mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > Iveco Stralis na gaz ziemny
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

Iveco Stralis na gaz ziemny

Oferta ciężarówek marki Iveco wzbogaciła się o model Stralis Natura Power Euro VI, czyli najnowszą odmianę napędzaną gazem ziemnym. Jak w przypadku konwencjonalnego napędu, do wyboru będzie szeroka gama dostępnych wersji.

Iveco Stralis na gaz ziemny
Nowe Iveco Stralis Natural Power Euro VI dostępne jest jako 2- i 3-osiowe podwozia oraz 2-osiowe ciągniki, dzięki czemu może spełniać różne funkcje. Produkowane w tej samej madryckiej fabryce Iveco co wersje z silnikami wysokoprężnymi wyposażone zostały w silnik Cursor 8 Natural Power o mocy od 270 do 330 KM. Jednostka ta współpracuje z 16-stopniową zautomatyzowaną skrzynią biegów ZF lub 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów Allison z hydrokinetycznym zmiennikiem momentu obrotowego. Modele napędzane CNG są wyposażone w zbiorniki o łącznej pojemności 360-960 litrów sprężonego gazu ziemnego zamontowanych w sposób zoptymalizowany dla zastosowania pojazdu.

Oprócz wersji CNG przygotowanej z myślą o krótkich i średnich trasach Stralis Natural Power dostępny jest również w wersji ze zbiornikiem gazu ziemnego w stanie ciekłym - LNG, co zwiększa zasięg pojazdu do 750 km. Wersja ta w konfiguracji standardowej jest wyposażona w cztery 70-litrowe zbiorniki CNG oraz 525-litrowy kriogeniczny zbiornik LNG. Gaz ziemny jest przechowywany w stanie ciekłym w temperaturze -130 st.C. i pod ciśnieniem 9 barów, a przed wtryskiem do silnika gaz odparowuje się do postaci lotnej.

Stralis w wersji Natural Power Euro VI ma obniżoną emisję spalin, w tym również cząstek stałych (-95% w porównaniu z silnikiem Diesla) oraz tlenków azotu (-35%). Ponadto pojazdy te umożliwiają ograniczenie emisji CO2 od 10% nawet do 100% w przypadku wykorzystywania biometanu. Silniki Iveco zasilana gazem ziemnym pracują ponadto znacznie ciszej, nawet o 5 decybeli, niż ich wysokoprężne odpowiedniki.

Niższy koszt gazu ziemnego, w porównaniu z olejem napędowym, oznacza większą rentowność, przekładając się na obniżenie wydatków na paliwo nawet o 40%.

Iveco jest jedynym europejskim producentem, który wdrożył strategię opartą na technologii CNG podczas prac nad silnikiem Euro VI. Napędzane gazem ziemnym silniki FPT Industrial wykorzystują system spalania stechiometrycznego, co oznacza właściwy stosunek paliwa do powietrza. Napędzane są w 100% gazem ziemnym, posiadają zapłon iskrowy oraz wtrysk paliwa Common Rail z dwoma wtryskiwaczami na cylinder.

Cieżarówki Iveco Stralis Natural Power Euro VI mogą być wykorzystywane do różnych zastosowań, jako środek transportu w takich sektorach jak zaopatrzenie, logistyka (na krótkich, średnich i długich trasach) oraz usługi komunalne.

Podobne wiadomości:

Fabryczne instalacje LPG i CNG - top 5

Fabryczne instalacje LPG i CNG - top 5

Aktualności 2016-08-31

Octavia G-TEC, czyli fabryczna instalacja CNG

Octavia G-TEC, czyli fabryczna instalacja CNG

Aktualności 2015-09-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport