mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > Iveco Stralis tańsze w użytkowaniu
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

Iveco Stralis tańsze w użytkowaniu

Iveco wprowadziło do rodziny modelu Stralis pakiet rozwiązań (Efficiency Pack) pozwalających ograniczyć koszty użytkowania pojazdu w zakresie zużycia paliwa oraz kosztów serwisu.

Iveco Stralis tańsze w użytkowaniu
Prowadzone przez Iveco innowacje doprowadziły do ograniczenia zużycia paliwa w modelach tej marki w ciągu kilku ostatnich lat. W porównaniu ze Stralisem w 2007 r. spalanie w modelach Iveco EcoStralis i Stralis Hi-Way Euro VI zmniejszyło się o 10 proc. Kolejne ulepszenia pozwolą zredukować ilość zużywanego paliwa o ok. 2 proc.

Funkcja Eco-Roll pozwoli na przykład wykorzystać siłę bezwładności przy zjazdach ze wzniesień o łagodnym kącie nachylenia. System ocenia nachylenie drogi i w razie potrzeby "odłącza" zespół napędowy, ustawiając przełożenie neutralne. Przy końcu zbocza system wylicza i wybiera optymalny bieg, umożliwiając dalszą jazdę.
Udoskonalone zarządzanie temperaturą oleju silnikowego, w połączeniu z zastosowaniem nowego syntetycznego oleju o klasie lepkości SAE 0W-20, umożliwiło natomiast zwiększenie efektywności układu napędowego, a tym samym ograniczenie zużycia paliwa.

Rozwiązania te są stosowane we wszystkich wersjach modelu Stralis z silnikami Cursor 11 i 13.

Powyższe udoskonalenia służą poprawie osiągów pojazdu. Iveco wprowadza jednak również systemy wpływające na styl pracy kierowcy. System oceny stylu jazdy (DSE) – stosowany już w ciągnikach siodłowych Stralis z silnikami Cursor 11 i 13 – będzie teraz dostępny również w pojazdach z podwoziem 4x2 i 6x2, a wkrótce trafi również do pojazdów z silnikami Cursor 9.

System DSE ma umożliwić kierowcom doskonalenie stylu jazdy w czasie rzeczywistym. Działa on niczym pokładowy instruktor jazdy. Przetwarza gromadzone dane i przekazuje dwa rodzaje informacji zwrotnej, mającej wpłynąć na poprawę stylu jazdy: ocenę faktycznego stylu jazdy wyświetlaną na ekranie w postaci przejrzystej i intuicyjnej grafiki oraz sugestie sposobu ograniczenia zużycia paliwa. System bardzo skutecznie pomaga w oszczędzaniu paliwa – o 5% w przypadku doświadczonych kierowców i nawet do 12% w przypadku kierowców z krótszym stażem.

DSE jest oferowany wraz z systemem monitoringu koncentracji kierowcy (DAS), który stale monitoruje poziom koncentracji prowadzącego pojazd. DAS analizuje ruchy koła kierownicy, a w razie wykrycia oznak senności kierowcy emituje dźwiękowe i wizualne ostrzeżenie.

Aby obniżyć koszty serwisowania wydłużono częstotliwość kontroli filtra cząstek stałych z 450.000 do 600.000 kilometrów w silnikach Cursor 11 i 13.

Oprócz poprawy stylu jazdy wprowadzone innowacje mogą przynieść oszczędności na kosztach eksploatacji rzędu 4500 euro w ciągu trzech lat, przy założeniu średnich przebiegów rocznych 150.000 km.

Ponadto Iveco wprowadza do swojej oferty dodatkowy 260-litrowy tylny zbiornik paliwa do ciągników Stralis z podwoziem 4x2 i 6x2, który umożliwia stworzenie 8 nowych konfiguracji i zatankowanie łącznie nawet 1580 litrów paliwa. Dodatkowy zbiornik ułatwia optymalizację trasy przejazdu i wybór tych stacji benzynowych, na których paliwo jest tańsze.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Iveco
Tematy w artykule: Iveco Iveco Stralis spalanie zuzycie paliwa

Podobne wiadomości:

Citroen i Peugeot będą podawać rzeczywiste spalanie

Citroen i Peugeot będą podawać rzeczywiste...

Aktualności 2016-03-09

W Volkswagenie afera, a oszukują wszyscy

W Volkswagenie afera, a oszukują wszyscy

Aktualności 2015-10-02

Komentuj:

~w 2014-08-14

1300 litrów jest dozwolone, potem wchodzimy na ADR

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport