mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > BYD-Solaris: Będzie ciąg dalszy
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

BYD-Solaris: Będzie ciąg dalszy

Uznanie przez Krajową Izbę Odwoławczą racji Solarisa, w sprawie sporu dotyczącego rozstrzygnięcia przetargu na dostawę 10 autobusów elektrycznych dla Warszawy, nie kończy wcale całego postępowania. Firma BYD nie zamierza odpuścić...

BYD-Solaris: Będzie ciąg dalszy
Z pozoru zwykły przetarg na dostawę dziesięciu autobusów elektrycznych dla Warszawy, jaki zorganizowała spółka Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie, przeobraził się w spór pomiędzy polskim i chińskim producentem autobusów. Pierwotnie przetarg został rozstrzygnięty na korzyść firmy BYD, jednak Solaris się odwołał, powołując się na rażąco niską cenę zaoferowaną przez chińską firmę. Krajowa Izba Odwoławcza na początku czerwca wydała werdykt, który satysfakcjonował Solarisa. Na odpowiedź BYD nie trzeba było długo czekać.

- BYD głęboko ubolewa, że wynik procesu przetargowego na dostawę 10 autobusów elektrycznych dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie został unieważniony przez Krajową Izbę Odwoławczą - czytamy w opublikowanym oświadczeniu chińskiej firmy.

Jak możemy przeczytać dalej, BYD zwyciężył w przetargu dzięki konkurencyjnej ofercie, zaawansowanej technologii baterii, układów napędowych i sterujących. KIO nie orzekła, że BYD zaoferował rażąco niską cenę, a jedynie, iż nie przedstawił wystarczających dowodów na potwierdzenie kalkulacji ceny. Ten werdykt, według BYD, stawia w złym świetle przejrzystość procesów przetargowych prowadzonych w krajach UE.

W dalszej części oświadczenia BYD wyraża swoje zaniepokojenie, iż interes publiczny przeciwstawia się protekcjonizmowi państwa uprawianemu przez władze, który chroni interesy prywatnej firmy, dodatkowo nie dysponującej istotnym doświadczeniem w zakresie produkcji autobusów elektrycznych i własnymi technologiami w zakresie zasilania z ładowalnych baterii.

Jednocześnie BYD poinformował, że wykorzysta wszystkie dopuszczone prawem działania w celu udowodnienia, że przy porównywalnej jakości do produktów wiodących światowych producentów i własnych technologii może zaoferować najkorzystniejszą cenę, której jednak z całą pewnością nie można nazwać rażącą.
Zobacz koniecznie: Wszystko o BYD
Tematy w artykule: Solaris elektryczny BYD autobusy przetarg

Podobne wiadomości:

Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i

Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i

Aktualności 2017-08-16

Pierwszy, elektryczny autobus do poboru krwi

Pierwszy, elektryczny autobus do poboru krwi

Ciężarówki i Autobusy 2017-07-26

Komentuj:

~Kris 2014-07-09

Po Pradze jeżdzą tramwaje Skoda po Warszawie niech jeździ Solaris!!!

~jjjjjjjjj 2014-06-14

Ogólnie powinno być tak, że w przetargach państwowych nie dopuszcza się dostawców z poza UE jeśli na rynku UE jest co najmniej 5 producentów i już. Pozamiatane.nA najlepszy jest tekst o protekcjonizmie. I bardzo dobrze, że on jest. Solaris produkuje w Polsce, z polskich w dużej części materiałów. BYD produkuje w Chinach. Koniec kropka - dla Polski BYD to złe rozwiązanie.nPamiętacie jak France Telecom przejął TP? Wszystkie samochody wymienili na francuskie. Niemieckie firmy kupują niemieckie samochody. A my co? Mamy chińskie kupować?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Maluch Toma Hanksa jest już gotowy
Maluch Toma Hanksa jest już gotowy
Oto najsłynniejszy Fiat 126p w Polsce. Samochód, który już za kilkanaście tygodni wyruszy w długą drogę do Stanów Zjednoczonych przeszedł kilka operacji upiększających przez studio Carlex Design. Maluch dla Toma Hanksa prezentuje się bardzo wyjątkowo.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech