mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > Iveco Stralis tańsze w użytkowaniu
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

Iveco Stralis tańsze w użytkowaniu

Iveco wprowadziło do rodziny modelu Stralis pakiet rozwiązań (Efficiency Pack) pozwalających ograniczyć koszty użytkowania pojazdu w zakresie zużycia paliwa oraz kosztów serwisu.

Iveco Stralis tańsze w użytkowaniu
Prowadzone przez Iveco innowacje doprowadziły do ograniczenia zużycia paliwa w modelach tej marki w ciągu kilku ostatnich lat. W porównaniu ze Stralisem w 2007 r. spalanie w modelach Iveco EcoStralis i Stralis Hi-Way Euro VI zmniejszyło się o 10 proc. Kolejne ulepszenia pozwolą zredukować ilość zużywanego paliwa o ok. 2 proc.

Funkcja Eco-Roll pozwoli na przykład wykorzystać siłę bezwładności przy zjazdach ze wzniesień o łagodnym kącie nachylenia. System ocenia nachylenie drogi i w razie potrzeby "odłącza" zespół napędowy, ustawiając przełożenie neutralne. Przy końcu zbocza system wylicza i wybiera optymalny bieg, umożliwiając dalszą jazdę.
Udoskonalone zarządzanie temperaturą oleju silnikowego, w połączeniu z zastosowaniem nowego syntetycznego oleju o klasie lepkości SAE 0W-20, umożliwiło natomiast zwiększenie efektywności układu napędowego, a tym samym ograniczenie zużycia paliwa.

Rozwiązania te są stosowane we wszystkich wersjach modelu Stralis z silnikami Cursor 11 i 13.

Powyższe udoskonalenia służą poprawie osiągów pojazdu. Iveco wprowadza jednak również systemy wpływające na styl pracy kierowcy. System oceny stylu jazdy (DSE) – stosowany już w ciągnikach siodłowych Stralis z silnikami Cursor 11 i 13 – będzie teraz dostępny również w pojazdach z podwoziem 4x2 i 6x2, a wkrótce trafi również do pojazdów z silnikami Cursor 9.

System DSE ma umożliwić kierowcom doskonalenie stylu jazdy w czasie rzeczywistym. Działa on niczym pokładowy instruktor jazdy. Przetwarza gromadzone dane i przekazuje dwa rodzaje informacji zwrotnej, mającej wpłynąć na poprawę stylu jazdy: ocenę faktycznego stylu jazdy wyświetlaną na ekranie w postaci przejrzystej i intuicyjnej grafiki oraz sugestie sposobu ograniczenia zużycia paliwa. System bardzo skutecznie pomaga w oszczędzaniu paliwa – o 5% w przypadku doświadczonych kierowców i nawet do 12% w przypadku kierowców z krótszym stażem.

DSE jest oferowany wraz z systemem monitoringu koncentracji kierowcy (DAS), który stale monitoruje poziom koncentracji prowadzącego pojazd. DAS analizuje ruchy koła kierownicy, a w razie wykrycia oznak senności kierowcy emituje dźwiękowe i wizualne ostrzeżenie.

Aby obniżyć koszty serwisowania wydłużono częstotliwość kontroli filtra cząstek stałych z 450.000 do 600.000 kilometrów w silnikach Cursor 11 i 13.

Oprócz poprawy stylu jazdy wprowadzone innowacje mogą przynieść oszczędności na kosztach eksploatacji rzędu 4500 euro w ciągu trzech lat, przy założeniu średnich przebiegów rocznych 150.000 km.

Ponadto Iveco wprowadza do swojej oferty dodatkowy 260-litrowy tylny zbiornik paliwa do ciągników Stralis z podwoziem 4x2 i 6x2, który umożliwia stworzenie 8 nowych konfiguracji i zatankowanie łącznie nawet 1580 litrów paliwa. Dodatkowy zbiornik ułatwia optymalizację trasy przejazdu i wybór tych stacji benzynowych, na których paliwo jest tańsze.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Iveco
Tematy w artykule: Iveco Iveco Stralis spalanie zuzycie paliwa

Podobne wiadomości:

Citroen i Peugeot będą podawać rzeczywiste spalanie

Citroen i Peugeot będą podawać rzeczywiste...

Aktualności 2016-03-09

W Volkswagenie afera, a oszukują wszyscy

W Volkswagenie afera, a oszukują wszyscy

Aktualności 2015-10-02

Komentuj:

~w 2014-08-14

1300 litrów jest dozwolone, potem wchodzimy na ADR

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.