mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > Iveco: nowa marka i nowy model
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

Iveco: nowa marka i nowy model

Iveco Bus to powołana do życia przez Iveco nowa marka pojazdów przeznaczonych do zbiorowego transportu osób. Zmieniając dotychczasową nazwę działu Iveco Irisbus, firma chce podkreślić swoje zaangażowanie w tym segmencie pojazdów. Przy okazji tej zmiany zaprezentowany został nowy miejski autobus, spełniający normę Euro VI.

Iveco: nowa marka i nowy model
Jak zapewniają szefowie Iveco, wydarzenie to wyznacza początek nowego etapu aktywności firmy w segmencie zbiorowego transportu pasażerskiego, której celem jest globalna ekspansja. To jednocześnie ostatni etap zakrojonego na szeroką skalę procesu konsolidacji. Iveco Bus to marka budowana na europejskiej tradycji, która pozwoliła firmie stać się jednym z najważniejszych podmiotów w transporcie pasażerskim na kontynencie.

Wprowadzenie nowej marki zbiegło się z prezentacją zupełnie nowego autobusu miejskiego, spełniającego normę Euro VI. Światową premierę autobusu Urbanway przygotowano na 60. Światowy Kongres UITP i Wystawę Mobilności i Transportu Miejskiego w Genewie w dniach 26-30 maja 2013 r. – czyli jedno z ważniejszych spotkań podmiotów działających w branży transportu zbiorowego. Na wystawie zaprezentowana została 12-metrowa wersja autobusu.

Urbanway dostępny będzie w licznych konfiguracjach, z wieloma ekologicznymi i oszczędzającymi koszty rozwiązaniami. W pojeździe wykorzystano m.in. unikatową technologię Hi-eSCR, dzięki której pojazd spełnia wymagania normy Euro VI, oraz nowe silniki Tector 7 i Cursor 9 oparte na gruntownie zmodyfikowanej konstrukcji zapewniającej najwyższą odporność i obniżenie masy. Cała konstrukcja stalowa jest zabezpieczona przed korozją w procesie kataforezy.

Nowej technologii towarzyszy także nowa stylistyka nadwozia, w jednej strony nieco bardziej elegancka, której nie brak jednak także bardziej atrakcyjnych detali. Autobus posiada diodowe światła do jazdy dziennej, nowy moduł tylnych lamp z diodami w światłach stopu, kierunkowskazach oraz światłąch wstecznych. Lampy przeciwmgielne z przodu pełnią jednocześnie funkcję lamp doświetlających zakręty i poprawiających widoczność przy manewrowaniu pojazdem. Nowy styl zastosowano także w całkowicie przeprojektowanym przedziale pasażerskim oraz w strefie pracy kierowcy, której celem jest zapewnienie najwyższego komfortu i ergonomii w tej klasie autobusów. Środkowe drzwi m.in. zostały przesunięte nieco w kierunku tyłu pojazdu, aby lepiej wykorzystać przestrzeń (1,5 metra więcej powierzchni dla pasażerów podróżujących na stojąco) i uzyskać szeroką centralną platformę, na której zmieszczą się dwa wózki inwalidzkie.

Nowy autobus miejski Iveco jest dostępny w szerokiej gamie wersji. Autobus o długości 10,5, 12 lub 18 metrów może być wyposażony w dwoje, troje lub czworo drzwi. Oferta obejmuje zespoły napędowe przystosowane do zasilania olejem napędowym, sprężonym gazem ziemnym (CNG) lub zespoły hybrydowe. Urbanway zgodny z normą Euro VI jest też dostępny jako podwozie do zabudowy. Ponadto dostępny jest szeroki zakres konfiguracji, od podstawowej do premium, i ponad 3500 stylizacji charakteryzujących się takimi cechami, jak powiększone szyby boczne, płaski dach oraz indywidualny układ foteli i wykończenie.

Do napędu modelu Urbanway wykorzystano nowe silniki z opatentowanym systemem HI-eSCR (selektywna redukcja katalityczna) opracowanym przez FPT Industrial. Przełomową technologią jest tu redukcja tlenów azotu z pominięciem układu recyrkulacji spalin, co nie powoduje zwiększenia zużycia paliwa. W autobusie montowane są dwie wersje tych jednostek - Tector 7 i Cursor 9 o pojemności odpowiednio 6,7 oraz 8,7 litra. Silniki są zasilane w technologii wtrysku common rail, co oznacza mniejszy hałas i wibracje. Odpływ spalin może być skierowany w dół lub w górę.

Jednostka Tector 7 jest przeznaczona do autobusów Urbanway o długości 10,5 i 12 metrów. Efektywna jednostka o mocy 286 KM charakteryzuje się obniżonym zużyciem paliwa. Jej cechy, takie jak względnie niska masa i rzędowa konstrukcja umożliwiają zwiększenie liczby miejsc siedzących do 40 w standardowej konfiguracji. Silnik Cursor 9 to z kolei silnik montowany w 12- i 18-metrowych wersjach modelu. 400 KM mocy i turbosprężarka o zmiennej geometrii zapewniają znakomite osiągi.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Iveco
Tematy w artykule: Iveco autobusy

Podobne wiadomości:

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Aktualności 2016-11-25

ITD ostro kontroluje autobusy i gimbusy

ITD ostro kontroluje autobusy i gimbusy

Aktualności 2016-10-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport