mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > DAF rozwija nowe serie CF XF
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

DAF rozwija nowe serie CF XF

Firma DAF rozszerza ofertę ciągników XF i XF Euro 6 o trzyosiowe podwozie pod zabudowę z osią wleczoną, drugą osią kierowaną lub podwójnymi osiami napędzanymi.

DAF rozwija nowe serie CF XF
Nowe podwozia pod zabudowę z serii CF i XF Euro 6 są wyposażone w oś wleczoną. Podwozie FAR z osią wleczoną i pojedynczymi kołami zostało wyposażone w oś wleczoną o nośności 7,5 t obok osi napędzanej zapewniającej maksymalną nośność 13 t. Dzięki temu modele CF i XF jak podkreśla producent mają najlepiej sprawdzać się w transporcie chłodniczym oraz wymagającym głębokiego mrożenia.

Modele FAS otrzymały oś wleczoną o nośności 10 t. Podwójna oś zapewnia wysoki stopień stabilności, ważny przy wysoko umieszczonych środkach ciężkości (transport kontenerów lub żywego inwentarza). Modele FAR i FAS 6x2 z serii CF i XF są dostępne w wersjach z rozstawem osi od 4,20 do 5,90 m.

Kolejna nowość to serie CF i XF z tylną osią kierowaną (FAN), która gwarantuje bardzo dobrą zwrotność. Tym samym DAF CF Euro 6 sprawdzi się idealnie w mieście, np.  w roli pojazdu przystosowanego do wywozu odpadów.

DAF podniósł skok zawieszenia pneumatycznego ECAS i teraz regulacja pozwala na podniesienie przedniej części w zakresie maksymalnych 280 mm i tylnej o 285 mm. Zmniejszenie oporów wewnętrznych układu i dalsze zwiększenie przepływu powietrza teraz pozwala na szybsze podnoszenie i opuszczanie zawieszenia. Podwozie z tym zawieszeniem idealnie pasuje do systemów wymiennej zabudowy, takich jak BDF.

Firma DAF oferuje fabryczne wyposażenie w pełną gamę rozwiązań BDF — podwozie wyposażone jest w ramę, w której zamontowane są zamki i cały układ elektryczny. Możliwa jest instalacja różnych wariantów wymiennych zabudów o długości maksymalnie 7,45 m (wysokość postojowa pojazdu: 1,32 m) oraz wariantów odpowiednich do przewożenia kontenerów o długości maksymalnie 7,82 m (wysokość postojowa pojazdu: 1,12–1,32 m).

Wraz z poszerzeniem oferty modeli Z serii CF i XF Euro 6 pojawiła się również duża gama jednostek napędowych spełniających nową, jeszcze bardziej wyśrubowaną normę Euro 6. 12,9-litrowy silnik PACCAR MX-13 zapewnia moc od 412 KM do 510 KM, a nowy 10,8-litrowy silnik PACCAR MX-11 — od 286 KM do 435 KM. Średnie zużycie paliwa silnika PACCAR MX-11 jest nawet o 3% niższe niż w przypadku bardzo wydajnego 12,9-litrowego silnika PACCAR MX-13, a zmniejszona masa własna silnika o ponad 180 kg oznacza jeszcze większą ładowność.  
Tematy w artykule: DAF DAF CF

Podobne wiadomości:

DAF CF z trzema osiami

DAF CF z trzema osiami

Ciężarówki i Autobusy 2015-07-16

Ciągnik siodłowy o superniskim podwoziu

Ciągnik siodłowy o superniskim podwoziu

Ciężarówki i Autobusy 2015-04-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport