mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > DAF rozwija nowe serie CF XF
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

DAF rozwija nowe serie CF XF

Firma DAF rozszerza ofertę ciągników XF i XF Euro 6 o trzyosiowe podwozie pod zabudowę z osią wleczoną, drugą osią kierowaną lub podwójnymi osiami napędzanymi.

DAF rozwija nowe serie CF XF
Nowe podwozia pod zabudowę z serii CF i XF Euro 6 są wyposażone w oś wleczoną. Podwozie FAR z osią wleczoną i pojedynczymi kołami zostało wyposażone w oś wleczoną o nośności 7,5 t obok osi napędzanej zapewniającej maksymalną nośność 13 t. Dzięki temu modele CF i XF jak podkreśla producent mają najlepiej sprawdzać się w transporcie chłodniczym oraz wymagającym głębokiego mrożenia.

Modele FAS otrzymały oś wleczoną o nośności 10 t. Podwójna oś zapewnia wysoki stopień stabilności, ważny przy wysoko umieszczonych środkach ciężkości (transport kontenerów lub żywego inwentarza). Modele FAR i FAS 6x2 z serii CF i XF są dostępne w wersjach z rozstawem osi od 4,20 do 5,90 m.

Kolejna nowość to serie CF i XF z tylną osią kierowaną (FAN), która gwarantuje bardzo dobrą zwrotność. Tym samym DAF CF Euro 6 sprawdzi się idealnie w mieście, np.  w roli pojazdu przystosowanego do wywozu odpadów.

DAF podniósł skok zawieszenia pneumatycznego ECAS i teraz regulacja pozwala na podniesienie przedniej części w zakresie maksymalnych 280 mm i tylnej o 285 mm. Zmniejszenie oporów wewnętrznych układu i dalsze zwiększenie przepływu powietrza teraz pozwala na szybsze podnoszenie i opuszczanie zawieszenia. Podwozie z tym zawieszeniem idealnie pasuje do systemów wymiennej zabudowy, takich jak BDF.

Firma DAF oferuje fabryczne wyposażenie w pełną gamę rozwiązań BDF — podwozie wyposażone jest w ramę, w której zamontowane są zamki i cały układ elektryczny. Możliwa jest instalacja różnych wariantów wymiennych zabudów o długości maksymalnie 7,45 m (wysokość postojowa pojazdu: 1,32 m) oraz wariantów odpowiednich do przewożenia kontenerów o długości maksymalnie 7,82 m (wysokość postojowa pojazdu: 1,12–1,32 m).

Wraz z poszerzeniem oferty modeli Z serii CF i XF Euro 6 pojawiła się również duża gama jednostek napędowych spełniających nową, jeszcze bardziej wyśrubowaną normę Euro 6. 12,9-litrowy silnik PACCAR MX-13 zapewnia moc od 412 KM do 510 KM, a nowy 10,8-litrowy silnik PACCAR MX-11 — od 286 KM do 435 KM. Średnie zużycie paliwa silnika PACCAR MX-11 jest nawet o 3% niższe niż w przypadku bardzo wydajnego 12,9-litrowego silnika PACCAR MX-13, a zmniejszona masa własna silnika o ponad 180 kg oznacza jeszcze większą ładowność.  
Tematy w artykule: DAF DAF CF

Podobne wiadomości:

DAF CF z trzema osiami

DAF CF z trzema osiami

Ciężarówki i Autobusy 2015-07-16

Ciągnik siodłowy o superniskim podwoziu

Ciągnik siodłowy o superniskim podwoziu

Ciężarówki i Autobusy 2015-04-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Policja podsumowuje długi weekend
Policja podsumowuje długi weekend
Kolejny długi weekend za nami. Pomimo tego, że nad bezpieczeństwem podróżujących czuwało kilka tysięcy funkcjonariuszy - statystyki nadal są przerażające.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic