Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

Nowy numer 07-08/2016

  • Nowe Stralis XP i NP – oszczędnościowe narzędzia IVECO
  • Continental – nowa filozofia rynku opon
  • Highway Pilot Connect: zintegrowany konwój
  • Polska premiera autobusu Volvo 7900 Electric
Scania prezentuje nową serię R

Scania prezentuje nową serię R

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-24

Elektryczny Solaris zdobyła  nagrodę „Bus of the Year”!

Elektryczny Solaris zdobyła nagrodę „Bus of...

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-22

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na świecie

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na...

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-18

Volkswagen pokazał nowego Craftera

Volkswagen pokazał nowego Craftera

Ciężarówki i Autobusy 2016-07-30

Ciężarówki i Autobusy 07-08/2016

Ciężarówki i Autobusy 07-08/2016

Ciężarówki i Autobusy 2016-07-21

O niepewności w niepewnych czasach.
Chińskie przysłowie mówi o życiu w ciekawych czasach. Dzisiejsze do takich z pewnością należą, szczególnie że stałym ich towarzyszem staje się niepewność. Nikt z nas jej nie lubi, gdyż nie jest stanie przewidzieć tego, co nastąpi. Ta niepewność jest ciekawa, ale i niebezpieczna w prowadzeniu działalności gospodarczej, w tym transportowej.

Solaris rusza na Indie

Solaris rusza na Indie

Ciężarówki i Autobusy 2016-07-19

Ciężarówki i Autobusy 05-06/2016

Ciężarówki i Autobusy 05-06/2016

Ciężarówki i Autobusy 2016-07-21

Kierowca ciężarówki – zawód przeszłości?
Pierwsza rewolucja w transporcie wiązała się z zastosowaniem koła. Druga z zastąpieniem – przynajmniej częściowym – pracy żywej ludzi i zwierząt pracą uprzedmiotowioną maszyn, na początku parowych. Na naszych oczach zachodzi natomiast trzecia rewolucja, dotycząca komercjalizacji tzw. autonomicznego prowadzenia, czyli zamiany ludzi – w tym przypadku kierowców – przez elektroniczno-mechaniczne układy wykonawcze. Oto bowiem niedawno odbył się Truck Platooning Challenge – pierwszy na świecie transgraniczny konwój inteligentnych ciężarówek. Przedsięwzięcie, zorganizowane z inicjatywy Holandii w ramach jej przewodnictwa w Radzie UE, służy promowaniu ogólnoeuropejskiej współpracy podmiotów związanych z branżą transportową, w tym producentów samochodów, przedsiębiorstw logistycznych, operatorów dróg, urzędów odpowiedzialnych za stan dróg i homologację pojazdów, instytutów badawczych oraz administracji i poszczególnych państw członkowskich. Cel tej współpracy polega na zaproponowaniu nowego, bezpieczniejszego, bardziej ekologicznego i efektywniejszego modelu transportu.

Mercedes Actros - w konwoju bez ingerencji kierowcy

Mercedes Actros - w konwoju bez ingerencji...

Ciężarówki i Autobusy 2016-04-12

Ciężarówki i Autobusy 03-04/2016

Ciężarówki i Autobusy 03-04/2016

Ciężarówki i Autobusy 2016-07-21

W oczekiwaniu na tegoroczne nowości. Przez ostatnie lata postęp techniczny w sektorze pojazdów użytkowych w znacznym stopniu był trochę sztucznie napędzany przez czynnik zewnętrzny w postaci wchodzenia w życie coraz bardziej restrykcyjnych norm czystości spalin Euro. Oddziaływało to na producentów jednostek napędowych oraz gotowych samochodów co najmniej w trzech wymiarach. Po pierwsze, większość zasobów ludzkich i rzeczowych w działach badawczo-rozwojowych musieli oni poświęcić na prace nad sukcesywnie mniej szkodzącymi przyrodzie źródłami napędu. Są publikowane pewne dane szacunkowe, wskazujące, że w tzw. szczytowych momentach w realizację tych przedsięwzięć było zaangażowanych aż 80% inżynierów. Powyższe wynikało ze stale rosnącego stopnia skomplikowania projektów, pochłaniających też coraz więcej środków finansowych. Po drugie – wytwórcy silników w swoich wysiłkach musieli się skupić nie tylko na aspekcie proekologicznym, ale i na niezwykle ważnych kwestiach ekonomiczno-techniczno-eksploatacyjnych. Prawdziwa sztuka polegała bowiem nie na przygotowaniu ciekawych opracowań, ale trudnych czy drogich w późniejszej komercjalizacji, lecz rozwiązań akceptowanych przez rynek – czyli przewoźników. A ci z kolei przede wszystkim – poza konkurencyjną ceną – wymagali ograniczania zużycia paliwa, redukcji całkowitych kosztów użytkowania oraz poprawy osiągów – tzn. uzyskiwania przez silniki wysokich mocy i momentów obrotowych w jak najniższym i jednocześnie najszerszym zakresie prędkości obrotowych. Po trzecie zaś, kolejne normy Euro zaczynały obowiązywać dosyć regularnie i relatywnie często – średnio co 3-4 lata. Wszystko to powodowało właśnie napędzanie postępu w konkretnych sferach.

Ciężarówki i Autobusy 01-02/2016

Ciężarówki i Autobusy 01-02/2016

Ciężarówki i Autobusy 2016-07-21

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jak substancje psychoaktywne wpływają na kierowcę?
Jak substancje psychoaktywne wpływają na kierowcę?
Kierowca wsiadający za kółko powinien być sprawny i wypoczęty, a do tego zdrowy, ponieważ wysoka sprawność psychofizyczna wpływa na bezpieczeństwo. Mówiąc krótko im lepsza nasza kondycja, tym bezpieczniej podróżujemy.