mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > IKEA testuje paliwo LNG
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

IKEA testuje paliwo LNG

Czy paliwo LNG jest bardziej ekologiczne i ekonomiczne w użyciu od oleju napędowego? IKEA właśnie rozpoczęła testy, które mają pomóc uzyskać odpowiedź na to pytanie.

IKEA testuje paliwo LNG
W czerwcu IKEA we współpracy z firmami Cryogas M&T Poland oraz Iveco Poland rozpoczęły testy wykorzystania paliwa LNG w transporcie drogowym w łańcuchu dostaw. Zadaniem projektu jest sprawdzenie czy stosowanie alternatywnego paliwa, uznawanego za bardziej ekologiczne i ekonomiczne, pomoże IKEA w redukcji emisji dwutlenku węgla w transporcie produktów. Innym celem jest przybliżenie tej technologii wszystkim dostawcom usług transportowych dla IKEA.

W Polsce za koordynację i realizację działań transportowych odpowiada IKEA Distribution Services S.A., która w 2014 roku przetransportowała od producentów do odbiorców ostatecznych w sumie 7,5 mln m3 produktów. Ilość ta odpowiada 130 tysiącom pełnych ciężarówek – z tego 25 tys. dostarczonych zostało do sklepów IKEA zlokalizowanych na terenie naszego kraju, natomiast pozostała ilość została wyeksportowana na rynki zagraniczne, głównie w Unii Europejskiej.

Zgodnie z porozumieniem, Iveco dostarczyło do testów trzy ciężarówki zasilane LNG, które będą przewozić produkty IKEA w ramach krajowej sieci dystrybucyjnej, a także transportować załadowane kontenery do i z terminali intermodalnych, z których IKEA korzysta w transporcie morskim. Cryogas natomiast uruchomi mobilny punkt zasilania LNG, który utworzony zostanie na terenie Centrum Dystrybucyjnego IKEA w Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego. Testy zaplanowane zostały na pierwsze tygodnie czerwca br.



Testowane samochody to ciągniki Iveco Stralis Natural Power LNG. Samochody spełniają normę emisji Euro VI. Stralis Natural Power LNG zasila silnik 330 KM Cursor 8 CNG. Jest on wyposażony w kriogeniczny zbiornik paliwa LNG o pojemności 510 litrów i 4 zbiorniki 70-litrowe  CNG zapewniające zasięg ponad 750 km. Dzięki temu pojazdy mogą być używane na średnich i długich dystansach.

Zamontowana instalacja do tankowania LNG w Jarostach pozwoli na efektywne tankowanie pojazdów ciężarowych w czasie testów, dzięki czemu możliwe będzie potwierdzenie ekonomicznych i ekologicznych aspektów wykorzystania LNG.

Testy ciężarówek w ramach projektu potrwają 6 miesięcy.

Podobne wiadomości:

Nowe Iveco Daily w wersji 4x4

Nowe Iveco Daily w wersji 4x4

Ciężarówki i Autobusy 2015-05-14

Co trzeci tachograf w Europie zmanipulowany

Co trzeci tachograf w Europie zmanipulowany

Ciężarówki i Autobusy 2015-05-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?