mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > Iveco prezentuje nowego Eurocargo Euro VI
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

Iveco prezentuje nowego Eurocargo Euro VI

Jeden z najpopularniejszych pojazdów ciężarowych średniej wielkości wkrótce zadebiutuje na rynku w nowej odsłonie. Iveco Eurocargo Euro VI to uniwersalny pojazd z możliwością adaptacji do różnych potrzeb, który teraz dokłada do tego zoptymalizowane zużycie paliwa.

Iveco prezentuje nowego Eurocargo Euro VI
Od debiutu rynkowego w 1991 r. Iveco Eurocargo nieprzerwanie odnosi sukcesy jako jeden z najlepiej sprzedających się samochodów ciężarowych w swoim segmencie. Zmieniające się czasy powodują, że dziś producenci aut, także ciężarowych, muszą podołać coraz bardziej restrykcyjnom normom emisji zanieczyszczeń.

Nowe silniki Tector 5 i 7, jakie pojawią się w Iveco Eurocargo Euro VI, jako jedyne w tym segmencie oferują technologię HI-eSCR, co stawia je na szczycie swojej kategorii pod względem wyrównanych i spójnych parametrów oraz osiągów.

Nowa seria obejmuje trzy nowe wersje silnika Tector 5 o mocy 160, 190 i 210 KM oraz cztery wersje silnika Tector 7 o mocy 220, 250, 280 i 320 KM. Pojemność silników Tector 5 i Tector 7 – odpowiednio 4- i 6-cylindrowych, została zwiększona w celu zapewnienia optymalnej efektywności w poszczególnych zastosowaniach.

Moc silnika Tector 5 o pojemności 4,5 litra wzrosła o 13%, do 210 KM. W przypadku silnika Tector 7 o pojemności 6,7 litra przyrost mocy wyniósł 7%, do maksymalnie 320 KM.

W pojazdach Eurocargo zastosowano także nową, 12-stopniową zautomatyzowaną przekładnię ZF Eurotronic, dostępną z 6-cylidrowymi silnikami Tector 7, w tym także w modelach przystosowanych do holowania innych pojazdów.

Wprowadzenie tych innowacyjnych rozwiązań miało pozytywny wpływ na TCO (całkowity koszt posiadania i użytkowania, czyli koszt zakupu i utrzymania pojazdu), na który firma Iveco położyła szczególny nacisk przy projektowaniu nowego Eurocargo Euro VI. W typowo eksploatowanym egzemplarzu, przewożącym ładunki zarówno w obrębie miast, jak i na trasach międzymiastowych i w ruchu autostradowym, efektywność systemu HI-eSCR pozwala utrzymać niezmieniony poziom zużycia paliwa (oleju napędowego i mocznika).

Technologia HI-eSCR umożliwia ograniczenie zużycia paliwa o 2% na trasach międzymiastowych. Ponadto niezależnie od warunków eksploatacji zastąpienie 6-cylindrowego silnika Euro V o mocy 220 KM nowym 4-cylindrowym silnikiem Euro VI o mocy 210 KM przyniosło zmniejszenie zużycia paliwa o 4,5%.

Dostosowano również okresy międzyprzeglądowe, aby zagwarantować maksymalnie długi czas eksploatacji przy utrzymaniu takiego samego poziomu bezpieczeństwa i ograniczeniu czasu przestojów.

Oferta wersji i odmian Eurocargo jest bez wątpienia najbogatsza w tej kategorii. Przy 14 wersjach różniących się dopuszczalną masą całkowitą (od 6 do 19 ton), 7 wariantach mocy silnika (od 160 do 320 KM), 13 wersjach przekładni (6 manualnych, 4 zautomatyzowane i 3 automatyczne), 15 wersjach rozstawu osi (od 2790 do 6570 mm), 3 typach kabiny w 2 wariantach różniących się wysokością oraz wersjach napędu 4x2 i 4x4 liczba możliwych kombinacji przekracza 11.000. Eurocargo Euro VI można z łatwością dostosować do specyfiki różnych zadań transportowych - od miejskiej dystrybucji do przewozu ładunków na placu budowy lub dowozu towarów do miast i dzielnic, aż po wersję rekreacyjną Eurocargo Camper.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Iveco
Tematy w artykule: Iveco Iveco Eurocargo

Podobne wiadomości:

IKEA testuje paliwo LNG

IKEA testuje paliwo LNG

Ciężarówki i Autobusy 2015-06-09

Nowe Iveco Daily w wersji 4x4

Nowe Iveco Daily w wersji 4x4

Ciężarówki i Autobusy 2015-05-14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport