mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > BYD do Solarisa - cd. sporu
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

BYD do Solarisa - cd. sporu

Wczorajsze oświadczenie firmy Solaris Bus&Coach w sprawie przetargu na dostawę elektrycznych autobusów do Warszawy nie pozostało bez echa. Chińska firma odpowiedziała listem do "Solaris-ian".

BYD do Solarisa - cd. sporu
Przypomnijmy, cały ten spór toczony na oświadczenia jest następstwem rozstrzygnięć przetargu na dostawę dziesięciu elektrycznych autobusów do stolicy. Przetarg wygrała chińska firma BYD, a w pokonanym polu pozostała polska firma Solaris.

W opublikowanym oświadczeniu w sprawie przegranego przetargu Solaris wyraził swoje oburzenie z powodu decyzji władz Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie. Głównym powodem oburzenia była niska cena, jako podstawowe kryterium ogłoszonego przetargu. Takie warunki, jak można było przeczytać w oświadczeniu, preferują produkty tanie, o niskiej jakości. W konsekwencji Solaris planuje skierować odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej z powodu właśnie rażąco niskiej ceny chińskich autobusów.

Jak można się było domyślać, oświadczenie firmy Solaris Bus&Coach nie pozostało bez echa. Jeszcze wczoraj wieczorem do mediów trafiła odpowiedź polskiego przedstawicielstwa chińskiej firmy.

List do "Solaris-ian"
w odpowiedzi na oświadczenie wydane przez firmę Solaris Bus & Coach S.A. w dniu 28 kwietnia 2014 r.

Szanowni Konkurenci, nie podążajcie tą drogą, nie deprecjonujcie, nie obrażajcie, nie insynuujcie! Nie popełniajcie błędów, które mogą przykryć cieniem naszą rywalizację w wyścigu o dostarczenie Warszawie autobusów elektrycznych. Przez kilka miesięcy nasze firmy przedkładały MZA dokumenty świadczące o walorach produktów. W efekcie wygrał lepszy. Od jesieni nasz eBus będzie woził warszawiaków po Trakcie Królewskim.

Cieszymy się, że Wasze, choć pojedyncze, autobusy elektryczne jeżdżą już w Niemczech, Austrii i Szwecji. Nasze autobusy elektryczne, liczone tysiącami, jeżdżą m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Holandii, we Włoszech, Izraelu, Turcji, Malezji i Chinach. Cieszymy się również, że wyprodukowaliście jedenaście tysięcy autobusów. My wyprodukowaliśmy różnych pojazdów… miliony. Jesteśmy ponadto światowym liderem produkcji akumulatorów, co w omawianej dziedzinie jest bardzo istotne, jeśli nie najważniejsze.

Cieszy nas również, że - co podnosicie w swoim oświadczeniu - podobnie jak my, ze szczególną troską podchodzicie do wydatkowania „grosza” publicznego. Dziwna to jednak troska, skoro za ten sam przedmiot przetargu życzycie sobie ponad 6 milionów zł więcej, co czyni Waszą ofertę droższą dla Warszawy o 42%(sic!). Twierdzicie, że kryteria przetargu (90% cena) faworyzują produkty o niskiej jakości a jednocześnie bierzecie udział i wygrywacie przetargi w których jedynym (100%) kryterium jest cena. Zarzucacie nam dumping, przykrywając tym swoje wysokie koszty i ogromne marże, czyniąc pokrętnie z niższej ceny zarzut a nie atut. Ceny produktów BYD są optymalne, a ich jakość – potwierdzają to lata praktyki na wszystkich kontynentach i 25 milionów kilometrów przejechanych eBusami – jest najwyższa z możliwych.

„Solaris-ianie”, możecie wyrażać swoje oburzenie - czyńcie to jednak z uwagą! Wszelkie insynuacje, szkalowanie, podawanie nieprawdziwych danych czy wreszcie oszczerstwa, spotkają się z naszym stanowczym odporem, co w efekcie może skończyć się nieprzyjemnym dla Was sporem sądowym. Jesteśmy koncernem globalnym, zatrudniamy przeszło 150 tysięcy osób na całym świecie. Nasi akcjonariusze, a należy do nich m.in. Warren Buffett, nałożyli na zarząd obowiązek twardego i rzetelnego stawania w szranki z tymi, którzy poprzez oszczerstwa deprecjonują rangę firmy.

Gratulujemy Wam zwycięstw w licznych przetargach, w tym jednym z ostatnich na dostarczenie 85 pojazdów do Mediolanu. Mamy nadzieję, że i Wy zdołacie wznieść się ponad swoje słabości i pogratulujcie nam jako zwycięzcom przetargu na dostarczenie autobusów elektrycznych dla Warszawy.                                                         
Arkadiusz Miętkiewicz
prezes zarządu Automotive Europe Corporation Sp. z o.o.
przedstawiciel BYD w Polsce
Zobacz koniecznie: Wszystko o BYD
Tematy w artykule: Warszawa Solaris elektryczny BYD autobusy przetarg

Podobne wiadomości:

Ursus - rekordowa sprzedaż i wodorowe plany

Ursus - rekordowa sprzedaż i wodorowe plany

Ciężarówki i Autobusy 2017-10-26

Lidl umozliwi ładowanie aut elektrycznych

Lidl umozliwi ładowanie aut elektrycznych

Aktualności 2017-09-27

Komentuj:

~himenes 2014-04-29

swoja drogą Solaris chyba za bardzo obrósł w piórka i poczuł się za pewnie, skoro jego autobusy kupuje "pół Europy" to musi także kupować Polska, A jednak u nas miasta, nawet stolica, nie są tak bogate i liczą każdy wydany pieniądz, wiec może Państwo Olszewscy wypadałoby przygotować nieco tańszą ofertę dla Polski, W końcu tu macie swoje korzenie i nie musicie się kosztem naszym wzbogacać.

~hahahah bufert 2014-04-29

Ciekaw jestem czy pan Miętkiewicz dalej będzie straszył Buffetem jak jego dzieci będą na bezrobociu bo tatuś się sprzedał importerowi taniego chińskiego szmelcu który sprawi, że w przyszłości Polacy nie będą mieli pracy.... no tak, on się nie boi, w końcu ze sprzedaży swoich wychodzi się najlepiej.nBYD zapomniał dodać, że ten sprzęt sprzedany w tysiącach egzemplarzy ma w całej Europie opinię awaryjnego i bardzo złej jakości nawet jak na chińskie standardy.nChwali się też ile osób dla nich pracuje, tyle że nie w Polsce a nas interesuje interes Polaków a nie Chińczyków. W Polsce BYD nie ma nawet zaplecza technicznego, które teraz próbują na szybko zorganizować bazując na podwykonawcach z innych krajów.nPanie Miętkiewicz, tu jest Polska. Zacznijcie swoje autobusy produkować w Europie, nawet w Turcji. Płacąc normalne stawki i nie wykorzystując więźniów do pracy. I nie podpisuj się Pan per prezes bo na razie to wy nie jesteście żadną firmą tylko przedstawicielstwem handlowym. nWracając do przetargu, był on źle przygotowany. Wiem, że w związku z podejrzeniem o nieprawidłowości sprawę zgłoszono do odpowiednich organów. I tu Buffet nie pomoże....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.