mojeauto.pl > motogazeta > Artykuł sponsorowany > Ford Mondeo Hybrid – ekologia i klasa premium w zasięgu ręki

Ford Mondeo Hybrid – ekologia i klasa premium w zasięgu ręki

Ford wprowadzając nowe Mondeo na rynek zaznaczył, że wie jak grać o fotel lidera w segmencie D. Auto pokazało nowoczesne oblicze marki i udowodniło, że w parze z dobrą ceną może iść świetna stylistyka, jakość i nowoczesne rozwiązania. Najnowsza generacja Mondeo wybiła się ponad konkurencję jeszcze w jednej kwestii. Ford zaoferował na liście dostępnych silników napęd hybrydowy. Co potrafi ekologiczna wersja eleganckiego sedana?

Ford Mondeo Hybrid – ekologia i klasa premium w zasięgu ręki

Ford Mondeo Hybrid ma wszystko to, co sprawia, że konwencjonalny model błyskawicznie stał się hitem, ale oprócz tego dysponuje także szeregiem innych zalet. Zanim jednak o nich opowiemy, przyjrzyjmy się dokładniej napędowi. W końcu to on czyni ten wóz tak niezwykłą propozycją w segmencie D.

Pod maską Mondeo Hybrid pracuje 2-litrowy silnik benzynowy. Nie napędza on jednak tego auta samodzielnie. Wspomaga go synchroniczny motor elektryczny. W sumie cały system generuje 187 KM mocy i 173 Nm momentu obrotowego. Za ich transfer na przednie koła odpowiada skrzynia bezstopniowa eCVT.

Spory zapas siły napędowej to gwarancja przyjemności podróżowania. Każdy kierowca  doceni Mondeo Hybrid również za niezwykły komfort i możliwość praktycznie bezszelestnej jazdy. To niebywałe jak cichy potrafi być ten samochód, gdy delikatnie, a co za tym idzie – oszczędnie, obchodzimy się z pedałem gazu, auto napędzane jest wyłącznie przez silnik elektryczny, nawet do 135 km/h!

Ford Mondeo Hybrid wymaga na początku nieco cierpliwości i wyczucia, jednak gdy już nauczymy obchodzić się odpowiednio z pedałem przyspieszenia, ten sedan odwdzięczy się niespotykanym komfortem jazdy po mieście. Wnętrze mało którego auta jest w stanie stać się taką ostoją spokoju po męczącym dniu w pracy czy stresującym spotkaniu. Jednocześnie w każdej chwili możemy zrezygnować ze spokojnej jazdy i nacisnąć mocniej pedał gazu, co spowoduje natychmiastowe ożywienie 2-litrowego silnika benzynowego oraz wykorzystanie pełnego potencjału napędu. Wtedy zestaw hybrydowy z wigorem popędzi Mondeo naprzód.

Jeśli jednak będziemy cierpliwi i zastosujemy się do wskazówek, których udziela komputer pokładowy Mondeo Hybrid, na prawym ekranie zaczną coraz liczniej pojawiać się listki, które stanowią miarę naszej skuteczności oszczędnej jazdy. Im jest ich więcej, tym lepiej spisujemy się w roli oszczędnego kierowcy.

 


Ekologiczną jazdę ułatwia też bardzo wydajny system odzysku energii kinetycznej. W każdym standardowym samochodzie siła inercji przetwarzana jest na ciepło przez tarcie w hamulcach tarczowych lub bębnowych. To marnotrawstwo energii, którego Ford potrafił uniknąć. Mondeo Hybrid ma na tyle skuteczny system rekuperacji, że jeśli będziemy dobrze przewidywać sytuację na drodze i hamować bardzo delikatnie, z wyprzedzeniem, auto w ogóle nie wykorzysta konwencjonalnego układu hamulcowego. Maksimum energii zostanie przekazane ponownie do układu elektrycznego samochodu. Tak zmagazynowany zapas pozwoli później znów rozpędzić Mondeo Hybrid i to praktycznie bezkosztowo.

By ułatwić odzysk energii, Ford oddał w ręce kierowcy system zmiennej siły hamowania układem elektrycznym. By ograniczyć zasięg wybiegu przez zwiększenie skuteczności odzysku energii, wystarczy przesunąć dźwignię zmiany trybu pracy skrzyni biegów w położenie L. Samochód będzie wtedy zwalniał znacznie nawet bez dotknięcia pedału hamulca.

Hybrydowy układ napędowy oraz delikatne obchodzenie się z pedałem przyspieszenia przynoszą największe oszczędności podczas jazdy miejskiej. Możliwe jest osiągnięcie zaledwie 2,8 l/100 km. To wartość ekstremalnie niska, która w przypadku jazdy w trasie wzrasta do około 5,0 l/100 km, a średnio zamyka się we wskazaniu 4,2 l/100 km.

Mondeo dysponuje przestronnym i dobrze wykończonym wnętrzem z dobrym wyposażeniem już w standardzie. Odmiana hybrydowa oferuje jeszcze więcej, gdyż jest ona zawsze parowana z wyposażeniem Titanium. Dzięki temu zdobywca 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP oferuje wykończenie i wyposażenie na bardzo wysokim poziomie, co oznacza, że możemy mieć pewność, że nigdy nie poczujemy niedostatku w komforcie, a nasi pasażerowie zawsze będą bezpieczni.

Najtańsza odmiana Forda Mondeo startuje w Polsce od pułapu 90 800 zł. W tej kwocie dostaniemy oszczędną jednostkę 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM i wyposażenie Trend. Ultraekologiczna odmiana Titanium Hybrid, która oprócz nowoczesnego układu napędowego o dużej mocy oferuje także bardzo bogaty zestaw dodatków zaczyna się od kwoty 130 500 zł. W tej kwocie dostaniemy między innymi radio z CD i MP3 wyposażone w system SYNC2, 8 głośników, gniazdo USB i duży, 8-calowy wyświetlacz multimedialny, lusterko fotochromatyczne, automatyczną klimatyzację dwustrefową, podgrzewaną przednią szybę Quickclear, światła LED do jazdy dziennej, system Ford KeyFree i wiele innych, zaawansowanych systemów oraz dodatków. Możesz zapoznać się z nimi samodzielnie podczas jazd testowych w salonach w Warszawie (OMC Motors), Katowicach (Multexim) oraz Krakowie (Partner i Euro Car).

Ford wprowadzając do oferty hybrydę, dał jednak klientom coś więcej, coś czego nie ma u konkurencji. Stworzył linię Vignale, która ma oferować nie tylko samochody wykończone na poziomie klasy premium, ale także szereg usług, które sprawią, że właściciel pojazdu, poczuje się ponadprzeciętnie nie tylko we wnętrzu auta, a również w salonie i serwisie.

Ręczne wykończenie wnętrza, nieprzeciętnie szczegółowa kontrola jakości, materiały z najwyższej półki – to wszystko połączone z nadzwyczaj bogatym wyposażeniem sprawia, że konkurencja zostaje daleko w tyle. To nie koniec – do tego można dodać także ekologiczny napęd hybrydowy wybierając odmianę Vignale Hybrid.

Wśród jednostek oferowanych przez Vignale w Fordzie Mondeo, jest też zestaw opisany wyżej. Jego parametry techniczne nie odbiegają od tych, które dostępne są w odmianie Titanium. Jednak w wersji Vignale dostajemy coś ekstra – wspomnianą jakość godną klasy premium oraz szczególną obsługę.

Sedan Mondeo Vignale w wersji napędowej Hybrid kosztuje w Polsce od 152 800 zł. To kwota, która nawet nie otworzy cennika popularnych marek premium z Niemiec. Ford dokonał tym sposobem czegoś pozornie niemożliwego – za cenę bardziej niż konkurencyjną zaoferował w niespotykanie atrakcyjnym opakowaniu bardzo ekologiczny napęd. Tego nie ma ani u dotychczasowych konkurentów Mondeo, ani u nowych adwersarzy, którym Vignale rzuciło rękawice wchodząc na rynek.

Luksusowa seria Forda jest w sprzedaży w Polsce od ubiegłego roku. Jednym z salonów z obsługą dedykowaną programowi Vignale jest krakowski Ford Store Partner. W tym miejscu poznasz więc nie tylko hybrydowe Mondeo, ale także będziesz mieć okazję by sięgnąć po premium, które teraz jest w zasięgu ręki. Już dziś umów się na jazdę próbną i sprawdź sam co jeszcze potrafi nowe Mondeo Vignale Hybrid.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Mondeo
Ford Mondeo
Cena podstawowa już od: 90 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Mondeo Mondeo Hybrid

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera
Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera
Firma Otto wypuściła po wielu miesiącach swój projekt na drogi. Kilka dni temu autonomiczna ciężarówka wypełniona po brzegi piwem przejechała swoją pierwszą trasę.