. W systemie ESP zintegrowane zostały takie systemy jak: elektroniczny system wspomagający ruszanie pod górę, asystent układu hamowania - BAS, układ zapobiegający poślizgowi kół podczas ruszania - ASR.

Układ ESP umożliwił dodatkowo wprowadzenie bardziej miękkiego zawieszenia oraz większych niż dotychczas ugięć amortyzatorów.

Nowe silniki drugiej generacji smarta city-coupé i cabrio oferują większą pojemnoúă, moc i wyýszy moment obrotowy. Pojemność unowocześnionego trzycylindrowego silnika z turbodoładowaniem została zwiększona z 599 cm3 do 698 cm3. Ponadto nowe silniki benzynowe oferowane sŕ w dwóch wersjach: o mocy 37 kW (50 KM) i 45 kW (61 KM), a nie jak dotychczas 33 kW (45 KM), wzgl. 40 kW (55 KM). Ponadto, oferowany jest znany już silnik wysokoprężny cdi o mocy 30 kW (41 KM). Nowa generacja silników benzynowych spełnia wymogi normy emisji spalin EU4.

Aby dodatkowo podwyższyć komfort jazdy i aktywne bezpieczeństwo przy włączonym trybie automatycznym (SOFTOUCH), do wyposażenia standardowego wprowadzona została funkcja kick-down, umożliwiająca po naciśnięciu pedału gazu redukcję jednego lub dwóch biegów bez użycia sprzęgła. Odpowiednio do przyśpieszenia silnika zoptymalizowane zostały odstępy zmiany biegów oraz przełożenia skrzyni biegów.

Dzięki temu można osiągać wyższe prędkości na poszczególnych biegach, a rozwijanie mocy jest zdecydowanie bardziej harmonijne.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport